Instagram potvrdil, že vyvíjí novou funkci nazvanou „Oblíbené“, která by uživatelům umožnila vybrat si určité účty, jejichž příspěvky by chtěli vidět výše ve svém feedu.
Podobná funkce již existuje na Facebooku, kde dává uživatelům o něco větší kontrolu nad algoritmem News Feedu. Na Facebooku si uživatelé mohou vybrat až 30 přátel nebo stránek, jejichž příspěvky se v News Feedu zobrazují výše. Není však jasné, jaký limit bude mít funkce Oblíbené na Instagramu.
Funkce Oblíbené vám dá větší kontrolu nad vaším kanálem – budete moct Instagramu říct, které účty jsou pro vás nejdůležitější. Na svém účtu můžete sledovat spoustu různých značek a tvůrců. Jejich obsah ale nemusíte nutně upřednostňovat na stejné úrovni jako obsah své nejbližší rodiny nebo přátel.
O nové funkci informoval jako první mobilní vývojář Alessandro Palluzi
Paluzzi na Twitter zveřejnil několik snímků obrazovky, které ukazují, jak se funkce chová. Uživatelé si budou moci vytvořit seznam oblíbených z uživatelů, které právě sledují. Tento seznam bude možné kdykoli upravit a Instagram uvedl, že uživatelé nebudou upozorněni, když budou přidáni do něčího seznamu Oblíbených.
Jak vlastně funguje Instagram feed?
V červnu Instagram vysvětlil, podle čeho zobrazuje příběhy a příspěvky v takovém pořadí, jakém je vidíte. Šéf Instagramu Adam Mosseri uvedl, že společnost zohledňuje řadu faktorů. Zaprvé bere v úvahu nedávné příspěvky lidí, které sledujete. Poté v pořadí podle důležitosti přihlíží mimo jiné k tomu, jak byl příspěvek populární, kolikrát jste v posledních týdnech komunikovali s osobou, která obsah zveřejnila a kolik podobných příspěvků se vám na Instagramu líbilo.
Poté Instagram předpovídá několik různých akcí, které můžete s příspěvkem provézt. A to například s jakou pravděpodobností strávíte u příspěvku několik sekund, jestli ho okomentujete, dáte mu lajk, uložíte si ho nebo klepnete na profilový obrázek uživatele, který příspěvek zveřejnil. „Čím větší je pravděpodobnost, že provedete nějakou akci, a čím větší váhu tato akce má, tím výše se vám příspěvek zobrazí“ řekl Mosseri.
Není jasné, zda se tato funkce vůbec dostane z fáze testování, nebo zda se změní předtím, než bude oficiálně vydána. Prozatím Instagram uvádí, že se „jedná o interní prototyp, který je stále ve vývoji a není testován navenek“.