Šéf Instagramu Adam Mosseri ve středu uvedl, že platforma testuje dlouho očekávanou funkci Take a Break, která uživatelům doporučí pauzu, když na platformě stráví delší dobu.
Není žádným tajemstvím, že sociální média jsou návyková. Podle studie Harvardovy univerzity se při brouzdání po internetu aktivuje stejná oblast mozku, která je stimulována při užívání návykových látek.
Mnoho lidí často bezcílně projíždí Instagram, Twitter nebo TikTok, kdykoli se nudí. To samozřejmě není zdravé chování. Musíme si také nechat čas pro sebe, mimo obrazovku a sociální sítě, i když může být těžké najít sílu vůle sami. Nová funkce Take a Break by tomu měla pomoct.
Je to jednoduchý nástroj, který vám však může pomoci v boji se závislostí na sociálních médiích
Po aktivaci funkce vám aplikace připomene, abyste si po 10 až 30 minutách prohlížení udělali přestávku. Stačí zadat, kolik času chcete v aplikaci strávit při každém procházení, a po uplynutí tohoto času vám aplikace připomene, abyste šli místo Instagramu dělat něco produktivního. Funkce nebude ale defaultně zaplá a místo toho bude opt-in.
Tato funkce je „součástí širší snahy poskytnout lidem větší kontrolu nad jejich používáním Instagramu,“ uvedl Mosseri. „V konečném důsledku sami víte, co je pro vás nejlepší, pokud jde o způsob používání aplikace. A my se chceme ujistit, že vám poskytneme nástroje, abyste používali Instagram tak, jak vám vyhovuje.“
Ale podobně jako v případě nedávném experimentu Instagramu s odstraněním počtu lajků z příspěvků, který se nakonec také rozhodl učinit funkcí opt-in, nebudou mít tyto nové „přestávkové“ upomínky pravděpodobně vliv na používanost platformy.
Kromě toho není jasné, zda uživatelé tuto funkci budou vůbec používat, vzhledem k tomu, že vestavěné ovládací prvky času stráveného na obrazovce v systémech iOS a Android již umožňují majitelům zařízení nastavit limity času stráveného v mobilních aplikacích buď na individuální bázi, nebo podle kategorií, jako jsou například „sociální média“ nebo „hry“.
Podle Mosseriho by se nová funkce měla tento týden rozšířit mezi malé procento komunity Instagramu. A v případě úspěchu se očekává, že bude spuštěna někdy v prosinci.