Podobně jako například platformy X a Telegram, i Meta nyní umožňuje uživatelům zaplatit za ověření a odemknout některé další funkce. Ve snaze přesvědčit více lidí, aby za službu Meta Verified platili, pracuje údajně na nové možnosti, která uživatelům umožní vybrat si, zda chtějí vidět pouze obsah od ověřených účtů. Informoval o tom server The Verge a 9to5Mac.
„Zkoumáme novou funkci pro lidi jako způsob, jakým se mohou firmy a tvůrci nechat objevit,“ napsal šéf Instagramu Adam Mosseri.
Hi and happy Monday 😵💫
— Instagram (@instagram) October 4, 2021
Pod položkami „Following“ a „Favorites“ se nyní objeví další možnost „Meta Verified“. Možnosti se objeví při klepnutí na logo Instagramu v horní části aplikace. Díky výraznému postavení možnosti by se placení za službu Meta Verified, která stojí 11,99 dolaru na webu nebo 14,99 dolaru v aplikaci, mohlo stát atraktivnější nabídkou. Možnost dává lidem nový způsob, jak se pokusit objevit se výrazněji ve feedu Instagramu.
Funkce je zatím ve fázi testování a odemkla se jen některým uživatelům. Mosseri neuvedl, o jak velký test se jedná ani kdo by k němu mohl mít přístup, ačkoli vyzval lidi, aby „nám dali vědět, pokud byste měli zájem o jeho využití“.
Jaké předplatné společnost Meta nabízí?
Začátkem letošního roku představila společnost Meta svůj program Meta Verified pro Instagram a Facebook. Ten předplatitelům poskytuje například modré ověřovací zaškrtnutí, lepší zákaznickou podporu a ochranu před vydáváním se za někoho jiného. Společnost jej začala testovat nejprve v Austrálii a na Novém Zélandu. O měsíc později jej zavedla v USA a v září oznámila, že Meta Verified bude k dispozici i pro firemní účty.
Společnost Meta zvažuje také spuštění dalšího předplatného, který by odstranil reklamy z Instagramu a Facebooku. Plán by byl nejprve zpřístupněn uživatelům v Evropě. To, protože nové nařízení EU přinutí společnost Meta, aby před shromažďováním údajů o uživatelích za účelem poskytování personalizovaných reklam požádala o výslovný souhlas.
Tím by Meta dala lidem možnost používat její aplikace bez shromažďování údajů a bez poškození příjmů společnosti. Přičemž by stále existovala možnost používat obě platformy zdarma s tím, že by Meta shromažďovala jejich údaje.