Praha 18. listopadu 2022 (PROTEXT) – Trade News pokračuje v objevování (nejen) exportních nik. Listopadové vydání se zaměřilo na Itálii, Turecko a západní Balkán a možná vás překvapí, co všechno mají tyto trhy společného.
Víte, že původ slova nika lze najít v italském výrazu nicchia, což znamená výklenek ve zdi? Strategie hledání tržních nik je aktuální právě pro menší firmy, které nemohou konkurovat velkým společnostem a ovládnout celý trh, ovšem jsou natolik pružné a inovativní, aby obstály v určitých segmentech. Velvyslankyně ČR v Itálii Hana Hubáčková doporučuje zaměřit se na italské regiony.
„V Itálii je 16 regionů, které jsou dosud českým dovozem nenasycené,“ říká v exkluzivním rozhovoru.
Stejně jako u nás jsou malé a střední firmy základem italské ekonomiky. A v době vytváření nových dodavatelských řetězců hledají své nové partnery i v Česku.
Turecko není pro každého. Každý by ho ale měl – alespoň po očku – sledovat, uzavírá svůj komentář Roman Chlupatý, globální stratég poradenské společnosti Alternative Perspectives. Velvyslanec Turecka v České republice Egemen Bagis konstatuje, že
Turecko má klíčovou roli v evropské energetické bezpečnosti a diverzifikaci a s Českem jsou silní partneři
. Obrovský trh s 84 miliony obyvatel rozhodně stojí za objevování, i když momentální situace v Turecku je složitá, obchod po turecku není tah na branku, ale samá klička a neplatí tam, že čas jsou peníze. Velvyslanec ČR v Turecku Pavel Vacek v exkluzivním rozhovoru přibližuje perspektivní možnosti expanze českých firem na turecký trh: automotive, železniční průmysl, energetika a také digitalizace tureckých MSP.
Západní Balkán je z velké části pro naše exportéry dosud ne zcela objeveným územím. Každá ze zemí má českým investorům i exportérům zboží a služeb co nabídnout: Albánie, Bosna a Hercegovina, Černá Hora, Kosovo, Severní Makedonie a Srbsko. Česká republika je také dlouhodobým zastáncem rozšiřování EU o tyto státy a vládní podpora je vidět i během právě probíhajícího předsednictví v Radě EU.
Konkrétní zkušenosti vám tradičně nastíní příběhy úspěšných českých firem. A je toho daleko víc, proč stojí za to se do Trade News začíst anebo se v něm prezentovat. Jaromír Tomšů ? Trade News
Trade News vydává agentura Antecom jako magazín AMSP ČR o obchodu a exportu na 80 stranách tištěným auditovaným nákladem 8000 kusů. Je distribuován bezúplatně přímo k manažerům firem s rozhodující pravomocí. Zdaleka se nejedná pouze o členy AMSP ČR, ale také o další společnosti a instituce. Je připravován ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR a institucemi podporujícími český vývoz, jako jsou například CzechTrade, EGAP, NRB, ICC ČR, a s Ministerstvem zahraničních věcí ČR.
Onl-ine si ho přečtete zde: www.itradenews.cz. U nás se za stahování neplatí.
Kontakt:
Antecom s.r.o.
Trade News