V ústředí britské automobilky Jaguar vzpomínají na doby zašlé slávy. Před 70 lety si pro vítězství na slavné 24hodinovce v Le Mans dojel závodní speciál s označením C-Type. Šlo o nejúspěšnější okruhový model v celých dějinách značky, což chtějí Britové dát jasně vědět. Vyrobí tak celých 8 jedinečných vzpomínkových kusů.
Spojení značky Jaguar a rychlých aut se zrodilo už během minulého století. Tehdy ne příliš výrazná značka stvořila několik závodních speciálů, kterými uhranula svět. Auta se soškou jaguára na kapotě dokonce využíval i slavný filmový agent James Bond. Ale zpět k „závoďákům“. Přívlastkem revoluční by se daly označit hlavně dva – a tomu prvnímu teď chtějí v automobilce vdechnout život.
Jaguar C-Type triumfoval na legendárním 24hodinovém závodě ve francouzském Le Mans v letech 1951 a 1953, k tomu navíc ještě kraloval třeba 12hodinovce v Remeši. Na druhé vítězství v Le Mans se vzpomíná hlavně z jednoho důvodu: právě tehdy auto poprvé využilo služeb kotoučových brzd.
C-Type udělal díru do světa a mohl z něj čerpat i jeho následovník s počátečním písmenem D. Tomu výrobci nadělili ještě víc. Aerodynamická kostra a zkušenosti z letectví autu umožnily dosáhnout rychlosti až 280 km/h, což bylo na tu dobu nepředstavitelné. Ale o tom až někdy jindy.
Staronový Jaguar C-Type:
Nás zajímá C-Type, právě ten se totiž chystá na oživení. Staronové auto bude pohánět 3,4litrovým šestiválec. Výkon? 220 koňských sil. Měnit se nebude ani hmotnost. Ta setrvá na hodnotě 965 kilogramů, což znamená, že se auto dostane z 0 na 100 za osm vteřin.
Případní zájemci si pak budou moct vybrat barvu laku a v automobilce jim dokonce poradí, jaké se k nátěru hodí čalounění sedaček. A jestli toužíte vyjet v legendárním C-Typu na závody historických vozidel, dokonce vám do vozu nainstalují klec. Auto si můžete zkusit sami nakonfigurovat zde.
Vůz si zkrátka můžete přizpůsobit podle sebe. Jen jedna maličkost: Jaguar se chystá auta vyrobit podle původních nákresů a navíc jen v 8 kusech. Moc času už tak nemáte.