Když zmrzlinářka Adrienne Borlonganová poprvé experimentovala s příchutí White Rabbit, pomyslela si, že chutná jako „levná vanilka“. Příběh dnes oblíbené zmrzliny je však víc než jen o chuti. Je o čínské diaspoře, síle nostalgie a rozkošné, poutavé značce.
I přes prvotní zklamání Adrienne přidala tuto příchuť do svého sortimentu v losangeleském obchodě Wanderlust Creamery. Poté, co zveřejnili fotku zmrzlinového kornoutu zabaleného do papíru se značkou White Rabbit, zpráva se rychle rozšířila na sociálních sítích. A lidé začali jezdit do Wanderlust z celé Kalifornie. Vznikl nový fenomén.
Cukroví, poprvé vyrobené v Šanghaji ve 40. letech 20. století, je známé pro své ikonické červeno-bílo-modré balení a je milováno dětmi po celé Číně. A když Číňané začali emigrovat do celého světa, jejich láska k bílým smetanovým bonbónům šla s nimi.
Vyrobeno v Číně
Počátky White Rabbit sahají do dnes již neexistujícího podniku zvaného ABC Company, založeného v Šanghaji v roce 1943. Později byl prodán státnímu podniku Guan Sheng Yuan Food Group, který jej vlastní dodnes.
Původně měly bonbóny na obalech obrázek Mickey Mouse. Ideální pro děti. Ale jak čínská národní hrdost stoupala a používání západních obrázků vycházelo z módy, společnost změnila značku a místo toho na obal umístila kresleného králíka.
Kombinace barevných, snadno rozpoznatelných obalů a sladké mléčné chuti se ukázala jako vítěz. Děti od Pekingu po Hong Kong na sladkostech vyrostly a staly se také národním symbolem země. Americký prezident Richard Nixon při své historické návštěvě Číny v roce 1972 také dostal tyto cukrovinky.
Bílý králík uspěl jako symbol Číny, který nemá žádné spojení s politikou nebo kontroverzí. A chuť? Krémová konzistence pochází ze skutečného mléka a mezi bonbónem a obalem je jedlý kousek rýžového papíru, který zabraňuje rozpouštění.
Balzámy na rty? Vyprodáno za půl minuty
V průběhu let White Rabbit vyzkoušel další příchutě, včetně červených fazolí a arašídů. Ale je to původní verze, se kterou je spojena ona nostalgie.
Ve státech se značka v roce 2018 spojila s místní kosmetickou značkou a začala prodávat online balzámy na rty inspirované Bílým králíkem. První várka 920 produktů se vyprodala za půl minuty. Dalších 10 000 sad balzámu na rty se vyprodalo za tři hodiny, jakmile se další den zahájil prodej.
V roce 2019 byl pop-up White Rabbit Milk Tea shop v Šanghaji tak populární, že lidé byli ochotni čekat ve frontě až čtyři hodiny na šálek mléčného čaje.
Moderní identita značky se odráží ve výzdobě jejího prvního stálého vlajkového obchodu, který prodává také tematické zboží, jako jsou krémy na ruce, oblečení a deštníky.
Nachází se v novém šanghajském uměleckém a kulturním centru JKS a působí spíše jako futuristické hřiště než cukrárna. Návštěvníci, přivítáni bílou 3D tištěnou uměleckou instalací, inspirovanou proudem mléka, která se zakřivuje prostorem o rozloze 200 metrů čtverečních, zažijí rozmarný pocit „pádu do králičí nory“. „Doufáme, že když zákazníci vstoupí do prostoru, budou nejen ohromeni uměleckými instalacemi, ale také pocítí ducha značky,“ říká Li Xiang, zakladatel společnosti X+ Living a hlavní designér značky.
Namlouvání globálního publika
Díky kreativní spolupráci s různými značkami se bonbóny v posledních letech staly mezi globálním publikem ještě populárnější. Podle některých zpráv značka vyváží své bonbony do více než 40 zemí po celém světě.
Módní newyorský obchod Chop Suey Club prodává ponožky s logem White Rabbit. Online portály jako Etsy a Society6, kde mohou řemeslníci prodávat své výrobky přímo spotřebitelům, nabízejí desítky povlaků na polštáře White Rabbit, triček a dalšího zboží.
Debaty se vedou také kolem zmrzliny Wanderlust’s White Rabbit. Guan Sheng Yuan uvedl, že zmrzlinový obchod nezískal práva k prodeji zmrzliny White Rabbit.
Jak je vidět, osvědčené šanghajské značky se často stávají trendovými položkami v zámoří, což inspirovalo samotnou společnost k rychlejší globální expanzi. Logo zajíčka přitahuje stejnou pozornost jako skutečná chuť cukroví.