Čínská vozidla mají většinou nad ostatními značkami navrch. Nebavíme se ovšem o technologiích ani designu, ale ceně. Nejnovější model T5 EVO už nás sice vyjde na solidní peníze, stále se ale pohybuje pod průměrem ostatních nabídek. Design má ovšem veliký háček. Mohli by čínští výrobci dávat méně najevo inspiraci například značkou Porsche?
Dongfeng není na českém trhu úplný nováček. Před nějakou dobou za velkých oslav a fanfár vstoupil do povědomí úzké části veřejnosti a zde svou cestu zakončil. Očekávaný výnosný debut se nekonal. Co si počít, pokud plány nevycházejí tak, jak si představujeme? Zkusíme to znovu, jinak a lépe. Čínská firma tedy kompletně přestavěla strategii a přiváží na tuzemský trh nové „hračky“ s SUV T5 EVO v čele. Nejnovější mazlík se sice pyšní mnoha zajímavými technologiemi a detaily, dokonce i velice slušným výkonem. Bude to ovšem stačit? Přestože si Dongfeng elementární úspěch zajistil přední maskou, která silně připomíná Porsche, finální soud musí přednést zákazníci.
Design
U mnohých čínských modelů bolestivé téma. Dongfeng není výjimkou. Přestože se zaměřuje na SUV, která jsou vlastně povedená, nikdy vyloženě s ničím novým nepřišel. Zdá se, že ani u T5 EVO tomu nebude jinak. Obecně vzato se jedná o velice pěkný model, který cílí spíše na mladší populaci. Přední část jasně vykazuje známky inspirace v legendě automobilového průmyslu, totiž značce Porsche. Tenká světla, křivka masky chladiče, nárazník s ostrým spodním profilem. Zkušené oko nemá pochybností.
Z boku se jedná o velice zdařilý kousek s robustní konstrukcí. 19palcová kola z lehké slitiny disponují skutečně zdařilým stylem. Zadní část pak vypadá, jako by si vypůjčila světlomety od značky Dodge. Pochválit musíme 4 koncovky výfuku. Zde by se mohly některé evropské firmy trochu začervenat studem. Interiér působí jednoduše, logicky, čistě. Na některé funkce si sice budeme možná muset zvykat, obecně vzato se jedná o podařenou kabinu.
Motor
1,5litrový čtyřválec dokáže nabídnout až 177 koní a točivý moment až 260 Nm. Převodovka pochopitelně v automatu, maximální rychlost tohoto 1700 kg vážícího stroje se vyšplhala na 180 km/h.
Verdikt
Cca 775 000 korun zaplatíme za tento čínský zázrak techniky. Na evropském trhu se, možná k nelibosti výrobců z Dongfeng, stále ještě dá přednost například Škodě Kodiaq. O tom není pochyb. I tak přejeme modelu T5 EVO úspěch.