Praha 14. ledna 2025 (PROTEXT) – Firma zkracuje pracovní dobu při zachování mzdy. Nový model posílí takzvaný work-life balance – rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem.
V rámci neustálé snahy o zlepšení pracovních podmínek zavádí JYSK Česká republika zkrácení pracovního úvazku pro všechny zaměstnance na hlavní pracovní poměr na 37,5 hodin týdně – tedy méně odpracovaných hodin při zachování plné mzdy. Tento krok je reakcí na zpětnou vazbu zaměstnanců a dlouhodobé úsilí společnosti o zlepšování pracovního prostředí.
„Zpětná vazba našich zaměstnanců je pro nás důležitá, bereme ji opravdu vážně a na jejím základě se snažíme neustále zlepšovat. Proto když se v průzkumu spokojenosti zaměstnanců tolik z nich vyjádřilo právě k work-life balance, byl to pro nás jasný signál, na co se zaměřit,“ uvedla Jolana Prášilová, obchodní ředitelka pro JYSK Česká republika.
Méně hodin, stejná mzda
Od 1. ledna 2025 odpracují zaměstnanci společnosti JYSK Česká republika méně hodin, a to bez snížení svých příjmů. Konkrétně se jedná o úsporu 2,5 hodiny týdně, čímž zaměstnanci získají ročně až 2 týdny volna navíc. Tento krok představuje významný benefit z hlediska osobního a pracovního života.
Zkrácení pracovní doby při zachování plné mzdy vede ke zvýšení průměrné hodinové mzdy zaměstnanců, což má pozitivní dopad i na další finanční benefity. Například se zvýší průměrná mzda používaná pro výpočet náhrady za dovolenou.
Důkladná příprava a ověření systému
Před zavedením této změny proběhlo důkladné testování na vybraných prodejnách JYSK v České republice.
„Že systém kratších pracovních úvazků funguje, jsme věděli už ze Slovenska, kde k této změně přistoupili o několik měsíců před námi. V našich podmínkách jsme ho navíc úspěšně otestovali na vybraných 20 prodejnách,“ vysvětlil obchodní ředitel Martin Liška. Testování ukázalo, že změna neovlivnila kvalitu zákaznického servisu, který zůstává prioritou číslo jedna.
Přínosy pro zaměstnance i firmu
Cílem JYSKu je vytvořit pracovní prostředí, které zaměstnancům umožní lépe sladit pracovní a soukromý život. „Jsme přesvědčeni, že naši zaměstnanci budou mít více času na odpočinek a jejich pracovní výkon bude díky tomu vyšší. To se pozitivně odrazí i na zákaznickém servisu. Zároveň věříme, že nám to při náboru nových zaměstnanců zajistí větší počet uchazečů o práci v JYSKu,“ říká Jolana Prášilová.
Společnost JYSK tímto ukazuje, že dokáže nejen přilákat nové pracovníky, ale také motivovat a odměnit ty stávající za jejich loajalitu a výkon. Firma klade důraz na spokojenost svých zaměstnanců a neustále inovuje pracovní procesy ve prospěch svých lidí.
„Spokojený zaměstnanec znamená úspěšnou firmu, proto je péče o zaměstnance naší prioritou,“ dodal Martin Liška.