Přestože se nejedná o žádnou novinku, má stále lidem co nabídnout. Od roku 2016 prodělal jen lehkou úpravu a stále si drží dobrý standard. Precizně zpracovaný exteriér se snoubí s interiérem, který možná nepůsobí úplně moderně, ale na funkčnosti mu to rozhodně neubírá. Pořádná nálož koní pod kapotou je přesně to, proč po Seatu sáhneme. Ovladatelnost na jedničku a přiznejme si, že i cena působí sympaticky.
Rok 2020 nám přinesl svěží vítr do plachet. Týká se to ovšem převážně exteriéru. Tam Ateca prošla lehkými úpravami. Tvary karoserie jsou svým způsobem tak nadčasové, že nás budou bavit i dnes, kdy letí masivní masky chladiče a pořádně zvednuté nárazníky. Přestože se nejedná o žádné drobné SUV, posed v kabině je velice příjemný a ani si nebudeme připadat nijak vysoko. Výhled je čistý a nic nám v něm nebrání. Klasické rodinné auto, kterému nemůžeme upřít ani pěkné zrychlení.
Nadčasový design
Ateca je velmi příjemně vypadající SUV. Je robustní a přesto nepůsobí tak masivně, jako třeba Škoda Kodiaq nebo třeba X5. Pěkné a prostorné rodinné auto, které bylo navrženo podle logických pravidel. Předek je přesně takový, jaký od SUV čekáme. Ostrá LED světla, maska chladiče veliká akorát a sportovně vypadající nárazník. Z boku vynikají 19palcová kola vyrobená z lehkých slitin. Jednoduché paprskování, elegantní vzhled. Oceníme i boční lišty, které nijak neruší, naopak zdůrazňují bezpečnost a sportovnost.
Zadní část je zcela v režii velkých koncovek výfuků. Ty vynikají na zvednutém nárazníku a efekt je tak velice robustní. Pěkná LED světla, mezi kterými najdeme znak Seat. Od nových aut se Ateca liší hlavně lištou mezi světlomety. Tu tady nenajdeme, přestože ji automobilky nově cpou v podstatě na každý model. Pod SPZ se line krásný nápis Ateca.
Interiér nijak neuráží, ale od nových se liší zásadním způsobem. Vadí to ale někomu? Tak například volant je vyřešený tak dokonale, že bude in i za 10 let. Ovládání teploty zajišťují, díkybohu, klasická kolečka, která prostě nikdy překonaná nebudou. Pohodlné sedačky a přehledný infotainment. Dokonce i hlasové ovládání, které funguje na Hola Hola, odvádí velice slušnou práci.
Výkon a cena
Pod kapotu si můžeme vybrat motor z velice rozsáhlé palety. Nejsilnější, po kterém můžeme sáhnout, je dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 190 koní (140 kW) a krouticím momentu 320 Nm. Zrychlení z 0 na 100 za 7s. Vzhledem k výkonu a váze 1600 kg je to docela uvěřitelné číslo. Spotřeba krásných 8 l na 100 km a pohon všech kol. Cena se tu pohybuje okolo 930 000 korun.
Pro ty, kteří s koupí zatím váhají, máme pouze náš vlastní dojem z tohoto SUV. Ten je více než pozitivní. Seat Ateca znamená dobře investované peníze.