Disney zvedne ceny svých streamovacích služeb, rozšíří předplatné Disney+ s reklamou do Evropy a po vzoru Netflixu zakročí proti sdílení hesel. Americká společnost totiž vykázala nepřesvědčivé výsledky, uvádějí americká média New York Post a CNN a britská televize BBC.
Americký gigant Disney zveřejnil podle deníku New York Post smíšené finanční výsledky za tři měsíce končící červencem a oznámil zvýšení cen svých streamovacích služeb. Cena předplatného Disney+ s reklamou vzroste o tři dolary na téměř 14 dolarů.
O tři dolary vzroste i měsíční předplatné s reklamou Hulu na téměř osmnáct dolarů. Předplatné Disney+ s reklamou je v současnosti dostupné pouze v USA. Mateřská společnost Walt Disney ho rozšíří do Kanady, Evropy a Velké Británie.
Disney to hike streaming prices, crack down on password sharing amid pressure on earnings https://t.co/pTIT1iuIwM
— CP24 (@CP24) August 10, 2023
Službu uvede 1. listopadu 2023 na vybraných evropských trzích. Zda je mezi nimi i Česko společnost neuvedla, jednotlivé země nespecifikovala. Cena služby s reklamou pro Evropu bude 5,99 euro (asi 150 korun).
Disney rovněž zvýší ceny svého prémiového předplatného bez reklamy, oznámil generální ředitel společnosti Bob Iger. Podle New York Post přiznal, že cílem Walt Disney je nalákat předplatitele na levnější předplatné s reklamou.
Konec sdílení hesel
„Samozřejmě se snažíme pomocí naší cenové strategie migrovat více odběratelů na úroveň podporovanou reklamou,“ prohlásil Iger. Trh s reklamou pro streamování podle něj nabírá na síle a je vitálnější než trh s tradiční televizní reklamou.
Disney tak následuje Netflix, který loni čelil exodu předplatitelů a špatným finančním výsledkům. Konkurenční gigant proto zavedl levnější předplatné podporující reklamu a zakročil proti sdílení hesel.
Disney+ rovněž po vzoru Netflixu zakročí v příštím roce proti sdílení hesel. Společnost oznámila ve středu podle televize CNN mírně nižší než očekáváné příjmy za tři měsíce končící červencem.
Společnost vykázala celkové tržby ve výši 22,3 miliardy dolarů oproti analytiky očekávaným 22,5 miliardy dolarů. Tržby za lineární televizi klesly v meziročním srovnání o sedm procent. Příjmy divizí vzrostly podle stanice BBC o třináct procent.
Disney+ evidovala k 1. červenci 146,7 milionu předplatitelů. To je o 5,4 milionu méně než v loňském roce. Vliv na to měla hlavně služba Disney+ Hotstar v Indii, která ztratila asi čtvrtinu uživatelů.