Italský módní dům Dolce & Gabbana posunul vztah mezi člověkem a jeho nejlepším přítelem na novou úroveň. Představuje totiž svůj nový parfém pro psy jménem Fefé, který slibuje jemné a autentické aroma pro naše čtyřnohé mazlíčky.
Dolce & Gabbana vstoupila na trh s novým parfémem určeným výhradně pro psy. Tento inovativní krok módního domu následuje kampaň s hesly jako „bezpodmínečná láska“, „věrnost“ a „hravost“, které zdůrazňují emocionální vazbu mezi člověkem a jeho psem. Reklamní spot představuje pečlivě upravené psy doprovázené hláškami „Jsem jemný, autentický, charismatický“, a uzavírá: „Protože nejsem jen pes, jsem Fefé.“
Za cenu 99 eur (přibližně 2 400 Kč) mohou majitelé obohatit své mazlíčky o vůni s tóny ylang-ylangu, pižma a santalového dřeva. Luxusní parfém je balen v elegantní skleněné lahvičce zdobené 24karátovým zlatým štítkem ve tvaru psí tlapky. Zákazníci navíc získají exkluzivní obojek Dolce & Gabbana s visačkou, přiblížil produkt deník Guardian.
Varování od odborníků
Nicméně, britská organizace RSPCA (Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals) před používáním parfémů na psech varuje. Alice Potter, vedoucí vědecká pracovnice RSPCA, upozorňuje: „Psi se spoléhají na svůj čich při komunikaci a interakci se svým prostředím, lidmi a dalšími zvířaty. Doporučujeme vyhnout se silně vonným produktům, protože některé vůně mohou být pro psy nepříjemné.“
Pozitivní tržní odezva
Navzdory těmto varováním se zdá, že trh reaguje pozitivně. „Distribuujeme Fefé po celé Evropě, v USA a postupně rozšiřujeme nabídku. Reakce trhu byla skvělá; všichni byli nadšení,“ uvedl Stefano Gabbana, jeden ze spoluzakladatelů značky.
Přestože parfém pro psy není úplnou novinkou, je to poprvé, co do tohoto segmentu vstoupil významný módní dům. Podle zprávy agentury Bloomberg se očekává, že globální „pet průmysl“, včetně veterinární péče, krmiv a farmaceutik, vzroste z ročních 320 miliard dolarů na 500 miliard, informoval Forbes.
„Pozorujeme výrazný nárůst spotřebitelských výdajů na domácí mazlíčky a očekáváme, že tento trend bude pokračovat i v následujících letech,“ dodává Diana Rosero-Pena, analytička Bloombergu.
Parfémy pro psy jsou k dispozici již delší dobu, ale Dolce & Gabbana dává tomuto nápadu nádech vysoké módy. Parfém Fefé je bez alkoholu a obsahuje hlavně vodu, vůni a několik různých olejů, včetně oleje z citrusových kůr a cedrového oleje. V návodu se doporučuje nanést parfém na ruce nebo kartáč a jemně ho vmasírovat do srsti psa.
Dolce & Gabbana během tvorby kampaně pečlivě dbala na bezpečnost zvířat, přesto zůstává otázkou, zda tento nový luxusní produkt najde mezi majiteli psů své místo.