Řetězec rychlého občerstvení McDonald’s podle agentury Reuters oznámil překvapivě prudký pokles tržeb po celém světě. Důvodem je ztráta zájmu nízkopříjmových zákazníků a konflikt na Blízkém východě. Společnost proto aktualizuje svou cenovou strategii, doplnila televize BBC.
Americkou společnost McDonald’s zasáhl ve druhém letošním čtvrtletí překvapivý propad tržeb po celém světě. Celosvětové tržby firmě v období mezi dubnem a červnem klesly o jedno procento, píše s odkazem na tiskovou zprávu Reuters.
Čistý zisk McDonald’s klesl o 12 procent na více než dvě miliardy dolarů, což je v přepočtu přes 46 miliard korun. Jedná se o první takový propad od roku 2020, kdy provoz restaurací a dalších podniků pozastavila pandemie covidu-19.
McDonald's sales fall globally for first time in more than three years https://t.co/xUFwVqILLg pic.twitter.com/3juXABgv4Y
— Reuters (@Reuters) July 29, 2024
O občerstvení McDonald’s ztrácí zájem nízkopříjmoví zákazníci. V důsledku stále vysoké inflace šetří a raději si kupují levnější potraviny na doma. Současně se tato skupina vyhýbá dražším položkám v menu řetězce, jako je Big Mac.
Generální ředitel společnosti Chris Kempczinski podle BBC oznámil, že špatné čtvrtletní výsledky přiměly firmu přehodnotit svou cenovou strategii. McDonald’s se dle jeho slov opře do slev, aby se pokles tržeb pokusil zastavit.
McDonald’s čelí bojkotu
Firma rovněž oznámila prodloužení výhodných nabídek v USA a Velké Británii, na nichž dále hodlá pracovat i se svými franšízami. Tohle oznámení vedlo k růstu jejích akcií o čtyři procenta. McDonald’s letos zaznamenal jejich celkový pád o 15 procent.
Na špatných výsledcích se podepsala i slabá poptávka v Číně, jež zápasí s nízkou důvěrou spotřebitelů v tamní ekonomiku. McDonald’s tam navíc čelí cenové válce. Na Blízkém východě, ale i v západních státech se navíc ozývají výzvy k bojkotu jeho restaurací.
Řetězec rychlého občerstvení se ocitl pod palbou kritiky za to, že nadále provozuje své podniky v Izraeli, který od 7. října vede válku s palestinským teroristickým hnutí Hamás. To při útoku na židovský stát zabilo 1200 lidí a 250 jich uneslo.
Tamní franšíza navíc nabízela izraelským vojákům na začátku války občerstvení zdarma, což popudilo propalestinské aktivisty. McDonald’s byl nakonec nucen svou franšízu odkoupit. Výzvám k bojkotu čelí například i ve Francii.