Nová třída S, která má premiéru naplánovanou na podzim tohoto roku, prozrazuje více o systému aktivního podvozku. Spojí pneumatické odpružení s hydropneumatickou soustavou. Průměr otáčení zmenší až o dva metry.
Už aktuální generace Mercedesu-Benz třídy S disponuje aktivním podvozkem Active Body Control. Ta nová však půjde ještě dál. Pod označením E-Active Body Control se totiž ukrývá technologie, která spojuje pneumatické odpružení s hydropneumatickým okruhem. Na každém kole je zabudovaný tlumič, který je v obou pracovních komorách vybaven nastavitelným ventilem tlumení, jakož i hydraulickým tlakovým zásobníkem. Tlumič je hydraulickým vedením spojen s inteligentní jednotkou motoru a čerpadla v 48-voltové síti.
Ovládáním jednotky motoru a čerpadla se olej přesouvá tak, aby v tlumiči nastal tlakový rozdíl, jehož prostřednictvím se rychle vytvoří aktivní síla. Koordinaci jednotek motoru a čerpadla na všech čtyřech kolech zajišťuje centrální řídící jednotka. V celém systému však najdeme až pět vícejádrových procesorů a 20 snímačů. Zatímco pneumatický okruh má za úkol nést základní hmotnost vozidla, hydropneumatické soustava vytváří síly, které jsou větší než síly ve vzduchovém vypružení, čímž aktivně reguluje polohu karosérie.
Podvozek vyhodnocuje aktuální situaci až tisíckrát za sekundu.
Díky stereokamerám, které během jízdy skenují povrch před vozidlem, se v režimu Comfort výrazně redukují náklony karoserie na zvlněné vozovce, protože tlumiče reagují v předstihu. Dalším bonusem je schopnost podvozku naklánět karoserii do zatáčky, což prospívá nejen komfortu, ale i stabilitě. A do třetice je tu další přínos v oblasti bezpečnosti. Pružení totiž dokáže těsně před bočním kolizí zvýšit polohu karosérie o 80 mm, čímž jsou destrukční síly nárazu vedené do nejpevnější spodní struktury vozidla.
Vlajková loď ze Stuttgartu bude přitom neuvěřitelně obratná. Do vínku dostala přímější převod řízení předních kol ak tomu aktivní řízení kol zadní nápravy. Ty se vychylují díky elektromotorem poháněné vřetenové matici ve směru (do 60 km / h) nebo proti směru (nad 60 km / h) předních kol. Úhel natočení může být 4,5 nebo až 10 stupňů. Při manévrech v nízkých rychlostech to znamená, že i prodloužená verze třídy S se otočí na kružnici o průměru jen 11 metrů, což odpovídá modelem nižší střední třídy. V porovnání s aktuálním modelem je průměr menší až o dva metry.
Při vyšších rychlostech zas souhlasné natáčení zadních kol podporuje stabilitu. Úhel natočení je závislý na okamžitých podmínekách či zvoleného jízdního režimu. Potřebná data dostává řídící jednotka například i z radaru, kamery či ultrazvukových senzorů. Řidič je o úhlu vychýlení zadních kol informován na centrálním displeji. Řízení zadní nápravy ve verzi s 10-stupňovým vychýlením je doplněno speciálním režimem pro jízdu se sněžnými řetězy. Když ho řidič aktivuje, úhel natočení kol se zmenší, což je výhodnější pro trakci a také brání případnému kontaktu řetězů s podblatníkem.