Minulé generace Třídy S se celosvětově prodalo více než půl milionu kusů. To z ní dělá dlouhodobě nejprodávanější luxusní limuzínu. Automobilka toto dosáhla dlouhodobým budováním svého renomé a v minulých letech i zřetelně luxusním interiérem s jasným a nezaměnitelným vnějším vzhledem. V neposlední řadě i inovacemi. Třída S je již desetiletí nositelem těch nejpokrokovějších inovací a jinak to není ani v tomto roce.
Elektrifikace je pro S prioritou, kterou si většina z nás ani neumí představit. Kliky dveří, které jsou kompletně zapuštěny do karoserie, izolační materiály do strukturálních celků konstrukce a to bez narušení dostupnosti komponent a mnoho dalšího ze 77 stran s popisem inovací. To je nová třída S.
Automobil umožní řidičům kompletně přenechat řízení a to i v hustém provozu, či na určitých úsecích dálnice. Mercedes doslova píše o tom, že řidič takto může získat dodatečný čas například na brouzdání po internetu či na práci.
Jednou z nejvýznamnějších novinek jsou „digitální světla“. Prostřednictvím 1,3 milionu odrazných plošek v jednom světle dodávají až 2,6 milionu pixelů pro samotné vozidlo. Digitální světla nejenže mají funkci pro neoslňování ostatních účastníků provozu, ale zároveň přenášejí důležité informace z vozidla ven na vozovku. Navíc bude mít S-ko dva typy HUD displejů, přičemž druhý bude mít ještě větší zobrazovací plochu a bude disponovat rozšířenou realitou, která bude zobrazovat dodatečné informace o situaci před vozidlem v pocitové vzdálenosti 10 metrů. Dopomůže tak k lepší orientaci při navigování v neznámém nebo špatně značeném prostředí.
Automobil má 50 komponent, které mohou být a budou aktualizovány prostřednictvím OTA aktualizací (over-the-air). Jde například o kompletní MBUX systém, digitální světla, asistenční systémy, ale také o nižší stupeň svícení – multibeam LED.
Systémy Pro Safe a Active Body Control dokáží v případě hrozící kolize nejen přitáhnout posádku k sedadlům ale také nadzvednout celé vozidlo tak, aby hrozící náraz odnesly nejpevnější struktury automobilu a to i v případě střetu s vyšším autem (SUV nebo nákladním vozidlem). E-Active Body Control pracuje na bázi 48 voltovém systému a vozovku před autem vyhodnocuje až 1000 krát za sekundu. Podle toho upravuje nastavení podvozku, pro co nejplynulejší jízdu. Systém využívá 5 vícejádrových procesorů, 20 senzorů a stereokamer, aby zachoval neměnný komfort i na cestách nižší třídy. E-Active Body Control dokáže v režimu Curve naklonit vozidlo v zatáčce až o 10°.