Meta se v oblasti rozšířené reality (AR) posunula o krok blíže k budoucnosti s novým prototypem brýlí Orion. Přestože tyto brýle nikdy nebudou k dispozici pro širokou veřejnost, Meta plánuje jejich technologii využít pro vývoj spotřebitelských AR brýlí. Jaký je plán jejich uvedení na trh, jaké funkce nabídnou a kdy je můžeme očekávat?
Meta Orion byly poprvé představeny na Meta Connect 2024 a zaujaly především svou lehkostí a pohodlím. Dle CNBC jejich prototyp váží pouhých 100 gramů, což je výrazný pokrok oproti těžkým VR headsetům, jako je Meta Quest. Julia Boorstin z CNBC si Orion vyzkoušela a popsala zážitek jako „velmi přirozený“ díky možnosti vidět hologramy přímo přes brýle, nikoliv přes kamerové záběry, jako je tomu u současných VR zařízení.
Pokud jde o cenu, Meta slibuje, že spotřebitelská verze bude dostupná, ale přesto nebude levná. TechRadar uvádí, že cena by mohla být kolem 700 dolarů, tedy vyšší než současné Meta Ray-Ban brýle, které začínají na 299 dolarech. Hlavními cíli před spuštěním je, aby byly brýle dostupné, lehké a co nejméně nápadné, jak řekl CEO Meta Mark Zuckerberg.
Další otázkou je, kdy se spotřebitelské AR brýle objeví na trhu. Dle serveru TechRadar by mohlo k jejich uvedení dojít nejdříve v roce 2027. Nicméně, jak Meta stále pracuje na optimalizaci designu a technologií, může se tento termín posunout.
Z hlediska funkcí bude Orion podporovat jak AR, tak AI nástroje. TechRadar očekává, že brýle nabídnou multitasking pomocí virtuálních oken, videohovory s AR prvky a možná i hry. Julia Boorstin z CNBC například popsala, jak Orion dokáže zobrazit digitální recept nad reálnými ingrediencemi na stole nebo přenést 3D obraz osoby při videohovoru, což vytváří velmi realistický zážitek.
Meta se svými AR brýlemi míří vysoko. Pokud se podaří vyřešit výzvy, jako je cena a dostupnost funkcí po celém světě, Orion může být velkým krokem vpřed v oblasti rozšířené reality.