Obrovské tržby ze zábavních parků i trháků z kin se letos kvůli pandemii nekonaly. I přes způsobené finanční ztráty se přesto společnosti Walt Disney stále daří. V říjnu se totiž rozhodla zaměřit na svou streamovací službu Disney+. Jak ukazuje její čtvrteční zpráva za první čtvrtletí, tento krok se firmě vyplatil. Důkazem je jeho momentálních 94,9 milionů uživatelů. Cíle, který měl králi animovaných filmů původně trvat čtyři roky, tak dosáhl za 14 měsíců. Uvedla to agentura Reuters.
K vysokému nárůstu sledujících napomohly streamovací službě Disney+ především dva projekty. Úspěch slavil jak animovaný film Soul od Pixaru, tak seriál inspirovaný Star Wars ságou The Mandalorian. Začátkem ledna tak měl Disney téměř sto milionů uživatelů, oproti 86,8 milionům z prosince. Jelikož ale čísla společnost uvádí k druhému lednu, mohou už být v současnosti vyšší. Po tomto datu totiž služba 15. ledna přivítala nový přírůstek, seriál WandaVision. Jedná se o první seriál studia Marvel, který jeho fanoušci přivítali s nadšením.
„Disney+ se stal obrovským úspěchem a je důkazem Disneyho značky i zkušeností ve vyprávění příběhů,“ zhodnotil pro Reuters analytik eMarketer Eric Haggstroum a dodal, že se dle něj jedná o jeden z nejúspěšnějších projektů za poslední dobu. S dosaženými čísly uživatelů se tak Disney+ začíná rovnat rivalu mezi sledovacími službami, společnosti Netflix. Další úspěchy pak možná oslaví s vydáním filmu Raya and the Last Dragon a Marvel seriálem The Falcon and the Winter Soldier plánovaným na březen. V květnu se pak diváci dočkají očekávaného seriálu Loki.
Do tří let chce Disney vybojovat až 260 milionů uživatelů
Po zveřejnění čtvrteční zprávy stouply společnosti Disney také akcie. Jejich cena se uzavřela na rekordních 190,86 dolarů, v přepočtu asi čtyři tisíce korun českých. Čtvrtletní zisk pak podle společnosti činil 16,25 bilionů dolarů, což je oproti výsledku 20,88 bilionů dolarů z minulého roku stále pokles. Přesto se jedná o vyšší číslo, než jaké odhadovali analytici, kteří počítali s asi 15 biliony dolarů. S přihlédnutím k zavřeným či omezeným zábavním parkům v Kalifornii, Hong Kongu či Paříži, jež prozatím stály Disneyho podle odhadů 2,6 bilionů dolarů, se však stále dá mluvit o úspěchu.
Menší ztráty ale odhaduje studio také pro stávající rok. Pokud by parky fungovaly podle vládních nařízeních a s potřebnými hygienickými opatřeními, mohly by dosáhnout jednoho bilionu dolarů. Disney však i přes stávající dosažená čísla neusíná na vavřínech. Do roku 2024 totiž plánuje dosáhnout mezi 230 až 260 miliony uživatelů. Kromě toho se také chystá za službu Disney+ zvýšit platbu. Od konce března by měla stoupnout přibližně o jeden dolar za měsíc na osm dolarů.
Pod společnost Disney však spadá také služba Hulu se svými 39,4 miliony uživatel. Patří pod ni i podobná služba ESPN+, jež má ale oproti ostatním platformám pouze 12,1 milionů uživatelů. Dohromady se však může studio Disney pyšnit 146 miliony sledujících. Sledovací platforma Disney+ pak ale získala 100 milionů uživatel v podstatě za rok, zveřejněná byla totiž na podzim roku 2019.