Italský módní dům Valentino se vzdal honosného prostředí v centru Paříže pro slévárnu na okraji Milána. Představil tam svou nejnovější kolekci pro jaro/léto 2021. V době pandemie onemocnění COVID-19 se ojedinělá módní přehlídka konala za přítomnosti omezeného počtu hostů, kteří měli nasazené roušky.
Značka Valentino v Miláně dámskou kolekci v minulosti ještě nepředstavila a její poslední přehlídka pánského oblečení v italském hlavním městě módy se konala v roce 2007.
Valentino Spring/Summer 2021
„Když jsme se na konci srpna rozhodli jít na přehlídkové molo, zdálo se vhodné podpořit Itálii v tak těžké době a podpořit italský módní systém,“ prozradil novinářům návrhář značky Pierpaolo Piccioli.
Pro přehlídku Piccioli nezvolil profesionální modely a modelky. Místo toho vybral 66 mladých lidí v ulicích Milána, Paříže a Londýna.
Akce se zúčastnilo zhruba 200 hostů, což je přibližně jedna pětina publika obdobných přehlídek módního domu.
Za doprovodu živé hudby v podání britského zpěváka Labrintha se v industriálních prostorách postupně objevila série černých a bílých krátkých šatů. Následovaly pestrobarevné šifonové šaty s volány, hedvábné svrchníky s květinovými potisky, stejně jako krajkové a háčkované oděvy pro denní nošení.
Itálie byla první zemí, která byla v Evropě těžce zasažena koronavirem. Už v březnu zavedla jednu z nejpřísnějších a nejdelších karantén. Nyní je nových případů necelých 2000 denně, počty nicméně opět stoupají.
Italský módní a textilní průmysl, který je s obratem 95 miliard eur a 600 tisíci zaměstnanci druhým nejdůležitějším v celé zemi, se vzpamatovává z propadu tržeb. Sdružení Confindustria uvádí, že vývoz dámské módy poklesl za šest měsíců do června o 24 %.