Přestože Subaru neoperuje s tolika modelovými řadami, umí vyrobit pekelně vybroušený stroj. A právě tím je sportovně laděné BRZ. Nízké těžiště, které vozu zajišťuje motor typu boxer, nám dovolí provádět nevídané kousky. Kromě závodního exteriéru zajisté oceníme i kabinu. Ta dostala rudé prošívání a plno lesklých prvků. Bohužel, střela BRZ není zrovna zadarmo.
BRZ patří mezi stálé klasiky, které ocení nejeden znalec japonské kvality. Automobily, které by mohly sekundovat všem vozům ze série Rychle a zběsile, disponují lehkou karoserií, kvalitním motorem s pořádnou porcí koní a legendárním designem. Pro ty z nás, kterým se libí nízké sporťáky se skutečně agresivní duší, je model BRZ tím pravým.
Není tajemstvím, že za kvalitu se platí. Japonská krása v podobě vybroušeného závodního modelu nás vyjde v základu až na 900 000 korun. Dostat se můžeme pochopitelně daleko výše. Odměnou nám ovšem bude jistota, spolehlivost a čistá mašina na zážitky. Adrenalin je totiž druhé jméno BRZ. Pojďme se na toto Subaru podávat zblízka.
Design
Vzhled u takto pověstného stroje, jakým je Subaru BRZ, není ničím novým. Odkazuje se na dobu, kdy se jelo převážně na výkon a vzhled jasně vystihoval podstatu celého vozu, totiž rychlost a dynamiku. Tato myšlenka naštěstí u modelu BRZ zůstala a pozná to snad opravdu každý. Přední část se vyznačuje nízkým nárazníkem, dvěma sešikmenými LED světlomety a drobným znakem Subaru. Z boku nás zaujmou převážně sportovní 17palcová kola, která byla odlitá z lehoučké hliníkové slitiny. Skvělý pohled.
Ten pravý sportovní design přichází ovšem až se zadní částí. Tam kromě LED světlometů, které pomyslně automobil rozšiřují, zůstaneme němě zírat na koncovky výfuku. Zvětšené tlumiče výfuku propůjčují modelu BRZ tu pravou závodní podstatu. Interiér se nese ve znamení sportovního luxusu. Vše je vyrobeno z kvalitních materiálů s velikým důrazem na detail. Kůže je prošívaná rudými nitěmi, což představuje skutečného ducha závodní kvality.
Motor
Subaru využívá motor typu boxer pro lepší těžiště. U modelu BRZ nabral tenhle dvoulitrový mazlík výkon až 200 koní a točivý moment až 205 Nm. Vcelku slušný výkon na vůz, který váží něco kolem 1,7 tuny.
Verdikt
900 000 korun v základu není málo peněz. Dostat se můžeme až přes milion korun. Buďme ale upřímní, model BRZ za to rozhodně stojí.