Nárůst počtu předplatitelů v rámci streamovací platformy Netflix se zpomaluje, neboť mladí diváci se již do značné míry přihlásili. Služba tak hlásí nejnižší počet nových zákazníků od roku 2011. Informuje o tom server The Guardian.
Lockdowny, nemožnost cestovat, zákazy vycházení i zavřené hospody a bary, to vše přispělo k tomu, že streamovací platforma Netflix v loňském roce zažila obrovský boom a počet předplatitelů vzrostl o rekordních 37 milionů. Uživatelská základna se tak dostala na neuvěřitelných více než 200 milionů lidí.
Rok 2021 ale již v tomto trendu nepokračoval. Platforma v úterý ohlásí výsledky za druhé čtvrtletí a očekává, že došlo k nárůstu jen 1 milion nových předplatitelů. Jedná se tak o nejnižší počet nových registrací od roku 2011.
V současné chvíli jsou totiž mladí diváci z většiny již předplatiteli. Ve Velké Británii má 80 % lidí ve věku 18 až 34 let přístup k této službě, ať už jako předplatitel nebo prostřednictvím svých rodin. Ukazuje to výzkum Ampere Analysis. Údaje v USA jsou téměř totožné.
Dvě třetiny z 207 milionů předplatitelů pochází z Evropy a Severní Ameriky. Tyto kdysi prudce rostoucí trhy však začaly stagnovat, uvádí The Guardian.
„Netflix se stal obětí vlastního úspěchu,“ uvedl pro The Guardian Richard Broughton, analytik společnosti Ampere, a dodal, že Netflix do značné míry dosáhl registrace všech mladých diváků.
Příležitost pro růst tak nyní představuje především věková kategorie 55 až 64 let, menší prostor pro růst pak kategorie 45–54. Mezi třetím čtvrtletím roku 2020 a koncem března podíl lidí s přístupem k internetu v první zmíněné věkové skupině, kteří si službu předplatili, vyskočil z 38 % na 50 %.
Výzkum strategie Netflixu dle Broughtona ukázal, že dává větší váhu dokumentárním a kriminálním filmům, oblíbeným právě u starších věkových kategorií.
Oslovit více lidí mají také videohry
Netflix má také v plánu přidat na platformu v příštím roce videohry a nabídnout tak něco, co v současnosti neposkytuje žádný z jeho přímých konkurentů. To by měl tak být další způsob, jak růst na nasycených trzích. Za hry neplánuje společnost účtovat žádné další poplatky.
Jako viceprezidenta pro vývoj her si dle agentury Bloomberg najal Netflix Mike Verdu, který který dříve působil ve společnostech Electronic Arts i Facebook.
Společnost tak zůstává v dostatečném předstihu před streamovacími rivaly, jako jsou Disney+ nebo HBO Max, píše agentura Bloomberg.