Netflix zaznamenal nejvyšší nárůst předplatitelů od skončení pandemie a relativně optimistické příjmy. Streamovací služba zmiňuje tento úspěch v souvislosti se zátahem na „černé pasažéry“ a oznámila zvýšení předplatného na některých trzích. Informují o tom Reuters a Fortune.
Investoři se obávali zásahu Netflixu proti sdílení hesel. Tato strategie se však streamovací službě vyplatila. Ve třetím kvartálu získala více nových předplatitelů, než se očekávalo. Od konce července do konce září vykázala nárůst o téměř devět milionů nových účtů.
Analytici přitom podle agentury Reuters očekávali šest milionů nových abonentů. Jedná se o největší nárůst diváků Netflixu od druhého čtvrtletí 2020, kdy společnost pozorovala příliv předplatitelů streamovací služby kvůli pandemickým omezením.
Netflix raises prices and adds subscribers, despite strikes https://t.co/oscPQmkfeK pic.twitter.com/8FpPYzeZiP
— Reuters U.S. News (@ReutersUS) October 18, 2023
Největší podíl na tomto nárůstu měla Evropa, Střední východ a Afrika, v níž získala společnost čtyři miliardy předplatitelů, naspal server Fortune. Netflix má aktuálně po celém světě celkem 247 milionů předplatitelů.
Firma současně oznámila zvýšení předplatného na některých trzích. Týká se to určitých služeb ve Spojených státech, Spojeném království a Francii. Například cena prémiového tarifu bez reklam v USA stoupla o tři dolary měsíčně na 22,99 dolaru (539 korun).
Netflix opět na výsluní
Příjmy Netflixu dosáhly ve třetím kvartálu podle očekávání analytiků 8,5 miliardy dolarů. Společnost očekává pro čtvrté čtvrtletí příjmy ve výši 8,7 miliardy dolarů, což je lehce pod očekáváním analytiků pro tohle období.
Firma uvádí, že za nárůstem předplatitelů stojí zákaz sdílení přístupových hesel a účtů a obsáhlý katalog pořadů od filmů, seriálů až po dokumenty. Netflix díky tomu vykázal „silný výkon“ navzdory stávkám scénáristů a herců v Hollywoodu.
„To jsou časy, kdy jsem opravdu rád, že máme tak bohatý, hluboký a široký výběr programu,“ prohlásil generální ředitel společnosti Ted Sarandos. „Totéž platilo během covidu,“ připomněl těžké období, kdy došlo k přerušení výroby nových pořadů.
Netflix chce letos investovat do nových pořadů celkem 13 miliard dolarů. Původně počítal s investicemi ve výši 17 miliard dolarů, do plánů společnosti však zasáhly již zmíněné stávky, které ochromily filmový průmysl.
Netflix byl na výsluní během pandemie covidu-19. I přes ochromenou produkci totiž vykazoval masivní nárůst nových účtů. Po skončení pandemie v roce 2022 ale čelil exodu předplatitelů a musel se uchýlit k propouštění personálu.