Diváci streamovací služby Netflix se mohou těšit na ještě více korejských filmů a seriálů. Společnost do nich totiž hodlá v následujících čtyřech letech investovat 2,5 miliardy dolarů. Její zástupci to oznámili poté, co jihokorejský prezident Jun Sok-jol přiletěl na návštěvu do Spojených států amerických. Informoval o tom server BBC a CNN.
Jihokorejská filmová a televizní tvorba je čím populárnější po celém světě. Například show Squid Game z roku 2021 se stala nejoblíbenějším seriálem streamovací služby Netflix. Diváky zaujala ale také reality show Physical 100 nebo minulý měsíc uveřejněné drama The Glory vyprávějící příběh ženy, která se začne mstít za svou šikanu v dětství. Kvůli její úspěšnosti se podle serveru BBC Netflix rozhodl do podobné tvorby ještě více investovat.
V následujících čtyřech letech totiž do jihokorejské tvorby vloží na 2,5 miliardy dolarů, tedy 53 miliard korun. Jeden z ředitelů firmy Ted Sarandos to oznámil poté, co se ve Washingtonu setkal s jihokorejským prezidentem Jun Sok-jolem. Hlava státu totiž přijela do Spojených států amerických na šestidenní návštěvu. S americkým prezidentem Joe Bidenem se má setkat ve středu. „Jedná se o velkou příležitost,“ vyjádřil se Sok-jol k oznámení.
Netflix to spend $2.5bn on new South Korea content over next four years https://t.co/SiutvH6Krq
— BBC News (World) (@BBCWorld) April 25, 2023
Společnost Netflix se pak dle svého prohlášení měla inspirovat láskou a podporou jihokorejského prezidenta, kterou dává korejskému zábavnímu průmyslu. „Tohle rozhodnutí jsme mohli učinit, jelikož silně věříme tomu, že bude korejský průmysl pokračovat ve vytváření skvělých příběhů,“ okomentoval podle serveru CNN Business nejnovější krok streamovací služby Sarandos.
Více než 60 procent všech uživatelů Netflixu loni sledovalo korejské filmy nebo seriály
Investice Netflixu je pak dvakrát větší než částka, kterou prozatím firma do jihokorejského průmyslu od roku 2016 vložila. Díky rostoucí popularitě korejských filmů a seriálů proto také v lednu oznámila, že letos na své platformě zveřejní na 34 nových i starších korejských titulů. Data společnosti rovněž podle serveru Al Jazeera ukázala, že více než 60 procent všech uživatelů Netflixu se za uplynulý rok dívalo na korejské filmy a seriály.
Společnost Netflix se pak pomocí nově oznámené investice snaží bojovat proti rostoucí konkurenci, jako je Amazon, HBO nebo Disney. Už dříve proto také v některých státech snížila své ceny. Kromě toho se také v následujících měsících hodlá zaměřit na penalizování sdílení hesel ke streamovací službě mimo skupinu lidí, za kterou si diváci platí. V současnosti pak Netflix funguje ve více než 190 zemích světa.