Pandemie koronaviru zapříčila, že většinu našeho volného času trávíme už téměř rok doma. A to bohužel nejčastěji před televizní obrazovkou, monitorem či displejem mobilu. Současná situace nicméně mnoho dalších možností nenabízí. Z masivního odstavení společnosti od běžného života naopak loni profitoval největší poskytovatel streamovacích služeb – Netflix. Aktuálně má už přes 200 milionů platících diváků.
Pandemie pomohla gigantu Netflix dosáhnout skokového růstu, v současné době odebírá různé varianty jeho služeb už 203,6 miliónů zákazníků po celém světě. Jak Netflix uvádí ve své hospodářské zprávě určené akcionářům, za minulý rok společnost vydělala 25 miliard dolarů. A to díky masivnímu přílivu nových uživatelů během pandemie. Jen za poslední kvartál roku 2020 získala společnost 8,5 milionu nových diváků. Za celý loňský jich přibylo 37 milionů.
Vyhlídky na první kvartál letošního roku jsou skromnější. Společnost očekává příchod zhruba 6 milionů nových předplatitelů. Ve stejném období loňského roku toto číslo činilo 15 milionů. Významně k tomu přispěl začátek pandemie a první globální lockdown.
2021: 70 nových filmů a jedna praktická funkce pro nerozhodné diváky
Ani letos se diváci nemusí obávat toho, že by se Netflix vyčerpal. Právě naopak. Společnost před několika dny oznámila své plány pro letošní rok – co se programové skladby týče. Slibuje 70 nových filmů, převážně z vlastní produkce. Nové snímky budou pro diváky připraveny pravidelně každý týden. Jejich kompletní seznam přinesl server Variety. Jak je vidět, ani pandemie koronaviru masivní produkci obsahů pro Netflix nepoznamenala.
Pokud máte v záplavě skvělých filmů a seriálu občas (nebo často) problém si vybrat, Netflix to v novém roce udělá za vás. Už vás asi taky trochu zná. Díky funkci shuffle play (náhodné přehrávání), vybere nejvhodnější program, který by měl odpovídat vašemu vkusu. Pochopitelně o úplně náhodný výběr nepůjde. Nová funkce se bude řídit podle historie vašeho sledování a také podle obsahu ve vašem watchlistu. Podobná funkce se už celkem dobře osvědčila třeba v aplikaci Spotify při výběru hudby.