Kvůli klesající sledovanosti a slábnoucím příjmům oznámila streamovací služba Netflix ukončení 150 pracovních poměrů. Před měsícem společnost oznámila ztrátu 200 tisíc diváků za první čtvrtletí. V dalších třech měsících by pak měla přijít o další dva miliony. Proto se nyní její vedení snaží ušetřit na zaměstnancích. Do konce roku rovněž plánuje zavést reklamy. V úterý o tom informoval server BBC a CNBC.
Streamovací služba Netflix v současnosti bojuje s klesající sledovaností, a tedy i zmenšujícími se příjmy. V úterý proto oznámila ukončení pracovních poměrů se 150 zaměstnanci pracujícími převážně ve Spojených státech amerických. Vedení společnosti se tím snaží do následujících měsíců ušetřit. Informoval o tom server BBC.
Minulý měsíc totiž firma za první čtvrtletí letošního roku oznámila ztrátu 200 tisíc diváků. Jednalo se o největší pokles jejích sledujících za posledních deset let. Společnost navíc předpověděla, že by v dalším čtvrtletí měly službu opustit další 2 miliony uživatelů. Vyhození zaměstnanci pak tvoří méně než 2 procenta všech pracovníků Netflixu v Severní Americe.
„Jak už jsme dříve uvedli, náš zpomalující růst příjmů rovněž znamená, že musíme zmenšit naše výdaje uvnitř společnosti,“ okomentoval pro server CNBC současnou situaci anonymní pracovník Netflixu. Dodal také, že se firma snaží vyhozené pracovníky co nejvíce podpořit.
Společnost rovněž uvedla, že jsou změny v pracovních pozicích motivované především potřebami byznysu. Výkon pracovníků tak dle ní nemá s ukončením jejich pracovních poměrů nic společného.
Společnosti Netflix škodí rostoucí ceny služeb i silná konkurence
Hodnota akcií společnosti Netflix od začátku roku klesla o téměř 70 procent. I když je streamovací služba s 220 miliony sledovateli pořád tou největší na trhu, musí čelit rostoucí konkurenci. Tu tvoří například platformy jako Disney Plus, HBO nebo Amazon Prime.
Kromě toho ale společnosti začátkem roku ublížilo zdražení jejích služeb ve Spojených státech amerických a stávající válka na Ukrajině. Ta totiž zavinila růst cen zboží i služeb. Domácnosti se tak snaží ušetřit a předplatné u Netflixu tak ukončují.
Společnost Netflix proto do konce roku nejspíše na svých stránkách zavede reklamy. Sledující si tak budou moct vybrat levnější předplatné, které je bude nabízet. Pro firmu se jedná o zásadní krok, jelikož inzerenty několik let vytrvale odmítala.
Kromě toho se streamovací služba zaměří také na potlačení sdílení hesel pro přístup na své stránky. Podle jejích odhadů totiž kvůli této praktice přichází o dalších 100 milionů uživatelů.