Nike oznámil, že 14. října 2024 do funkce generálního ředitele nastoupí dlouholetý manažer Elliott Hill. Hill nahradí Johna Donahoeho, který vedl firmu od roku 2020. Tato změna přichází v době, kdy společnost čelí zpomalení růstu prodejů a stále tvrdší konkurenci na trhu. Akcie Nike na tuto zprávu reagovaly růstem o 8–9 %.
Elliott Hill, který u Nike pracoval 32 let, má zkušenosti s vedením obchodních operací a růstem značky na globálních trzích. Pomohl navýšit prodeje na více než 39 miliard dolarů, přičemž vedl komerční strategii jak pro samotnou značku Nike, tak pro její dceřinou značku Jordan. Hill se v roce 2020 rozhodl odejít do důchodu, nyní se však vrací, aby pomohl firmu posunout vpřed. Analytici jeho návrat uvítali, zejména kvůli jeho znalostem v oblasti řízení značky a prodejů. „Je to pozitivní signál, protože jde o někoho, kdo dobře zná značku a firmu,“ uvedla Jessica Ramirez z Jane Hali & Associates.
Nike names Elliott Hill as CEO, replacing John Donahoe https://t.co/KY5p6h7B9A pic.twitter.com/44xbsgoL1M
— The Independent (@Independent) September 20, 2024
Donahoe se během svého působení snažil posílit online prodeje a přímé prodejní kanály. Zpočátku tato strategie vedla k růstu, zejména díky rostoucí poptávce po sportovním oblečení po pandemii. V roce 2023 Nike poprvé dosáhl 50 miliard dolarů ročních prodejů. Avšak od té doby růst zpomalil a předpokládá se, že v roce 2025 prodeje klesnou na 48,87 miliard dolarů. Hlavním důvodem je úbytek zákazníků kvůli vysoké inflaci a pomalejší oživení na čínském trhu, uvedl deník Guardian.
Konkurence na trhu sportovní obuvi stále roste. Značky jako On, podpořená tenistou Rogerem Federerem, nebo Hoka od firmy Deckers přitahují zákazníky díky módním a inovativním produktům. Navíc Adidas, hlavní rival Nike, se vzpamatovává z ukončení spolupráce s rapperem Kanyem Westem (Ye) a zaznamenává úspěchy s retro modely bot Gazelle a Samba.
Jedním z důvodů výměny ve vedení Nike může být i tlak ze strany investora Williama Ackmana, který nedávno odhalil svůj podíl ve společnosti. Ačkoli Ackman své záměry s Nike nekomentoval, podle Reuters byl Hill jeho favoritem na post generálního ředitele. Společnost také oznámila, že v následujících třech letech plánuje ušetřit 2 miliardy dolarů pomocí snižování nákladů a automatizace.
Hill bude muset pracovat na inovacích a zlepšení vztahů s velkoobchodními partnery, které Nike v posledních letech opustila ve snaze o přímé prodeje. „Nike potřebuje inovovat a opravit vztahy s velkoobchody,“ uvedl Thomas Hayes z Great Hill Capital.