Čínský výrobce elektromobilů Nio rozšiřuje své portfolio o novou značku Firefly. První model, kompaktní elektromobil, bude představen na domácím trhu v polovině roku 2025. A to za cenu nižší než 500 000 korun. Automobilka s ním plánuje v budoucnu expandovat také na evropský trh.
Model Firefly by měl soupeřit v segmentu elektrických kompaktních hatchbacků, který se v poslední době dynamicky rozvíjí. Mezi jeho hlavní konkurenty patří například čínský BYD Dolphin nebo chystaný evropský Renault 5. Prodej Firefly odstartuje v Číně v dubnu 2025 s cenou od 148 800 RMB, což odpovídá zhruba částce 493 000 korun. Mezi prvními evropskými trhy by mohla být Velká Británie, kde nejsou dovozní cla na čínské vozy tak vysoká jako v jiných zemích EU.
China's Nio to launch Firefly EV in Europe in 2025 https://t.co/pCu92TAFER pic.twitter.com/67vB53nUC8
— Reuters (@Reuters) December 22, 2024
I když cena Firefly pravděpodobně s příchodem na evropský trh vzroste, očekává se, že se stane jednou z nejdostupnějších možností v segmentu elektrických hatchbacků. Pokud bude Firefly schopen kombinovat atraktivní design, dostupnou cenu a inovativní technologie, mohlo by jít o důležitý krok vpřed na evropském trhu elektromobilů.
Zatímco podrobné technické specifikace vozu budou odhaleny postupně, automobilka už nyní představila několik zajímavých detailů, které zveřejnil portál CarNewsChina.
Design
Na designu Firefly pracoval evropský tým pod vedením Krisa Tomassona, bývalého designéra Fordu a BMW. Vůz se pyšní aerodynamickými tvary a unikátními světly. Přední a zadní světla jsou tvořena třemi samostatnými reflektory uspořádanými do tvaru trojúhelníků.
Interiér nabízí až 9 airbagů, zatímco zavazadlový prostor bude kombinovat menší box o objemu 92 litrů a hlavní kufr, který po sklopení zadních sedadel zvýší objem na až 1250 litrů. Technologické inovace zahrnují autonomní parkování a poloměr otáčení pouhých 4,7 metru.
Baterie
Jednou z klíčových vlastností modelu Firefly by mohla být technologie vyměnitelných baterií, kterou Nio intenzivně rozvíjí. Speciální stanice pro výměnu baterií by mohly zákazníkům ušetřit čas potřebný na dobíjení. Tato technologie by mohla hrát důležitou roli při pronikání na evropský trh, kde rychlost a flexibilita nabíjení často rozhodují o úspěchu elektromobilu.
Očekávání na evropském trhu
Čas ukáže, zda se Firefly stane dalším hitem čínských automobilů v Evropě. Zákazníci budou jistě očekávat další detaily o technických specifikacích a případných inovacích, které by mohly tento model odlišit od konkurence.