Správci facebookových profilů by měli nyní zpozornět. Sociální síť Facebook znovu ohlásila změny v designu a funkcionalitě svých Facebook Pages. Tedy stránek, které firmy, celebrity a značky využívají ke komunikaci se svými fanoušky a zákazníky. Novinkou bude třeba i absence tlačítka „to se mi líbí“.
Větší zapojení sledujících do konverzací a motivace k vyšší interakci je jedním z nejviditelnějších cílů ohlášených změn. Co konkrétně pro nás ale Facebook během příštích měsíců chystá? Těšit se můžeme na zcela nový, přeskládaný layout Facebook Pages, který, jak společnost slibuje, bude přehlednější a snadnější pro orientaci. Díky speciálnímu News feedu a intuitivní navigaci, umožní sledujícím (i adminům) rychlejší zapojení do diskusí a pohodlnější vyhledávání informací.
„Přepracovali jsme vzhled a dojem Stránek tak, aby byly čistší a efektivnější než dříve – včetně toho, aby lidé mohli snadno sledovat příspěvky a další důležité informace.“ uvádí Facebook v tiskové zprávě.
V nové verzi stránek proto dostane větší prostor třeba funkce Q & A (Otázky a odpovědi). Ty mají za cíl v reálném čase pobídnout sledující k diskusi a zvýšit tak aktivitu na profilu. V současné době je funkce Otázek a odpovědí trochu opomíjena. V budoucnu však získá výrazně lepší umístění a současně i nový, atraktivnější formát. Je tedy pravděpodobné, že se s touto funkcí začneme setkávat častěji i na českých profilech.
Další ohlášená novinka ulehčí práci správcům profilů. V nové verzi Stránek bude možné snadněji přepínat mezi soukromým a administrátorským rozhraním. Zároveň bude možné delegování úkolů a povolování přístupů ke konkrétním částem profilu: k tvorbě obsahu, inboxu nebo jen ke statistikám. Zvýší se tak zabezpečení Stránek a jejich integrita. Správci se také mohou těšit na nové typy statistik a notifikací.
Zajímavou změnou bude absence velkého tlačítka „to se mi líbí“ v horní části profilu. To doposud sloužilo k tzv. „zalajkování stránky“, nezavazovalo však k jejímu aktivnímu sledování. Proto se pozornost Facebooku nově přesouvá k followerům – sledujícím. Tedy uživatelům, kteří aktivně přijímají obsah Stránek a tvoří jejich skutečnou „fanouškovskou“ základnu. Počet „to se mi líbí“ je podle Facebooku zkreslující údaj, který nevypovídá o skutečné popularitě Stránky.
Jak budou změny Facebook Pages ve finále vypadat, a jak nové funkce a metriky zamíchají kartami adminů? To uvidíme už brzy; během následujících měsíců.