Společnost Nvidia představila technologii nazvanou Avatar Cloud Engine (ACE), která umožní hráčům přirozeně mluvit s nehratelnými postavami (NPC). Informoval o tom server The Verge a Tom’s Hardware.
Níže uvedená ukázka byla vytvořena ve spolupráci se společností Convai, aby propagovala technologii ACE, která může běžet jak v cloudu, tak lokálně. Jak uvedl server Tom’s Hardware, ACE využívá technologii NVIDIA NeMo pro vytváření, přizpůsobování a nasazování rozsáhlých jazykových modelů. Tyto modely lze přizpůsobit pomocí příběhů herního světa a příběhů postav.
Technologie zároveň využívá ochranné prvky, aby nehrátelné postavy nevedly nevhodné rozhovory. ACE také využívá nástroj pro rozpoznávání řeči a převod řeči na text s názvem Riva spolu s nástrojem NVIDIA Omniverse Audio2Face. Tento nástroj slouží podle společnosti pro „okamžité vytvoření expresivní animace obličeje herní postavy, která odpovídá jakékoli řeči“.
Budoucnost dialogů ve hrách?
V ukázce přijde hráč (jménem Kai) do Jinova obchodu s polévkami a zeptá se ho (hlasem skrz mikrofon), jak se mu daří. Jin odpoví, že ne moc dobře, protože je v oblasti vysoká kriminalita. Kai se zeptá, jestli může pomoci, a Jin odpoví „jestli s tím chceš něco udělat, slyšel jsem zvěsti, že mocný zločinecký boss Kumon Aoki způsobuje ve městě všelijaký chaos. Možná právě on je příčinou tohoto násilí.“ Kai se zeptá, kde má Aokiho najít, a Jin mu to řekne, čímž se hráč vydá na cestu.
Samotný dialog není moc zajímavý, ChatGPT by ho možná zvládl lépe. Společnosti mohly alespoň ukázat několik různých dialogů, aby šlo vidět, jak NPC reaguje na jiné otázky. Záměrem je ale ukázat to, že stačí promluvit do svého mikrofonu a NPC odpoví v patřičném kontextu. Tím vzniká přirozenější interakce, než jakou byste v takové situaci obvykle zažili. Viceprezident společnosti Nvidia pro platformu GeForce uvedl serveru The Verge, že „technologie dokáže obsáhnout více než jednu postavu najednou a teoreticky by dokonce mohla umožnit, aby NPC mluvily spolu“.
Ukázka byla vytvořena v Unreal Enginu 5, aby Nvidia také předvedla ray-tracing a další funkce svých GPU. Společnost zatím neoznámila žádné hry, které budou ACE technologii využívat. Hry Stalker 2: Heart of Chernobyl a Fort Solis budou ale používat Omniverse Audio2Face.