Při příští návštěvě automechanika se vám může stát, že mu budou při opravě pomáhat brýle s rozšířenou realitou. Společnost Mercedes-Benz USA uvedla do prodeje soupravy Microsoft HoloLens. Ty umožní pracovníkům získat vzdálenu pomoc v reálném čase od odborníka. Ten je schopen vidět pod kapotu pomocí kamery v brýlích. Náhlavní souprava s rozšířenou realitou HoloLens může ukázat trojrozměrné obrázky i poznámky.
Andrew Sanders, vedoucí projektu v oblasti inženýrských služeb ve společnosti Mercedes, uvedl pro CNN, že v případě potřeby opravy vozidla ve Spojených státech, jej majitel automobilu obvykle přinese autorizovanému prodejci. Pokud se nejedná o zřejmý problém a není to snadno opravitelné, prodejce se obrátí na specialisty společnosti v Jacksonville na Floridě. Pokud vzdálený specialista není schopen problém vyřešit, musí jeden z terénních odborníků společnosti cestovat k prodejci a opravit vozidlo osobně. S touto novou technologií může spolupracovat na dálku hned s několika odborníky.
Technologie by měla pomoci urychlit a usnadnit opravy vozidla. Je to také způsob jak opravit vozy během pandemie, aniž by museli specialisté někam dojíždět.
Zařízení ale není levné. Samotná náhlavní souprava stojí 3 500 $, bez ceny softwaru Microsoft (MSFT), který Mercedes používá společně s ním. Mercedes je jedním z mála, který uvedl, že je pro ně rozšířená realita užitečná. HoloLens používá také Toyota.
Původně bylo zařízení spuštěno v roce 2016, ale kvůli obavám o náklady a prostředky na školení pracovníků, bylo uvedeno do prodeje až nyní.