menu

Home Blog Strana 25

Mercedesy budou mít nabíjecí konektory Tesly i CCS

Nová generace Mercedesu-Benz CLA, která bude mít premiéru příští rok, se stane prvním autem na světě s možností nabíjení jak u klasických nabíječek s konektorem CCS, tak i těch, k nimž se lze připojit u nabíječek Tesla.

S informací přišel portál insideevs.com, podle kterého budou oba porty na jednom místě na boku vozu pod společnými dvířky.

Je to současně signál, že německá prémiová automobilka hodlá tento vůz nabízet rovněž na severoamerickém trhu. Právě tam je nyní obvyklé, že výrobci elektromobilů přecházejí z evropského standardu CCS na Tesla NACS.

Uživatelům tohoto vozu se tím velmi zvýší dobíjecí komfort, protože Tesla má pochopitelně v USA velmi hustou síť dobíjecích stanic.

Mercedes-Benz CLA nové generace navíc zákazníci dobijí velmi rychle. Do jeho baterií lze ukládat elektřinu výkonem 320 kW. To znamená, že během deseti minut se získá dost energie na ujetí dalších 300 kilometrů. Ovšem právě u superchargerů Tesla zatím takové rychlosti dobíjení nelze dosáhnout. I ty nejnovější mají výkon pouze 250 kW.

Autonaelektřinu.cz

Tomu říkáme síla. Audi e-tron GT po faceliftu nahání hrůzu 

Audi RS e-tron GT Performance
Audi RS e-tron GT Performance, Foto: Audi

Audi e-tron GT, elektrický sportovní vůz, prošel modernizací a přináší řadu vylepšení. Kromě nového designu a upraveného interiéru se může pochlubit především zvýšeným výkonem a dojezdem. Přestože firma jeho příchod ohlásila už v první polovině roku 2024, české ceny jsou stále v nedohlednu. Česko se ale rozhodně této zběsilé střely dočká. 

Jak jsme si řekli, model Audi e-tron GT nemá české ceny. Modernizace se zdařila a tak výrobci představili hned tři verze. GT, RS GT a RS GT Performance. Právě ta poslední budí nejvíce respektu. Cenu nemá, zato má k dispozici čísla. A ta skutečně nahánějí strach. Podobně silná auta bychom čekali spíše na závodních okruzích. Pojďme se tedy podívat, s čím Audi přichází.

Design

Zvenku zůstává e-tron GT věrný svým původním liniím. Některé designové prvky byly však mírně upraveny, aby vůz působil ještě sportovněji. Verze RS dostala výraznější nárazníky a další aerodynamické prvky. RS GT Performance zaujme především tajemně zelenou barvou, která ještě více podtrhuje závodní potenciál. 

Interiér prošel také několika změnami. Nová sedadla nabízejí lepší boční vedení a vyšší komfort. Volant dostal plochý spodek a na přístrojové desce najdeme větší displej. K dispozici je také vylepšený infotainment systém s řadou nových funkcí.

Motorizace 

Největší změny se odehrály pod kapotou. Elektromotory byly přepracovány a nabízejí vyšší výkon. Vrcholná verze RS e-tron GT Performance disponuje až 925 koňskými silami, což z ní dělá jedno z nejvýkonnějších sériově vyráběných Audi. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za pouhých 2,5 sekundy. Jak jsme řekli, tohle auto patří na okruh. 

Zvýšil se také dojezd na jedno nabití díky větší baterii s vyšší energetickou hustotou. Nová technologie umožňuje rychlejší nabíjení, takže baterie se nabije z 10 na 80 % za pouhých 18 minut. Podvozek byl naladěn tak, aby nabízel optimální kombinaci sportovních jízdních vlastností a komfortu. K dispozici je adaptivní vzduchové odpružení a řízení všech kol, které výrazně zlepšuje ovladatelnost vozu zejména v nižších rychlostech.

Verdikt 

Audi se opět předvedlo. Všechny verze si rozhodně najdou své fanoušky, RS e-tron GT Performance možná i obdivovatele. Doufáme, že se brzy dozvíme více. 

Historický rok 2023 pro HSF System: Rekordní tržby 2,6 miliardy Kč a významná změna v uspořádání struktury

Ostrava 18. listopadu 2024 (PROTEXT) – Stavební společnost HSF System z mezinárodní stavební skupiny HSF System uzavřela rok 2023 s historicky nejlepšími tržbami 2,6 miliardy Kč. V rámci svého dlouhodobého růstu nejenže dosáhla rekordního obratu a zisku, ale také kolem stavební skupiny HSF System vznikl holding Purposia Group. Tento krok reagoval na potřebu efektivního řízení rozrůstající se skupiny firem a posílení synergických efektů.

Na pozici výkonného ředitele HSF System v Česku nastoupil dlouholetý ředitel dnes už sesterské společnosti HSF System SK Tomáš Kosa. „Předal jsem Tomášovi symbolické „stavební žezlo“ v každodenním řízení mezinárodní stavební skupiny HSF System. Svoji energii a aktivity jsem více nasměroval do nově vytvořeného holdingu Purposia Group, který jsme po intenzivní a promyšlené přípravě vytvořili na konci roku 2023,“ uvádí Jan Hasík, předseda představenstva HSF System a holdingu Purposia Group.

Výsledky roku 2023 potvrzují stabilní růst

V roce 2023 česká stavební společnost HSF System se sídlem v Ostravě dosáhla rekordního obratu 2,6 miliardy Kč a hospodářského výsledku před zdaněním ve výši 496 milionů Kč, přičemž provozní zisk 185 milionů Kč představuje jeden z nejlepších výsledků v její historii. „Tato čísla jsou ovlivněna také vytvořením holdingu Purposia Group jako následek uspořádání struktury a narovnání vztahu s nynější sesterskou společností HSF System SK,“ upřesňuje Tomáš Hess, obchodní ředitel společnosti HSF System, a dodává: „Velké díky patří všem našim 124 zaměstnancům, bez jejichž odhodlání a houževnatosti bychom takových výsledků nedosáhli.“

V nejnovějším žebříčku největších stavebních firem v České republice podle čistého obratu za rok 2023, který publikoval časopis Stavitel v rámci žebříčku TOP českého stavebnictví 2023, obsadila společnost HSF System 27. příčku z celkem 235 firem s tržbami nad 150 milionů korun. Podle ukazatele rentability tržeb (ROS) se HSF System umístila na 4. místě, a v kategorii „hrubý zisk na pracovníka“ dokonce dosáhla na 3. příčku.

Výrazně se dařilo také sesterské společnosti HSF System SK na Slovensku, která vykázala za rok 2023 rovněž rekordní tržby téměř 54 mil. eur a hospodářský výsledek před zdaněním přes 5 mil. eur.

Široké portfolio projektů a investice do komunity

Stavební společnost HSF System se v roce 2023 podílela na celé řadě důležitých projektů. Mezi nejvýznamnější patřila výstavba největšího boulderingového centra HANGAR v Ostravě, rekonstrukce školního dvora Matičního gymnázia nebo výstavba nového výrobního závodu pro společnost Remoska v Kopřivnici. Jako generální dodavatel HSF System také postavilo nový cargo terminál v Mošnově a sportovní halu v Ostravě-Třebovicích. Firma rovněž realizovala jako generální dodavatel skladovací halu v průmyslovém parku GARBE Park Chomutov, centrální sklad Mondi Štětí, průmyslovou halu v Přerově, přístavbu výrobní haly pro společnost Sécheron nebo spolupracovala na multifunkčním prostoru KVIFF.TV Parku pro Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary.

Společnost HSF System je také dlouhodobě aktivní v oblasti společenské odpovědnosti. Kromě finanční podpory ostravských vysokých škol – VŠB-TU Ostrava i Ostravské univerzity, kulturních akcí jako Colours of Ostrava či Majáles Ostrava a Mobilního hospice Ondrášek, se zaměřuje i na podporu amatérského a profesionálního sportu včetně generálního partnerství českého cyklokrosu a vlastního cyklistického týmu HSF System Cycling Team. Stavební skupina HSF System také v Česku a na Slovensku organizuje středoškolskou soutěž Modelium. Již podruhé firma získala Cenu hejtmana Moravskoslezského kraje a obdržela absolutní vítězství v Národní ceně ČR za společenskou odpovědnost.

Přední evropská skupina

Purposia Group, přední evropský holding s českými kořeny zaměřený na komplexní správu stavebních projektů, slaví úspěšný první rok. Od svého vzniku na podzim 2023 rozšířil své portfolio o další tři firmy, čímž dosáhl celkového počtu 37 společností s více než 250 zaměstnanci. Roční tržby holdingu za rok 2023 podle účetní uzávěrky činily 3,9 miliardy korun.

„Chceme těžit ze synergických efektů holdingu, jehož součástí je i naše mezinárodní stavební skupina HSF System, abychom získali konkurenční výhodu a posílili své postavení v České republice, na Slovensku a dalších evropských zemích, jako jsou Rakousko a Slovinsko,“ uvádí Tomáš Kosa, ředitel skupiny HSF System a místopředseda představenstva Purposia Group, a dodává: „Naším cílem je zákazníkům odevzdávat stavby nejen ve vysoké kvalitě a v termínu, ale také jim být obchodním a spolehlivým partnerem po celou dobu životního cyklu jejich budov, což díky našemu zapojení do holdingu dokážeme zajistit.“

Stavební skupina HSF System

Mezinárodní stavební skupinu HSF System z holdingu Purposia Group tvoří česká stavební společnost HSF System (založena v roce 2002) se sídlem v Ostravě, slovenská stavební společnost HSF System SK (založena v roce 2010) se sídlem v Žilině a rakouská stavební společnost HSF System AT se sídlem v Enzesfeldu (založena v roce 2024). Stavební skupina HSF System má další pobočky v Praze, Brně, Plzni, Bratislavě, Prešově a Nitře. Zaměřuje se na generální dodávky staveb, projektové a inženýrské práce a kompletní střešní a obvodové pláště objektů včetně jejich rekonstrukcí.

Stavební společnost HSF System získala absolutní vítězství v Národní ceně ČR za společenskou odpovědnost a udržitelný rozvoj v kategorii soukromý sektor za rok 2023 a je také držitelem Ceny hejtmana MS kraje za společenskou odpovědnost za rok 2022 v kategorii firem do 250 zaměstnanců. V hodnocení Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství RABF 2019-2023 se společnost HSF System umístila na 7. místě z 1496 hodnocených stavebních firem v ČR. HSF System získala také prestižní titul Stavba roku 2020. Generální ředitel společnosti Jan Hasík je držitelem ocenění EY Podnikatel roku 2016 a 2023 Moravskoslezského kraje.

Společnost HSF System SK se opakovaně umístila mezi předními stavebními společnostmi na Slovensku v žebříčcích TREND Top 100 a Eurostav, získala ocenění ASB GALA 2024 v hlasování veřejnosti a poprvé ocenění Slovakia Best Managed Companies pro nejlépe řízené slovenské soukromé společnosti. Ředitel HSF System SK Tomáš Kosa se dostal mezi šest finalistů prestižního ocenění EY Podnikatel roku 2022 na Slovensku.

 

Zdroj: Crest Communications Ostrava

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

 

 

Zájem o investice mezi ženami stoupá – meziročně o 10 %. Téměř každá pátá Češka dnes investuje, ukázal průzkum Amundi

Praha 18. listopadu 2024 (PROTEXT) – Češky berou finance do vlastních rukou. Nejnovější průzkum společnosti Amundi Czech Republic uskutečněný ve spolupráci s agenturou STEM/MARK[1] ukazuje, že investování oslovuje už více než polovinu českých žen (56 %) s meziročním nárůstem o téměř 10 %. Každá pátá Češka (18,3 %) už dnes aktivně investuje, což odráží jejich snahu mít větší kontrolu nad svými financemi.

„Je povzbudivé vidět, že stále více žen vnímá důležitost a význam finančního zajištění a samostatného rozhodování o svých financích. V Amundi se tomuto tématu dlouhodobě věnujeme a snažíme se podporovat ženy na jejich investiční cestě krok za krokem,“ vysvětluje Markéta Jelínková, Senior portfolio manažerka Amundi Czech Republic. „Rostoucí zájem žen o investování je patrný jak v jejich pasivním zájmu o toto téma, tak v aktivních investičních rozhodnutích, která činí. V tomto ohledu však ženy za muži stále mírně zaostávají – u mužů dosahuje tento zájem přes 65 %.“

 

Ostražitost zůstává: ženy volí konzervativní přístup

I když investování oslovuje stále více žen, jejich přístup zůstává převážně opatrný. Nejčastěji volí konzervativní nástroje, jako jsou spořicí produkty (58 %) nebo běžné účty (35 %), v rámci investic nejčastěji volí podílové fondy, ty využívá každá osmá žena (12 %). Na rozdíl od svých mužských protějšků méně investují do akcií či kryptoměn. „Ženy obecně přistupují k riziku s větší obezřetností než muži a dávají přednost investicím, které slibují dlouhodobější stabilitu,“ uvádí Jelínková.

Průzkum rovněž ukázal, že pětina dotázaných žen (19,5 %) nemá žádné úspory, přičemž jako hlavní překážky investování vnímají právě omezené finanční prostředky (30,7 %), dále obavy z rizika (17 %) a nedostatek zkušeností s investicemi (10,5 %).

I když více než polovina dotázaných žen hodnotí své znalosti o investicích jako průměrné nebo nižší, odborné ekonomické vzdělání pro úspěšné investování nutné není, zdůrazňuje Markéta Jelínková. „Stačí základní přehled o principech a spolupráce s odborníky, kteří pomohou sestavit investiční strategii odpovídající osobním cílům a vztahu k riziku,“ dodává.

 

Investiční nástroje a pohledy na investice

Ve způsobu správy svých investic volí ženy různý přístup. Častá je kombinace aktivní a pasivní správy (38,8 %), což umožňuje vyvážit kontrolu nad investicemi s efektivitou a úsporou času. Ty, které volí pouze aktivní správu (4,9 %), zdůrazňují potřebu mít nad investicemi plnou kontrolu. Naopak ty, které se přiklánějí k čistě pasivní správě (19,9 %), preferují jednodušší přístup s nižší časovou náročností.

Vedle snahy o finanční zajištění si zpravidla ženy v investování stanovují i specifické priority. Pro téměř polovinu (45 %) jsou rodina a děti považovány za nejdůležitější „investici“. Dalších 30 % dotázaných žen vidí jako klíčovou investici vlastní bydlení, zatímco 19 % považuje za zásadní vzdělání. Naopak za nevýhodné investice označují půjčky (25 %), konzumní zboží (16 %) a možná překvapivě i manželství (12 %).

 

O společnosti Amundi

Amundi, přední evropský správce aktiv, který patří mezi 10 největších světových hráčů[2] , nabízí svým 100 milionům klientů – retailových, institucionálních i firemních – kompletní škálu spořicích a investičních řešení v rámci aktivní i pasivní správy, v tradičních nebo reálných aktivech. Tato nabídka je rozšířena o IT nástroje a služby, které pokrývají celý hodnotový řetězec spoření. Amundi, dceřiná společnost skupiny Crédit Agricole, kótovaná na burze, v současné době spravuje aktiva v hodnotě více 2,2 biliony eur[3] .

Díky svým šesti mezinárodním investičním centrům[4], možnostem finančního a mimofinančního výzkumu a dlouhodobému závazku k odpovědnému investování je společnost Amundi klíčovým hráčem na poli správy aktiv.

Klienti Amundi využívají odborných znalostí a poradenství 5 500 zaměstnanců ve 35 zemích.

Amundi, a trusted partner, working every day in the interest of its clients and society

www.amundi.cz

 

[1] Výzkum STEM/MARK uskutečněný v září 2024, n= 1009

[2] Zdroj: IPE „Top 500 Asset Managers“ zveřejněno v červnu 2023, na základě spravovaných aktiv k 31. 12. 2023.

[3] Údaje Amundi k 31/10/2024.

[4] Boston, Dublin, Londýn, Milán, Paříž a Tokio.

 

Zdroj: Oxygen PR

 

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

 

 

Společnost epet představuje nové vánoční produkty. V rámci ceníku KOMETA nabízí plyn pro nové zákazníky již od 1111 Kč

Praha 18. listopadu 2024 (PROTEXT) – Společnost epet představila nové akviziční ceníky s garantovanou fixní cenou na plyn i elektřinu. Elektřinu mohou v rámci těchto produktů noví zákazníci odebírat s fixací na 12 i 24 měsíců. Plyn za tyto akční ceny nabízí nyní společnost s fixací na rok. Nabídka platí jak pro domácnosti, tak firmy. Aktuálně se jedná o nejlevnější nabídku na trhu dodavatelů energií. Plyn mohou v rámci nových akvizičních ceníků domácnosti odebírat již od 1 111 Kč bez DPH za 1 MWh a elektřinu od 2 499 bez DPH za 1 MWh.

Od 11. listopadu 2024 zavádí společnost epet exkluzivní produkt pro nové zákazníky. V rámci ceníků KOMETA mohou získat elektřinu i plyn s garantovanou fixní cenou, která je dle veřejně dostupných ceníků aktuálně nejvýhodnější na trhu. Podmínkou pro sjednání smlouvy je zahájení dodávky do 1. 7. 2025.

V případě fixace na dva roky mohou noví zákazníci z řad domácností s distribuční sazbou D02d v rámci produktu FIX 24, varianta KOMETA odebírat elektřinu již za 2 499 bez DPH za 1 MWh. Plyn je v rámci produktu FIX 12, varianta KOMETA dostupný již za 1 111 Kč bez DPH za 1 MWh.

„Letošní rok uzavíráme ceníky s vánočně laděným názvem KOMETA. Jedná se o akviziční ceníky a doufáme, že tím našim budoucím zákazníkům zlepšíme nejen závěr roku, ale díky fixacím i příští měsíce v dalších letech. Je připravený pro všechny, kteří hledají stabilitu a výhodné ceny za dodávky elektřinu i plynu. Pořád ale nezapomínáme ani na naše stávající zákazníky, pro které i nadále připravujeme další výhodné produkty,“ říká Roman Šmíd, obchodní ředitel společnosti epet, alternativního dodavatele energií, který dodává plyn a elektřinu na český trh již 19 let.

Podmínkou sjednání produktů je maximální roční spotřeba jednoho odběrného místa v případě elektřiny do 20 MWh a v případě plynu do 30 MWh. Nové ceníky nenahrazují žádný předchozí produkt. FIX 12, varianta ŘÍJEN 2024 a FIX 24, varianta ŘÍJEN 2024 zůstávají nadále v platnosti.

Nové akviziční ceníky plynu i elektřiny s fixacemi na 12 nebo 24 měsíců naleznou zákazníci na webové stránce https://www.epet.cz/zlevnujeme/.

 

O společnosti epet

Společnost epet je dodavatelem elektřiny a zemního plynu od roku 2005. V roce 2021 se pod epet začlenila společnost Dobrá Energie s.r.o., a z hlediska dodaného objemu energií tak vznikl největší alternativní dodavatel, který zajišťuje plyn a elektřinu pro téměř 160 tisíc odběrných míst. Společnost epet je součástí Energetického a průmyslového holdingu, silné energetické společnosti, jejímž většinovým vlastníkem je Daniel Křetínský.

 

 

 

Francouzští farmáři plánují celostátní protesty proti dohodě EU se sdružením Mercosur

Francouzští farmáři plánují na pondělí a úterý celostátní protesty proti obchodní dohodě mezi Evropskou unií (EU) a jihoamerickým sdružením volného obchodu Mercosur. Obávají se totiž o své živobytí kvůli levnější zahraniční konkurenci, uvedla televize France 24 a agentura AP.

Dohoda mezi EU a Mercosurem vzbuzuje u francouzských farmářů obavy i hněv. Podle nich ohrožuje jejich živobytí tím, že umožňuje dovoz levnějších zemědělských produktů z Jižní Ameriky vyráběných podle nedostatečných ekologických norem, informuje France 24.

Zastánci dohody hovoří o výrazném posílení obchodních vazeb mezi blokem a jihoamerickým kontinentem. Tvrdí, že jihoamerická cla uvalená na evropský dovoz, zejména na zemědělské stroje, chemikálie a automobily, by byla zrušena.

Tím by se zlepšila přístupnost jihoamerického trhu a vznikla by tam lukrativní příležitost pro evropské podniky. EU s Mercosurem dosáhla počáteční dohody už v roce 2019, narazila však na silný odpor evropských farmářů a některých politiků.

Farmáři však mají podle agentury AP obavy, že bude dohoda uzavřena na summitu největších ekonomik G20 v brazilském Riu de Janeiru, na pondělním setkání ministrů zemědělství EU v Bruselu nebo v následujících týdnech.

Francie dohodu nepodpoří  

Strach a zlost evropských farmářů ze zahraniční konkurence ještě posílilo navýšení dovozu obilovin z Ukrajiny minulou zimu. Farmáři ve Francii letos navíc zaznamenali špatnou úrodu kvůli extrémním projevům počasí a čelili nárůstu případů nemocí u dobytka.

Parlamentní volby kromě toho zbrzdily prosazování slíbených reforem, které měly snížit obavy farmářů ze zahraniční konkurence. „Máme stejné požadavky jako v lednu. Nic se nezměnilo,“ sdělila Armelle Fraiture, jež provozuje severně od Paříže mléčnou farmu.

Jelikož farmáři čelí levnějším zahraničním vývozům, zatěžujícím regulacím a nízkým příjmům, dohoda s Mercosurem by představovala „hořkou třešničku na dortu“, řekl televizi BFM TV Arnaud Rousseau, šéf hlavního francouzského svazu farmářů FNSEA.

Farmáři budou v pondělí a úterý pořádat shromáždění před vládními budovami, přičemž demonstrace potrvají do poloviny prosince. Počítá se i s blokováním silnic traktory. Již v neděli večer skupina traktorů zablokovala jednu dálnici jižně od Paříže.

Francouzský premiér Michael Bariner přitom minulý týden upozornil, že jeho země dohodu v současné podobě nepodpoří. Odmítl ji podpořit i prezident Emmanuel Macron. Proti dohodě protestovali v Bruselu evropští farmáři už 14. listopadu.

Pyžamo jako symbol pomoci rodinám s nemocnými dětmi

Praha 18. listopadu 2024 (PROTEXT) – Nadační fond Dům Ronalda McDonalda spouští 22. listopadu novou iniciativu s názvem Pyžamový den, která má za cíl nejen zvýšit povědomí o těžkostech rodin s vážně nemocnými dětmi, ale také pomoci získat podporu pro další činnost nadačního fondu. Ten v pátek slaví dva roky od otevření prvního českého Domu Ronalda McDonalda v areálu pražské Fakultní nemocnice v Motole. Během svého provozu ubytoval zdarma už více než 550 rodin z celé republiky.

Na jeden den mohou lidé vyzkoušet, jaké to je strávit celý den v pyžamu – tak, jak to často zažívají dlouhodobě nemocné děti. Ty totiž v pyžamu tráví nejen celé dny, ale mnohdy i týdny a měsíce, kdy musí bojovat o své zdraví. Pyžamový den je tak symbolickou formou, jak se s těmito malými bojovníky propojit a ukázat jim, že v tom nejsou sami. Známé osobnosti v čele s herečkou a patronkou nadačního fondu Dům Ronalda McDonalda Veronikou Arichtevou se do pyžam obléknou také, aby tím vyjádřily svou podporu a solidaritu. 

„Pyžamový den je nejen příležitostí vyjádřit podporu dětem, které statečně čelí nemoci, ale také připomínkou důležitosti rodinné podpory. Pokud mohou rodiče zůstat nablízku svým dětem, je to pro jejich léčbu a zotavení často nenahraditelné. Jsme hrdí, že jim můžeme v tomto směru pomáhat, a to již celé dva roky. S pyžamovým dnem totiž slavíme také druhé narozeniny našeho pražského Domu v Motole,“ říká Ivana Švingrová Pešatová, výkonná ředitelka nadačního fondu Dům Ronalda McDonalda.

Nadační fond Dům Ronalda McDonalda poskytuje dočasné ubytování a podporu přímo u zdravotnických zařízení, kde jsou děti hospitalizovány. Jeho posláním je zajistit, aby rodiče mohli zůstat nablízku svým dětem v těžkých chvílích, což pozitivně ovlivňuje jejich zdravotní stav a psychickou pohodu. Organizace proto po celém světě buduje domy, kde mohou rodiny zůstat pohromadě v prostředí, které je pohodlné, bezpečné a nepřipomíná nemocniční zařízení. Díky tomu se rodiče mohou soustředit na to nejdůležitější – na zdraví svých dětí. V Česku nadační fond působí od roku 2002, první český Dům Ronalda McDonalda byl otevřen v roce 2022 v areálu pražské Fakultní nemocnici v Motole, kde pomáhá rodinám dětí ze všech koutů republiky. Za dva roky svého provozu jich zde bylo ubytováno již více než 550.

Jak se zapojit do Pyžamového dne? Přidejte se k nám 22. listopadu – oblečte si v tento den pyžamo tam, kde by vás to normálně ani nenapadlo a podělte se o svou podporu. Foťte, natáčejte a sdílejte na sociálních sítích s hashtagem #SpolecneVPyzamu #AbyRodinyMohlyBytSpolu. U vašich příspěvků na Instagramu označujte profil @dumronaldamcdonalda. Každý příspěvek pomáhá šířit povědomí o našich aktivitách a inspiruje další, aby rodiny mohly zůstat spolu.

 

Zdroj: nadační fond Dům Ronalda McDonalda

 

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

 

Inspirujte se příběhy vnitřní a vnější krásy v nákupním centru Palladium

Praha 18. listopadu 2024 (PROTEXT) – Nákupní centrum Palladium v Praze na náměstí Republiky připravilo pro své návštěvníky v předvánočním období unikátní akci s názvem Palladium Stories live, která se uskuteční 22. a 23. listopadu 2024, vždy mezi 14 a 20 hodinou. Tato událost nabídne spojení módy, stylu, zábavy i zamyšlení. Návštěvníci se mohou těšit na módní show, rozhovory s výjimečnými osobnostmi a bohatý doprovodný program, který jim nabídne nové pohledy na vnitřní a vnější krásu a na sebevyjádření. Akce se po oba dny uskuteční zejména v přízemí nákupního centra, pár kroků od vstupu z náměstí Republiky. Přijďte si užít dny plné inspirace!

Hlavními částmi programu budou 4 stylové módní přehlídky pod taktovkou předního českého stylisty Filipa Vaňka. Kromě stylingu Filip Vaněk obohatí přehlídky i svými komentáři.

Filip Vaněk: „Vnitřní krása pro mě znamená celek, ve kterém je vše propojené. Když se nestarám o své tělo, nedávám mu ty nejlepší výživu a neposkytuji mu péči, nepodporuji ani svou vnitřní krásu. Podobně pokud zanedbávám svou pleť a nesnažím se uchovat mladistvý vzhled pomocí různých technik nebo medicínských postupů, které tomu mohou pomoci, nebo když se neoblékám tak, aby mi to slušelo, neprospívá to ani mé vnitřní kráse. Vnitřní krása vychází z toho, jak své tělo živíme a pečujeme o něj, aby dobře fungovalo, což znamená i naši mysl. A nakonec je krása vnitřní ovlivněna také krásou vnější – když se snažíme vypadat lépe, atraktivněji a jsme zdraví, vyzařuje z nás i vnitřní krása.“

Inspirativní rozhovory na téma vnitřní a vnější krásy proběhnou s herečkami Jitkou Čvančarovou a Hanou Vagnerovou, slovenskou tenistkou a olympioničkou Dominikou Cibulkovou a módním návrhářem Janem Černým, jenž vytvořil nástupovou kolekci pro český olympijský tým, kterou ocenila zahraniční média a Magazín TIME ji zařadil mezi 3 nejlepší kolekce světa. Chybět nebudou ani setkání s úspěšnou tenistkou Barborou Strýcovou či vítězem 18. ročníku cen Czech Grand Design v kategorii Módní designér roku Borisem Králem. Hosty provede akcí dvojice moderátorka a influencerka Nikol Moravcová a youtuber a sportovec Martin Carev.

Co znamená vnitřní a vnější krása pro vystupující?

  • Jan Černý: „Vnitřní krásou pro mě oplývá člověk, který má rád sám sebe takového, jaký je. Připadá mi, že to je okamžitě poznat tím, jak pak působí na okolí. Také se od toho odvíjí spousta skvělých vlastností – třeba na sebe mířený humor, což je pro mě zrovna jedna z nejlepších vlastností.“
  • Jitka Čvančarová: Krása člověka vychází samozřejmě ze světla jeho duše, energie a charisma. Dokázat v lidech kolem sebe probouzet to lepší v nich pouhou svou přítomností, to je ten největší dar krásy, který znám. Nezapomenutelný, nepomíjivý, věčný.“
  • Boris Král: „Vnitřní krása stejně jako ta vnější vychází z naprosté upřímnosti k sobě samému.“
  • Hana Vagnerová: „Vnitřní krása pro mě znamená neustále růst, přiznávat si svoje strachy a limity, bojovat za své sny a pečovat o svoji energii. Milovat život.“
  • Barbora Strýcová: „Vnitřní krása je pro mě to, když se cítíte dobře a sebevědomě ve svém těle. Potom z toho vychází všechno. Vnitřní krása je, že se máte rádi takoví, jací jste.“
  • Terezie Kovalová: „Vnitřní krása je o ochotě být naplno sám sebou a nebát se to každý den ukazovat.“
  • Jan Veselý: „Vnitřní krása je aurou, kterou každý z nás přirozeně vyzařuje navenek. A čím je člověk vnitřně spokojenější, tím silnější auru má.“
  • Dominika Cibulková: „Pro mě je vnitřní krása něco, co žena vyzařuje. Když je sama se sebou vnitřně spokojená, je šťastná a má energie na rozdávání a vyzařuje to také na lidi ve svém okolí. Jasně že jsem zastáncem toho, že je potřeba se starat také o vnější krásu, protože to jde ruku v ruce. Já osobně jsem živým příkladem toho, že když se cítím dobře ve svém těle, cítí to i mé okolí.“
  • Nikol Moravcová: „Není žádné tajemství, že vnitřní krása zrcadlí tu vnější, a proto je pro mě opravdová krása propojení obojího. Kombinace empatie, sebevědomí, pozitivního přístupu, zodpovědnosti. Spíše než o vlastnostech je to o energii, kterou ze sebe člověk vysílá a jakým způsobem ovlivňuje svoje okolí. Zároveň je vnitřní krása jediná věc, na kterou nepůsobí čas ani gravitace.“
  • Petra Ficová: „Vnitřní krása pro mě jednoznačně pramení z dobrého srdce a spokojené duše a ven na světlo se dostává zářícíma očima a laskavým úsměvem. Krása jako taková je velmi subjektivní věc. Moje dlouhodobá práce s ní mi to mnohokrát potvrdila, ale právě vnitřní krása a jiskra umí kolikrát převážit a vyhrát nad těmi nejsouměrnějšími tvářemi a dokonalými postavami.“

Hudební zážitky zajistí saxofonista René Sax, violoncellistka Terezie Kovalová a pianista Jan Veselý. Na závěr sobotního večera se můžete naladit na vánoční atmosféru vystoupením dětského sboru Rolnička

Kromě módních přehlídek, hudebních vystoupení a rozhovorů se zákazníci nákupního centra Palladium mohou po oba dny těšit na

  • Open backstage: Všichni mohou sledovat přípravy módních přehlídek v patře +1 (před prodejnou Fjal Raven)
  • Soutěž o nový sezónní look z Palladia: výherci soutěže ze sociálních sítí Palladia dostanou příležitost nakupovat přímo s Filipem Vaňkem. Jejich styling nafotí skvělá fotografka Petra Ficová a finální outfit představíme přímo na pódiu.
  • Dárky pro návštěvníky: dárkové poukazy na nákup v Palladiu, dárkové poukazy značek z módních přehlídek, knihy z Luxoru a stylový merch Palladia (velké nákupní tašky a metalické mini etue)
  • Instagraf a #palladiumstorieslive: návštěvníci si mohou nechat vytisknout fotky z Palladia
  • Romantickou vánoční výzdobu nákupního centra

 

Podrobný program akce je k dispozici na webu nákupního centra:

https://www.palladiumpraha.cz/zveme-vas-na-inspirativni-event-palladium-stories-22-23-11-2024/ 

 

Palladium na náměstí Republiky v Praze je oblíbeným místem nákupů a setkávání. Součástí komplexu je 170 obchodů, 30 restaurací, prvotřídní kanceláře a garáže s kapacitou pro veřejnost 700 míst, kde můžete parkovat již od 50 Kč/ hodinu (více informací na www.palladiumpraha.cz).

Oblíbenost nákupního centra Palladium potvrdila veřejnost a odborná porota dvojnásobným udělením prestižního ocenění Superbrands pro rok 2023 a pro rok 2024 pro nejlepší značky v České republice.

Více informací o Palladiu naleznete na

www.palladiumpraha.cz @Facebook @Instagram

 

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

 

 

DZT propaguje celosvětově Chemnitz jako Evropské hlavní město kultury 2025

Praha 18. listopadu 2024 (PROTEXT) – Chemnitz bude v roce 2025 Evropským hlavním městem kultury. Saské průmyslové město se tak po Západním Berlíně (1988), Výmaru (1999) a metropolitní oblasti Porúří (2010) stane čtvrtou německou destinací s titulem „Evropské hlavní město kultury“. Na základě dohody o spolupráci se společností Chemnitz Tourismus und Marketing GmbH (CTM) bude Německá turistická centrála (DZT) v roce 2025 na mezinárodních zdrojových trzích propagovat aktivity hlavního města kultury, které budou zdůrazňovat proměnu bývalého průmyslového regionu v kulturní krajinu.

Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva DZT, vysvětluje: „Ze 173 milionů cest za kulturou, které Evropané na celém světě uskutečnili v roce 2023, jich 18,7 milionu připadlo na Německo. Tím jsme potvrdili naši špičkovou pozici evropské jedničky v oblasti cest za kulturou a city breaků. Podle nejnovějších analýz společnosti IPK International vzrostl počet městských výletů Evropanů do Německa za prvních osm měsíců roku 2024 o dalších deset procent. V této souvislosti vytváří akce „Chemnitz – Evropské hlavní město kultury 2025“ další podněty k objevování tohoto regionu v umělecké a kulturní krajině Německa.“

Andrea Pier, jednatelka společnosti Chemnitz 2025 gGmbH: „Pod heslem ‚C the unseen‘ představují Chemnitz a region Hlavního města kultury velmi rozmanitý program s více než tisíci akcemi. Zvou návštěvníky k objevování příběhů, míst a aktivit, které dosud nebyly středem pozornosti turistů. Staví mosty od více než 800leté hornické tradice přes zavedené a mezinárodně uznávané kulturní instituce, jako jsou divadla, muzea a industriální kultura, až po projekty vytvořené přímo pro rok Hlavního města kultury. Obyvatelé Saské Kamenice a celého regionu se těší, že v Evropském hlavním městě kultury přivítají hosty z Německa i ze zahraničí.“

Region hlavního města kultury tvoří spolu s městem Saská Kamenice 38 měst a obcí ze Středního Saska, regionu Cvikov a Krušných hor a společně nesou titul „Evropské hlavní město kultury“. Pořadatelé očekávají, že v průběhu roku Hlavního města kultury si zhruba dva miliony zahraničních hostů užijí bohatý program plný umění, setkávání, velkých i malých festivalů a výstav. Rok Hlavního města kultury bude zahájen 18. ledna 2025. Celý program najdete na webu chemnitz2025.de.

 

Aktivity DZT pro mezinárodní marketing Evropského hlavního města kultury

Za účelem prezentace Evropského hlavního města kultury pořádá DZT společně se svými partnerskými organizacemi Welcome Tour, a to v Curychu, ve Vídni a v Praze.

Welcome Tour je součástí dohody o spolupráci mezi DZT a CTM na propagaci Roku hlavního města kultury. Společné aktivity na kanálech DZT zahrnují SEA marketing, marketing na sociálních sítích a newsletter pro odborníky z cestovního ruchu, média a koncové zákazníky. Ústředním informačním „hubem“ pro rok hlavního města kultury je microsite na webových stránkách DZT. Představuje trasy a akce, které spojují Chemnitz a 38 zúčastněných obcí v regionu a nabízejí autentické kulturní zážitky z tradice, historie i současnosti. Kalendář akcí na internetové prezentaci Hlavního města kultury Chemnitz je propojen s microsite DZT.

DZT začleňuje toto téma do své globální práce s médii od začátku roku 2024 a prezentuje Chemnitz jako hlavní město kultury klíčovým zákazníkům v mezinárodním cestovním ruchu. Veletrh Germany Travel Mart 2024, nejdůležitější prodejní akci pro německý příjezdový cestovní ruch, uspořádala DZT v Saské Kamenici: 225 obchodních zástupců a více než 100 novinářů mělo možnost prohlédnout si region a jeho širokou nabídku atraktivit na vlastní oči. Mezinárodní tisková konference v rámci GTM se zaměřila také na koncepci a program hlavního města kultury v roce 2025, přičemž mezinárodní práci s médii doplnily také novinářské cesty.

DZT ve své dohodě o spolupráci s CTM označila Rakousko, Švýcarsko, Českou republiku, Polsko, Nizozemsko a Dánsko za prioritní trhy. Kromě toho všechny ostatní regionální kanceláře DZT propagují Chemnitz 2025 jako Evropské hlavní město kultury prostřednictvím četných marketingových a prodejních aktivit.

 

O DZT

Německá turistická centrála (DZT) je národním úřadem cestovního ruchu s hlavním sídlem ve Frankfurtu nad Mohanem. Z pověření Spolkového ministerstva hospodářství a energie zastupuje Německo jako zemi cestovního ruchu a na základě rozhodnutí Německého spolkového sněmu je tímto ministerstvem podporována. V úzké spolupráci se svými partnery z německého turismu, sdružení a hospodářských podniků DZT vyvíjí a komunikuje strategie a marketingové kampaně, aby nadále budovala kladnou image německých turistických destinací v zahraničí a podporovala cestovní ruch do Německa.

Hlavní témata digitalizace a udržitelnost

DZT podporuje turismus orientovaný na budoucnost a ohleduplný k přírodě, v souladu s cíli spolkové vlády. Důraz je přitom kladen na témata týkající se digitalizace a udržitelnosti.

Téma týkající se trvalé udržitelnosti a ohleduplnosti k přírodě je již více než deset let ústředním tématem a strategicky se řeší ve všech oblastech společnosti, napříč všemi odděleními. Organizace přitom sleduje strategii tří pilířů, která spojuje externí přenos znalostí a doprovodný komunikační přístup s vnitřně organizační iniciativou udržitelnosti. DZT posiluje budoucí téma zodpovědného turismu tím, že umísťuje Turistickou zemi Německo do mezinárodní soutěže jako cíl cesty s udržitelnými a inkluzivními nabídkami. S vypuknutím pandemie covid-19 se posun v hodnotách směrem k větší sociálně-ekologické odpovědnosti v mezinárodním cestovním chování prohloubil.

DZT je průkopníkem při implementaci technologií zaměřující se na všechny smysly vnímání (virtuální, rozšířená a smíšená realita), při používání konverzačních rozhraní (např. hlasových asistentů) a aplikací umělé inteligence (UI), například v chatbotech. Za účelem zviditelnění turistických nabídek na marketingových platformách, které podporují umělou inteligencí, koordinuje DZT společný Open-Data projekt německého cestovního ruchu k vytvoření znalostních grafů.

 

DZT má zastoupení ve 25 zemích a řídí je ze své centrály ve Frankfurtu nad Mohanem. Bližší informace najdete v našem online tiskovém centru na www.germany.travel/presse.

 

Kontakt:

Zastoupení Německé turistické centrály pro ČR

Václavské náměstí 40, Praha 1, 110 00

E-mail: dzt@dtihk.cz

Tel: +420 221 490 374

 

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

 

 

Warzone v krizi. Nejnovější aktualizace rozbíjí to, co fungovalo

Warzone
Warzone, Foto: Activision

Nová éra Warzone je v plném proudu poté, co zbraně a pohybový systém z Black Ops 6 dorazily se Season 1. Pokud ale tato poslední integrace něco dokazuje, je to fakt, že hra potřebuje formovat vlastní identitu.

Warzone v roce 2020 přetvořil Call of Duty. Stavěl na základech Modern Warfare a vytvořil plnohodnotný Battle Royale s oblíbenými zbraněmi a nezapomenutelnou mapou Verdansk. Od té doby se hra integrovala s každým novým multiplayer titulem, přinášejícím novou sadu zbraní a mechanik, spolu s cross-progression. Ale zatímco se v následujících letech objevily světlé chvilky, každá integrace byla jen stínem první verze, kterou jsme hráli před půl dekádou.

Problémy vyplouvají na povrch 

Start nové éry s Black Ops 6 byl komplikovaný. Hráči vyjadřují nespokojenost s tím, jak hra vypadá po aktualizaci Season 1, zejména kvůli zpomalení pohybu. Důvodem je snaha o lepší integraci s ostatními režimy, což vedlo k tomu, že mnoho výhod, které byly dříve dostupné všem, je nyní uzamčeno za progresivním systémem.

Ačkoliv nový systém pohybu slibuje větší plynulost, podle serveru Dexerto se ve skutečnosti sprint, skluz a další akce zdají být subjektivně pomalejší než dříve. Situaci ještě zhoršuje skutečnost, že se vše odehrává na mapě Urzikstan, která byla navržena pro starší systém a není na nový pohyb připravena.

I mimo samotnou hru je cítit vliv starších verzí Warzone. Při sestavování výbavy nás vítají zbraně z posledních tří dílů Call of Duty, každý se svým vlastním příslušenstvím. To znamená, že oblíbené úpravy z jedné hry nelze použít na zbraně z jiné, což narušuje celkový dojem jednotnosti. Pak, pokud chcete vybrat jinou postavu, ocitnete se na obrazovce plné operátorů z posledních tří let, všichni s drasticky odlišnými designy. Je tu vše od zkušeného vojáka z launch verze MW2 až po Arta Klauna z Terrifieru.

Co z toho vyplývá? 

Problém spočívá v tom, že Warzone musí neustále reagovat na nové díly Call of Duty, které vyvíjejí různá studia. Tyto rozdílné vize se odrážejí i ve Warzone, což může vést k nesourodému výsledku. To je něco, co konkurenční tituly jako Fortnite dělaly velmi dobře v průběhu let. Je načase se poučit z chyb. Hráči by to velice ocenili.