Slavný Counter-Strike hráč Jaroslaw pashaBicepsJarzabkowski se připojil k jedné z největších sportovních organizací na planetě, kde bude mít zřejmě v budoucnosti více než jednu roli.
Polská superstar pashaBiceps není jen tak někdo. Většina fanoušků znají tohoto hráče velmi dobře. V posledních 16ti letech je vždy pozitivní, tvrdě pracuje a vyvíjí se. Je hráčem, kterého by mnozí chtěli napodobit.
Pasha byl jedním z prvních populárních e-sportovců, který se staral o své zdraví a fyzický vzhled souběžně s hraním, což motivovalo mnohé změnit nezdravé návyky a vyvážit čas strávený před počítačem také cvičením. I díky jemu má dnes spousta týmů ve svých výcvikových střediscích tělocvičny, některé dokonce i osobní trenéry, kteří s hráči fyzicky pracují.
Není proto divu, že i když odešel z legendárního týmu Virtus.pro, nadále se angažoval v komunitě CS:GO jako streamer.
Zajímavé jsou nyní informace získané z oficiálního oznámení, podle kterých bude pashaBiceps hrát důležitou roli při budování a vedení nového týmu Liquid CS:GO. Tým by měl být vytvořen v Evropě a bude složen hlavně z mladých hráčů.
Srpnové noci se každoročně spojují s pozorováním meteorického roje „Perseidy“. Jeho maximum letos nastane ve středu 12. srpna. Nejvhodnější bude tedy úkaz sledovat v noci z 11. srpna na 12. srpna.
„Během této noci uvidíme na Měsícem osvětlené obloze mimo města zejména mezi půlnocí a 4.00h ráno průměrně 50 meteorů za hodinu. Navíc obloha nabídne pohled na čtyři nejjasnější planety Sluneční soustavy,“ informoval fotograf a astronom Petr Horálek.
První meteory bude možné pozorovat už 17. července, poslední 24. srpna. Nejvíce jich však padá kolem maxima, pak je aktivita prudce klesá. Na pozorování je podle Horálka nejvhodnější místo daleko od měst a jejich světelného smogu, s výhledem na všechny strany.
„Na sledování úkazu netřeba žádný dalekohled. Meteory vylétají náhodně po celé obloze a jsou dost výrazné na spatření pouhým okem. Při menším umělém jasu noční oblohy vyniknou i ty méně jasné meteory,“ přiblížil Horálek. Pozorovat úkaz je nejvhodnější vleže, například ve spacáku nebo na lehátku.
„Perseidy se řadí mezi nejvydatnější meteorické roje a mají většinou výborné pozorovací podmínky,“ uvedl ředitel občanského sdružení Astronomie pro všechny Tomáš Slovinský.
Je to právě proto, že v létě je noční pobyt venku příjemnější a navíc je lze vidět iv nepříznivém počasí.
Pozorovací podmínky se však mohou každý rok výrazně lišit. Tento rok bude v době maxima Měsíc ve fázi poslední čtvrti a bude osvětlen téměř z poloviny. Jeho záře proto zapříčiní, že velmi slabé meteory nebude možné vidět.
Perseidy se někdy nazývají i slzami svatého Vavřince, neboť jich bylo vidět na obloze i v noci roku 258, kdy popravili svatého Vavřince za rozdání církevního majetku chudým lidem.
Název meteorického roje je odvozen od názvu souhvězdí Perseus, ze kterého meteory vlivem perspektivy zdánlivě vylétají.
Léto 2020 je v plném proudu, evropské státy, až na pár výjimek, postupně otevírají hranice a letecké společnosti chtějí šanci využít k přilákání cestovatele a rekreantů zpět na jejich paluby.
V kontextu zrušení zákazu příletů z 18 zemí na letiště ve Vídni jsou znovu aktivní zejména lowcostoví dopravci, kteří aktuálně nízké ceny nabízejí i s odletem z Prahy.
Pomáhá jim skutečnost, že v Rakousku ještě nevstoupilo v platnost opatření, které zakáže prodej nejlevnějších letenek. Po novém letenky nebudou moci, i v zájmu boje proti klimatickým změnám, stát méně než letištní poplatky, které se pohybují na úrovni asi 30 eur.
Ve výhodné nabídce v termínech během hlavní sezóny se tak ocitly zpáteční letenky tradičních dovolenkových letovisek řeckých ostrovů Santorini, Rodos, Kos či Zakynthos, Malta nebo středomořské Bari, Alghero a Mallorca, jakož i městské destinace jako Řím, Atény, Barcelona či Valencia.
Česká obchodní inspekce (ČOI) informovala o výsledcích kontroly nabíječek, kterou provedla v roce 2019. Zaměřila se tehdy na nabíječky pro telefony, notebooky a obyčejné baterie.
Kontrole podrobila 11 modelů, přičemž chyby našla hned v několika případech. Vážnost situace zdůrazňuje zejména to, že i při takto nízkém počtu testovaných typů se našel jeden, který podle ČOI představuje „vážné bezpečnostní riziko„. Používáním prý mohlo dojít k úrazu až smrti uživatele.
Kontroly provedla ČOI ve spolupráci s ostatními členskými státy EU v rámci speciální akce. Češi se konkrétně zaměřili na nabíječky nabízené v jejich zemi. V 10 případech kontrolovali distributory, v 1 případě přímo dovozce. Z 11 modelů nabíječek odebrala ČOI na blížší testování 9 typů – 3 USB nabíječky, 3 nabíječky pro notebooky a 3 univerzální nabíječky pro běžné baterie.
Kontrole nevyhověly 4 modely nabíječek z technických důvodů a 1 kvůli administrativě. Jak jsme zmínili na začátku, z výrobků chybných po technické stránce byl 1 vyhodnocen jako nebezpečný. Jde o univerzální nabíječku na baterie. ČOI před tímto modelem vydala oficiální varování i na svých stránkách .
Potenciální nebezpečí představují ale i některé rychlonabíječky. Koncem minulého měsíce na to upozornili bezpečnostní experti z firmy Tencent. Demonstrovali konkrétní způsob, jakým lze v rychlonabíječce upravit firmware. Ten nesprávně zareaguje na připojený telefon a může jej zničit, dokonce až podpálit.
Nejbližší závod formule 1 nebude jen dalším klasickým soubojem o 25 bodů do pořadí šampionátu. Jak prozrazuje oficiální název, půjde o oslavu 70. výročí „královny motorsportu“. Symbolicky se tak stane na britském okruhu Silverstone, kde 13. května 1950 vyhrál vůbec první závod F1 italský pilot Giuseppe Farina.
Trať na bývalém vojenském letišti tehdy tvořilo jen osm zatáček a průměrná rychlost vítěze dosáhla necelých 147 kilometrů za hodinu. Před zrakem královské rodiny a 120 tisíc diváků se na start postavilo 21 jezdců, přičemž jen jedenáct z nich vidělo finálovou šachovnicovou vlajku.
Nakonec to byl právě Farin, kdo se později stal ve věku 44 let prvním z dosavadních 33 mistrů světa formule 1. Zemřel o 16 let později při dopravní nehodě v Savojských Alpách. Byl na cestě na Velkou cenu Francie a také na natáčení filmu o formule 1, kde měl dělat v autě dabléra francouzskému herci Yvesu Montandovi.
Nadcházející víkend bude při vyšších teplotách a měkčích směsích pneumatik skutečnou výzvou. Teplejší počasí bude mít za následek menší rozdíly ve startovním poli. Rovněž měkčí pneumatiky způsobí více zastávek v boxech a umožní větší variabilitu v strategiích. Můžeme očekávat dobré souboje, “ říka šéf úspěšného týmu Mercedes Toto Wolff.
Zajímavostí je, že tým Mercedesu nastoupí do druhých závodů na Silverstone i s malou grafickou novinkou. Monoposty oděné do černé barvy bude zdobit logo podkovy, čímž uctí památku nedávno zesnulého Stirlinga Mosse. Toho stejný symbol doprovázel během jeho kariéry, v níž se však nikdy mistrovského titulu nedočkal.
Česká tenistka Barbora Krejčíková se odhlásila z grandslamového turnaje US Open pro obavy z koronaviru.
Světová deblová osmička měla v New Yorku poprvé startovat i ve dvouhře. Loni postoupila ve čtyřhře po boku krajanky Kateřiny Siniakovej do semifinále.
Do New Yorku pro obavy ze šíření Covidu-19 nepůjdou ani světová jednička Australanka Ashleigh Bartyová, Ukrajinka Jelina Svitolinová či Holanďanka Kiki Bertensová. Chybět budou i obhájce titulu v mužském singlu Španěl Rafael Nadal, Australan Nick Kyrgios a Švýcar Stan Wawrinka.
Nová třída S, která má premiéru naplánovanou na podzim tohoto roku, prozrazuje více o systému aktivního podvozku. Spojí pneumatické odpružení s hydropneumatickou soustavou. Průměr otáčení zmenší až o dva metry.
Už aktuální generace Mercedesu-Benz třídy S disponuje aktivním podvozkem Active Body Control. Ta nová však půjde ještě dál. Pod označením E-Active Body Control se totiž ukrývá technologie, která spojuje pneumatické odpružení s hydropneumatickým okruhem. Na každém kole je zabudovaný tlumič, který je v obou pracovních komorách vybaven nastavitelným ventilem tlumení, jakož i hydraulickým tlakovým zásobníkem. Tlumič je hydraulickým vedením spojen s inteligentní jednotkou motoru a čerpadla v 48-voltové síti.
Ovládáním jednotky motoru a čerpadla se olej přesouvá tak, aby v tlumiči nastal tlakový rozdíl, jehož prostřednictvím se rychle vytvoří aktivní síla. Koordinaci jednotek motoru a čerpadla na všech čtyřech kolech zajišťuje centrální řídící jednotka. V celém systému však najdeme až pět vícejádrových procesorů a 20 snímačů. Zatímco pneumatický okruh má za úkol nést základní hmotnost vozidla, hydropneumatické soustava vytváří síly, které jsou větší než síly ve vzduchovém vypružení, čímž aktivně reguluje polohu karosérie.
Podvozek vyhodnocuje aktuální situaci až tisíckrát za sekundu.
Díky stereokamerám, které během jízdy skenují povrch před vozidlem, se v režimu Comfort výrazně redukují náklony karoserie na zvlněné vozovce, protože tlumiče reagují v předstihu. Dalším bonusem je schopnost podvozku naklánět karoserii do zatáčky, což prospívá nejen komfortu, ale i stabilitě. A do třetice je tu další přínos v oblasti bezpečnosti. Pružení totiž dokáže těsně před bočním kolizí zvýšit polohu karosérie o 80 mm, čímž jsou destrukční síly nárazu vedené do nejpevnější spodní struktury vozidla.
Vlajková loď ze Stuttgartu bude přitom neuvěřitelně obratná. Do vínku dostala přímější převod řízení předních kol ak tomu aktivní řízení kol zadní nápravy. Ty se vychylují díky elektromotorem poháněné vřetenové matici ve směru (do 60 km / h) nebo proti směru (nad 60 km / h) předních kol. Úhel natočení může být 4,5 nebo až 10 stupňů. Při manévrech v nízkých rychlostech to znamená, že i prodloužená verze třídy S se otočí na kružnici o průměru jen 11 metrů, což odpovídá modelem nižší střední třídy. V porovnání s aktuálním modelem je průměr menší až o dva metry.
Při vyšších rychlostech zas souhlasné natáčení zadních kol podporuje stabilitu. Úhel natočení je závislý na okamžitých podmínekách či zvoleného jízdního režimu. Potřebná data dostává řídící jednotka například i z radaru, kamery či ultrazvukových senzorů. Řidič je o úhlu vychýlení zadních kol informován na centrálním displeji. Řízení zadní nápravy ve verzi s 10-stupňovým vychýlením je doplněno speciálním režimem pro jízdu se sněžnými řetězy. Když ho řidič aktivuje, úhel natočení kol se zmenší, což je výhodnější pro trakci a také brání případnému kontaktu řetězů s podblatníkem.
Cena zlata dosáhla tento týden nový rekord, když poprvé v historii překonala hranici 2000 USD za unci (31,1 gramu). Důvodem jsou obavy z druhé vlny nového koronaviru a jejích důsledků pro ekonomiku, jelikož počet nemocných na celém světě rychle stoupá. Investoři proto vyhledávají tzv. „bezpečné přístavy“ pro své peníze a právě zlato je v nejistých časech považovány za bezpečnou investici.
Během dalších dnů tohoto týdne se cena udržela nad hranicí 2000 dolarů a analytici předpokládají, že bude ještě růst. Zlato je nyní o třetinu dražší, než bylo na začátku roku.
I když to vypadalo tak, že Jennifer Garner (48) je po boku Johna Millera šťastná (42), v těchto dnech vyšlo najevo, že dvojice se v tichosti rozešla. Myšlenky na nepovedený vztah zahání krásná herečka v celkem příjemné společnosti. Důkazem jsou záběry, které se podařilo udělat jejímu fanouškovi.
Jennifer Garner byla od roku 2005 manželkou Bena Afflecka, se kterým má tři děti. V roce 2018 je soud rozvedl. Krátce poté se herečka ukázala ve společnosti s novým přítelem Johnem Millerem. Jak ale vyšlo nyní najevo, pár již netvoří.
„Stalo se to nedávno. Nešlo o nic dramatického. Jen měla pocit, že musí zařadit zpátečku a je její lepší samé,“ uvedla pro Hollywood Life její kamarádka.
Jennifer se však mužské společnosti nevyhýbá. Záběry, které se podařilo udělat jistému fanouškovi, dokonce rozpoutaly bouřlivé diskuse. Známou herečku totiž načapali na pláži ve společnosti Bradleyho Coopera a jeho rozkošné dcerky, kterou má s bývalou partnerkou Irinou Shayk.
Mnohé tyto záběry potěšily. Nejvíce zřejmě fanoušky seriálu Alias, díky kterému se Garner proslavila. Jennifer a Bradley si ve zmíněném počinu spolu zahráli a dost to před kamerami mezi nimi jiskřilo. Dvojici spojuje dlouholeté kamarádství. Jelikož jsou však oba momentálně single, není vyloučeno, že by se jejich vztah mohl posunout na jinou úroveň.
Početný dav obklopil v centru Bejrútu francouzského prezidenta Emmanuela Macrona, který navštívil jednu z čtvrtí libanonského hlavního města, zničenou úterním silným výbuchem.
„Revoluce, revoluce!“ skandovali lidé, když se šok z devastace města začal ve čtvrtek postupně proměňovat v hněv. Podle nových informací bejrútské úřady ignorovaly opakovaná varování týkající se uskladněných nebezpečných chemikálií, které zapříčinily smrt 137 lidí a zranily dalších více jak 5 000.
Macron během své návštěvy města řekl přítomným novinářům a rozčílenému davu, že navrhne kritizované libanonské vládě „nový politický pakt“.
Lidé chtějí pád režimu
„Pád režimu!“ křičeli protestující a upozorňovali tak na volání po odstoupení dlouholeté libanonské politické elity, které začalo hlasitěji zaznívat během celonárodních protestů ze sklonku loňského roku. „Michel Aoun je terorista! Pomozte nám!“ žádal muž s odkazem na libanonského prezidenta. Jedna žena zase křičela Macronovi do tváře ze vzdálenosti pouhých pár centimetrů nesrozumitelná slova. „Jsou to teroristé,“ ozývalo se opakovaně.
Většina přítomných měla na tvářích roušky, včetně francouzského prezidenta, který si roušku sundal pouze když promlouval k novinářům. Vzdálenosti mezi lidmi dodržovány nebyly.
Mluvčí Elysejského paláce řekl zdojům CNN, že Macron libanonským demonstrantům oznámil: „Jsem tady a mým úkolem je pomoci vám, celé vaší společnosti dopravit léky a potraviny. Tato pomoc, a to vám zaručuji, neskončí v rukách korupčníků. Povedu jednání se všemi politickými stranami a budu je žádat o novou smlouvu„, řekl Macron a dodal: „Jsem tu dnes proto, abych navrhl nový politický pakt. Pokud politické strany nebudou schopny tuto smlouvu dodržet, zachovám se, jak mi odpovědnost velí.“
Jednalo se přitom o jeden z prvních velkých veřejných projevů nespokojenosti od okamžiku, kdy městem otřásl výbuch, který zničil mnoho budov a zanechal v troskách celé čtvrti.
Najevo vychází stále více důkazů, podle kterých úřady věděly o nákladu mnoha tisíců tun dusičnanu amonného, který byl zabaven libanonskými úředníky a posledních šest let skladován v přístavním skladišti.
Zjištění, podle kterých lze výbuch připsat na vrub vládní nedbalosti, opětovně zažehlo dlouhodobou frustraci z libanonské politické scény, která uvrhla zemi do hlubokého dluhu, a také z dalekosáhlé korupce, díky které si elity naplnily kapsy na úkor základních veřejných služeb a infrastruktury.
V zemi, která byla už tak postižena rostoucí nezaměstnaností, stoupajícími cenami a propadající se měnou, je výbuch pro mnohé jen dalším důkazem vládní neschopnosti a zkorumpovanosti.
Původně státní média označila za příčinu výbuchu velký požár ve skladišti Petard nedaleko přístavu. Vrchní šéf libanonské bezpečnosti Abbas Ibrahim později připustil, že před lety zabavený „vysoce výbušný materiál“ byl umístěn ve skladišti vzdáleném pouhých pár minut chůze od částí Bejrútu, které slouží k nákupům a nočnímu životu – čtěte více o původu nákladu.
Generální ředitel Přístavu Bejrút Hassan Kraytem ve středu uvedl, že si byl vědom nebezpečnosti látek uložených ve skladišti číslo 12, ale netušil, jak moc nebezpečné ve skutečnosti jsou. Podle Kraytema probíhala pár hodin před výbuchem ve skladišti číslo 12 údržba vrat.
Podle vyjádření ředitele libanonského celního úřadu Badriho Dahera pro CNN poslali úředníci soudním orgánům šest písemných žádostí o odstranění nákladu z přístavu, které však zůstaly bez reakce, navzdory opakovaným varováním.
Ohrožení dodávek potravin a zdravotnického materiálu
Zesilují také obavy z nedostatku potravin a léků. Přístav ve kterém k výbuchu došlo, je hlavním námořním uzlem. Projde zde více jak 60% dovozu.
„Hlavní bejrútské obilné silo sídlící v přístavu, bylo výbuchem vážně poškozeno a zásoby obilí v něm uskladněné byly buď zničeny nebo znehodnoceny chemikáliemi, které se při výbuchu dostaly do vzduchu„, řekl ministr hospodářství Nehme.
Škody jdou do miliard
Úterní výbuch způsobil škody v odhadovaném rozsahu 3 až 5 miliard dolarů, oznámil ve středu novinářům guvernér Marwan Abboud. Podle Nehmeho ale „v tuto chvíli nikdo čísla znát nemůže“.
Ministr hospodářství dál prohlásil, že prioritou vlády bude zajistit základní potřeby obyvatel – především potraviny, ale také dodávky materiálu určeného k opravám poškozených domů a městské infrastruktury. „Potřebujeme sklo, hliník, dřevo, dveře… to vše bylo poškozeno“, řekl.
Světoví lídři mnoha zemí nabídli Libanonu podporu a humanitární lékařskou pomoc. Libanonský ministr zdravotnictví Hamad Hassan řekl, že byl spuštěn nouzový plán, jehož součástí jsou polní nemocnice z Kataru, Iránu, Kuvajtu, Ománu a Jordánska. Podle Hassana bude šest až osm polních nemocnic k dispozici „již brzy“.