menu

Home Blog Strana 3456

Smutná zpráva z USA: Uznávaný filmový režisér podlehl vážné nemoci († 80)

Ve věku 80 let zemřel v pondělí v New Yorku uznávaný americký filmový režisér Joel Schumacher. Informovala o tom agentura AP. Příčinou smrti byla rakovina.

Schumacher se narodil 29. srpna 1939 v New Yorku. Jeho rodina se do USA přestěhovala ze Skandinávie. Původně vystudoval oděvní design.

Je tvůrcem filmů jako Hráči se smrtí (1990), Volný pád (1993), Zemřít mladý (1991), pokračování kultovních filmů režiséra Tima Burtona o Superhrdinové Batman navždy (1995), Batman a Robin (1997) a mnoha dalších snímků. V roce 2004 natočil film Fantom opery, který byl ve třech kategoriích nominován na Zlatý glóbus a na Oscara.

Courteney Cox v bikinách: 56 let a její TĚLO je prostě Wau!

Takto by Chtěla vypadat každá! Courteney Cox, kterou proslavila role Monicy Geller v seriálu Přátelé, oslavila před pár dny 56. narozeniny. Při té příležitosti se se světem podělila o záběry, na kterých je zachycena v bikinách. Při pohledu na její figuru zbledne závistí nejedna vrstevnice.

Stárnutí se bát nemusí! Courteney Cox nedávno otevřeně přiznala, že přehnanou aplikací botoxu, kterému propadla před pár lety, lituje. „Člověk musí akceptovat, že stárne. A přiznávám, že pro mě to bylo velmi těžké. Trvalo mi to dlouho. Uvědomila jsem si to až jednoho dne, když jsem se podívala do zrcadla a řekla si – sakra, vždyť já už nevypadám jako já,“  prozradila známá herečka, která se omlazujících procedur vzdala. 

Co si však ponechala, je zdravý životní styl. Courteney si zodpovědně hlídá svůj jídelníček a samozřejmostí je pro ni pravidelný pohyb. Velmi si oblíbila zejména box. 

Pro Cox je odměnou skvělá figura, kterou se pochlubila i při příležitosti svých 56. narozenin. Fanoušci nešetřili pochvalami. A oprávněně. Co říkáte?

View this post on Instagram

Gracefully diving into this next year… #oaf

A post shared by Courteney Cox (@courteneycoxofficial) on

iPhone bude brzy i klíčem od auta. V iOS najdete detailní popis funkce

Společnost Apple to zjevně myslí s funkcí CarKey pro iPhony a Apple Watch vážně. V nejnovější stabilní verzi iOS 13.5.1 byl totiž objeven dokument zásad ochrany osobních údajů týkající se právě této novinky.

Jde o další významný krok, který napovídá, že Apple možná funkci představí již v blízké budoucnosti. Toto je totiž poprvé, co se odemykání aut pomocí iPhonu a hodinek Apple Watch zmiňuje i ve veřejném, stabilním sestavení systému. Dosud se zmínky nacházely „jen“ v beta verzích IOS.

Konkrétní datum představení novinky stále není znám, ani z neoficiálních zdrojů. Spekuluje se však již o tomto měsíci, kdy má v rámci konference WWDC Apple představit připravovaný iOS 14. Zásady ochrany osobních údajů znamenají, že kromě samotné funkce CarKey už Apple pracuje i na doprovodných právních dokumentech. Také je v nich vysvětleno, jak bude novinka fungovat.

Snadné sdílení klíčů

Informace se shodují s předchozími úniky. Uživatel si tak bude moci přidat virtuální klíče od auta do aplikace Peněženka pomocí aplikace od výrobce nebo zadáním párovacího kódu.

Applu bude odeslán pouze jednorázový token o aktivaci majitele auta, který se propojí s údaji Apple ID a aktuální polohou při aktivaci. Vysvětleno to je jako ochrana před podvody a odcizením vozidla. Apple však zdůrazňuje, že identifikátor zařízení (iPhonu nebo hodinek) odešle i automobilce.

Pro rozdílných výrobců spárovaných automobilů vytvoří rozdílné identifikátory, nebudou je tak umět mezi sebou spárovat. Upozorňuje však, že konkrétní výrobce automobilu může použít identifikátor spolu s dalšími informacemi na to, aby zjistil identitu uživatele podle vlastních zásad ochrany osobních údajů.

Dostupné dále bude sdílení přístupu k automobilu s přáteli či známými prostřednictvím aplikace iMessage. Apple dodává, že i tyto informace bude poskytovat automobilkám. Zahrnuta bude rovněž úroveň přístupu, kterou známému poskytl majitel.

Na druhé straně, Apple tvrdí, že nebude shromažďovat žádné informace o používání automobilu. Nebude tak například vědět, kdy majitel auto zamkl či odemkl.

V Itálii se koronavirus objevil již v prosinci

Koronavirus se ve dvou největších severoitalských městech Milán a Turín objevil už v prosinci, dva měsíce předtím, než úřady zaznamenaly první případ nákazy v zemi, uvádí studie italského Národního institutu zdraví (ISS), kterou v pátek citovala agentura AFP.

Vědci stopy koronaviru, který způsobuje nemoc COVID-19, našli ve vzorcích odpadní vody uměle doplňované v Miláně a Turíně koncem loňska. Tyto výsledky potvrdily dvě nezávislé laboratoře.

Stopy koronavirus našly i ve vodě z Bologne z konce ledna. První případ nákazy koronavirus Itálie zaznamenalo v polovině února.

Výsledky studie podle ISS pomohou pochopit šíření viru v Itálii na začátku epidemie.

Itálie byla první evropskou zemí, v níž úřady zaznamenaly případ koronaviru, a první zemí, která zavedla celoplošné omezení pohybu. Dosud Itálie eviduje celkem 238 159 nakažených a 34 514 mrtvých v důsledku pandemie.

Nejznámější čínský e-sports hráč ukončil kariéru

Bylo mu pouhých 23 let, hrát mu ale zakázali lékaři.

Říká ti něco jméno Jian Zihao? Jde o nejznámějšího profesionálního hráče počítačových her v Číně, který nyní šokoval všechny své fanoušky. Oznámil totiž, že ve věku 23 let se svojí e-sports kariérou končí

BBC informuje, že hlavním důvodem má být jeho podlomené zdraví, které dokonce přímo souvisí s neustálým sezením za počítačem: „Jako výsledek toho, že jsem roky zůstával vzhůru dlouho do noci, jedl tučná jídla a byl vystaven nepřekonatelnému stresu jsem loni zjistil, že mám cukrovku typu 2.“

Během posledních 12 měsíců Zihao změnil svůj rozvrh, začal cvičit a brát léky, ale jeho situace se nijak nezměnila. „Doktor řekl, že pokud budu pokračovat, mohou nastat vážné kompikace. Děkuji svým fanouškům za podporu po celé ty roky,“ oznámil na sociální síti Weibo, kde má 5 milionů odběratelů.

Jian Zihao byl profi hráčem League of Legends, kde hrál s nickem Uzi. V Číně se o vlivu počítačových her na zdraví už déle horečně diskutuje, od listopadu 2019 dokonce platí zákaz online hraní pro osoby mladší 18 let mezi 22. a 8. hodinou ráno.

Skutečnou soutěž F1 zrušila, proto uspořádala online velkou cenu ve hře F1 2019

Závody F1 nahradily ty v počítačové hře. Proti e-sports hráčům se postavil i brankář Realu Madrid.

Kvůli opatřením proti šíření koronaviru museli organizátoři po celém světě zrušit nebo minimálně odložit desítky velkých sportovních akcí. Týká se to i závodů Formule 1. Sezóna 2020 tak začne nejdříve v červnu, ale závodníci se s nedostatkem práce vypořádali po svém.

Akce na klasických okruzích vystřídaly iniciativy založené na počítačových hrách rFactor a F1 2019

Profesionální piloti zapnuli své počítače, vytáhli herní volanty a s youtubery nebo soutěžícími z e-sports lig se utkali v jedné multiplayerové lobby. Virtuální závody jsi mohl sledovat přes YouTube a Twitch, ale vysílaly je i některé klasické televize, včetně československého Sport 1 a Sport 2.

Podle očekávání se v nich lépe dařilo e-sports hráčům, kteří mají ve virtuální F1 2019 ujeto mnohem více než profesionální piloti ve svých skutečných autech.

Malou výjimkou jsou mladíci jako Lando Norris nebo Guanyu Zhou, kteří zas při počítačových simulátorech sedí výrazně častěji než jejich starší konkurenti. Norris má dokonce i vlastní kanál na Twitchi, kde pravidelně streamuje.

Oficiální Bahrain Virtual GP organizovala přímo Formule 1 a lidé kolem jejího e-sports ligy, pár hodin předtím ale jezdili i závody, na které pozvánky rozdával virtuální tým Veloce.

K nim se přidal například i aktuální brankář Realu Madrid Thibaut Courtois. Ve světě se aktuálně spekuluje o tom, že rok 2020 by mohl být zatím nejúspěšnějším obdobím pro všechny elektronické sporty a turnaje. 

Televize totiž ještě minimálně pár měsíců nebudou moci vysílat zápasy Premier League ani hokejové NHL a ohrožené jsou také letní olympijské hry. Soupeření přes internet naopak může běžet i v době karantény a na virtuální VC Bahrajnu sis už dokonce mohl vsadit i v některých sázkových kancelářích.

Profesionální tým v Overwatch se dočká vlastního stadionu za miliardu korun

Philadelphia Fusion si značně přilepší.

Profesionální tým Philadelphia Fusion ve hře Overwatch může slavit. Ve svém domovském městě se totiž dočkají pocty, o jaké si mohou ostatní týmy nechat zdát. Jejich vlastník Comcast Spectator jim totiž nechá vybudovat vlastní stadion pro jejich zápasy.

Jedná se tak o první stadion v USA, který vznikne výhradně za účelem esportů. Po celých Spojených státech můžeš dnes vidět desítky takovýchto stadionů, ale vždy se jednalo o pouhou přestavbu něčeho, co bylo v minulosti využíváno například pro klasické sporty. Philadelphia Fusion mají tedy premiéru.

A rozhodně se nebude jednat o nic malého, Comcast si uvědomuje, jakou hodnotu mají dnešní profesionální ligy v esportech, proto do celého projektu investuje více než 1,1 miliardy korun.

Na stadionu o rozloze 5,5 kilometru čtverečních se budou rozkládat tréningové prostory pro tým, vysílací studio pro každý ze zápasů, exkluzivní místa a přes 3 500 sedaček pro diváky. Stavba by měla být hotová do roku 2021.

Americká armáda zakládá vlastní esports tým, chce tak lákat mladé do armády

Americká armáda zvolila trošku netradiční způsob marketingu a rekrutování nových tváří pro jejich jednotky. Zakládá totiž vlastní esports tým, který by se již brzy měl objevit hned v několika hrách.

Ve své podstatě se jedná o reálnou verzi trojského koně. Americká armáda sice bude hrát hry na světových turnajích, pokud se obhájí. Ale zároveň se jedná o způsob, jakým chtějí nabádat nové lidi pro vstup do jejich řad. Během turnajů se budou snažit aktivně verbovat s možností stát se například členem jejich esports týmu.

Michael Jordan, Drake a i ostatní celebrity investují miliony dolarů do elektronických sportů

Každý úspěšný a v první řadě bystřejší umělec či sportovec využívá vydělané miliony i jinak, než k užívání si luxusu. Je totiž důležité dokázat peníze správně investovat, což se při správném zacházení časem stane dalším zdrojem příjmů. Tomuto jednoduchému principu snad rozumí každý, včetně Drakea, který je známý také tím, že je dlouhodobě fanouškem elektronických sportů.

Tento fenomén se k nám dostal před pár lety a za krátkou dobu změnil všechny hráčské stereotypy a trendy. E-sports jdou stále nahoru, stoupá jim sledovanost a zájem o turnaje, ale v první řadě se se zájmem ozývá stále více sponzorů ochotných utratit obrovské sumy za viditelnou propagaci.

eSports mají ambici probojovat se i na olympijské hry

Za posledních pár let se fenomén elektronických sportů dostal do všech koutů světa a zasáhl neuvěřitelné množství hlavně mladých lidí. Samotná komunita je natolik velká, že už několik let dozadu mělo pro ty nejpovolanějších význam začít organizovat množství událostí a turnajů v hraní her, kde se až dosud setkává enormní množství fanoušků. Samozřejmě je v tomto byznysu i množství peněz, přičemž aktuální hodnota trhu se odhaduje na přibližně 450 milionů dolarů a do konce roku 2019 by se měla zvýšit ještě více než dvojnásobně. Nicméně a pokud by vás zajímalo, kolik přibližně lidí na trhu elektronických sportů participuje, tak do konce aktuálního roku by to mělo být přibližně 200 milionů.
 
Za největší průkopníky eSports se považují zejména obyvatelé Číny, kteří ho již mimochodem klasifikovali za jeden z národních sportů a zároveň se jim podařilo integrovat ho i do školství a vytvořit první vysokou školu, kde je možné získat titul v oboru hraní počítačových her. Aby toho nebylo málo, nyní přicházejí i s další novinkou. Asijská olympijská rada se totiž shodla, že by se hraní her mohlo dostat i na druhou největší sportovní událost planety s názvem Asian Games, které fungují na principu dobře známých olympijských her. V roce 2022 tedy budou o medaile společně s cyklisty, atlety, fotbalisty či zástupci bojových sportů bojovat i ti, kterým stačí klávesnice a myš a jejich výkony se měří tak trochu jiným způsobem. Vše tedy nasvědčuje tomu, že eSports mají potenciál dostat se i na tu největší ostře sledovanou olympiádu a zařadit se tak mezi klasické fyzicky náročné sporty. O váš názor na tuto skutečnost se s námi nezapomeňte podělit v anketě níže.