menu

Home Blog Strana 3939

Nejbezpečnější v „koronasvětě“ je Švýcarsko

Podle posledních zpráv je Švýcarsko nejbezpečnější zemí na světě, pokud jde o onemocnění Covid-19. Zprávu publikovala společnost Deep Knowledge Group, která se specializuje na regenerativní medicínu. Posuzovala bezpečnostní a rizikové faktory pro koronaviry v 200 zemích.

Švýcarsko se s celkovým skóre 752 bodů umístilo na špičce seznamu na základě posouzení 130 parametrů. Jeho efektivní systém monitorování, program karantény, léčba a detekce viru byly podle Times of India rozhodující při předcházení „nadměrnému zatížení“ v systému zdravotní péče krajiny.

Zpráva také vysvětluje, že Švýcarsko se umístilo na vrcholu zejména kvůli pokračujícímu poklesu míry šíření infekce a úmrtnosti a různých dalších faktorů, které zemi pomohly zajistit zdravou postpandemickou ekonomiku.

Studie seřadila 200 zemí do čtyř úrovní bezpečnosti. Česko je třetí, spolu se Slovenskem, Španělskem, Francií, Británií, USA a dalšími.

Drastický propad příjmu z cestovního ruchu pro Chorvatsko

Segment cestovního ruchu, který tvoří v Chorvatsku až 20% HDP, letos očekává drastický propad příjmů až o 75%. Pro srovnání, v loňském roce překročily příjmy od zahraničních turistů hranici 10 miliard eur. Podle průzkumu, který provedla Chorvatská obchodní komora začátkem dubna, cestovní agentury a společnosti poskytující ubytování a stravování zaznamenaly největší ztráty. Až 92% z nich uvedlo, že očekávají dlouhodobý negativní vliv na své podnikání.

Vzhledem k současné situaci bude naděje na jakékoliv oživení turistické sezóny záviset na okolních zemí, ale zejména od tradičních návštěvníků – Němců, Slovinců, Rakušanů, ale i Čechů a Slováků.

Elena Graf: A New Era of Event Design Inspired by Art?

Screenshot

In 2012, visual artist Elena Graf was commissioned as the lead designer for one of the world’s most prominent international economic forums. Her task was to develop a unique visual identity for the event—one that reflected both its global significance and cultural context.

Graf introduced a bold artistic direction by integrating hand-drawn compositions into the forum’s overall design. Her approach diverged from the typical use of digital graphics and corporate branding, opting instead for large-scale panoramic illustrations that celebrated the architectural and historical beauty of the host city.

A New Standard in Visual Identity

For the event, which took place in June 2012, Elena Graf produced ten panoramic sketches that became a central visual feature throughout the forum. These artworks were displayed across pavilions, meeting rooms, and key discussion spaces, creating an immersive and memorable backdrop for global leaders, thinkers, and participants.

Graf’s work emphasized authenticity and craftsmanship, aiming to deepen the connection between the environment and the forum’s purpose. Her use of fine art not only enhanced the aesthetic appeal but also introduced a sense of narrative and place that resonated throughout the venue.

Recognition and Lasting Impact

The forum’s attendees and international media praised the visual presentation as innovative and refreshing. Graf’s hand-drawn aesthetic marked a significant departure from previous years, setting a new standard in the integration of art within professional event settings.

Her contributions helped spark a wider conversation about the role of artistic expression in international forums. By blending cultural storytelling with strategic design, Graf elevated the visual experience of the event, reinforcing the importance of creative vision in large-scale productions.

A Lasting Legacy in Visual Storytelling

Elena Graf’s role in shaping the identity of a major global gathering demonstrates the powerful impact of visual storytelling. Her work remains a benchmark in how fine art can be woven into the fabric of economic and professional events—offering more than decoration, but rather, a deeper narrative experience.

Her contributions continue to inspire a shift toward human-centered, artistic approaches in event design, proving that creativity and culture have a vital place in shaping the world’s most important conversations.