menu

Home Blog Strana 5

Influencer Andrew Tate ohrožoval ženy zbraní, škrtil je a znásilňoval, stojí v uniklých soudních dokumentech

Andrew Tate podle soudních dokumentů ohrožoval ženu zbraní
Andrew Tate. Foto: Reuters

Kontroverzní influencer Andrew Tate čelí žalobě od čtyř britských žen, které ho viní ze znásilnění a fyzického napadení. Podle uniklých soudních dokumentů jej obviňují i z toho, že jim vyhrožoval smrtí se zbraní v ruce. Informuje o tom BBC, Sky News a další servery.

Incidenty se údajně odehrály mezi lety 2013 a 2015 v anglických městech Luton a Hitchin. Jedna z žen uvedla, že jí Tate namířil zbraň do obličeje a řekl: „Já jsem tady šéf. Uděláš, co ti řeknu, nebo poznáš peklo.“ I další ženy tvrdí, že jim influencer opakovaně vyhrožoval smrtí. Jednu podle jejích slov přesvědčoval, že by nebyla první, koho zabil. Tři ženy kontaktovaly policii už v roce 2019, ale britská prokuratura (CPS) se rozhodla nevznést trestní obvinění.

Všechny čtyři ženy nyní požadují náhradu škody za fyzickou a psychickou újmu. Tvrdí, že Tate je bil, škrtil a znásilňoval, některé z nich opakovaně. Dvě z poškozených pracovaly pro jeho firmu provozující online přenosy. Podle jejich výpovědí je Tate během práce fyzicky napadal a škrtil tak, že jim praskaly kapiláry v očích, což je jasný příznak dušení.

Třetí žena popisuje, že jí Tate řekl, že zvažuje, zda ji znásilní. Poté ji skutečně napadl. Čtvrtá, označovaná jako „Sienna“, vypověděla, že ji Tate při (oboustranně dobrovolném) sexu škrtil, až ztratila vědomí.

Tate všechno popírá

Tateův mluvčí prohlásil, že influencer obvinění „kategoricky popírá“ jako neprokázaná a neověřená. „Konkrétně popírá, že by kdy kohokoli ohrožoval střelnou zbraní, nebo že by kohokoli vystavoval fyzické nebo psychické újmě,“ napsal mluvčí v prohlášení.

Také Tate ve své písemné obhajobě pro Nejvyšší soud uvedl, že jde o „naprosto smyšlená“ obvinění, která se opírají o zkreslené či neexistující důkazy. Tvrdí také, že ženy už nemají právo věc soudně řešit kvůli časovému odstupu a ztrátě relevantních důkazních materiálů, jako jsou zprávy nebo e-maily.

Předběžné soudní slyšení v této občanskoprávní kauze je naplánováno na 15. dubna. Jde přitom jen o jeden z řady právních problémů, kterým Tate čelí. Další žaloby jsou vedeny v Rumunsku a USA, kde se zabývají mimo jiné obchodováním s lidmi a organizovanou trestnou činností.

BBC už dříve zveřejnila výpovědi dvou ze žalujících žen v dokumentu Panorama, odvysílaném v září 2024. Teprve nyní ale soudní dokumenty plně odhalují závažnost a rozsah jejich tvrzení. Tate, který je známý svými misogynními výroky na adresu žen a machistickou prezentací na sociálních sítích, se dlouhodobě stylizuje do role oběti systému.

Národní muzeum a Philip Morris společně pro vědu, kulturu, výzkum a jejich popularizaci

Praha 10. dubna 2025 (PROTEXT) – Podpisem společného memoranda a darovací smlouvy bylo zahájeno partnerství Národního muzea a Philip Morris ČR a.s. Díky němu vznikne nový grantový program zaměřený na podporu výzkumu, zachování kulturního dědictví a popularizaci vědy. Philip Morris ČR a.s. jej v průběhu následujících čtyř let podpoří celkovou částkou 10 milionů korun.

K tomuto účelu vznikne grantová komise Národního muzea, která bude vybírat výzkumné projekty zaměřené na oblasti literatury, hudby, přírody, historie a poznávání světa. Program bude podporovat takové projekty, které přispívají k hlubšímu porozumění a ochraně kulturního dědictví a zároveň kladou důraz na jeho srozumitelnou a atraktivní popularizaci.

„V Národním muzeu se věnujeme vědě na nejvyšší úrovni, pečujeme o naše kulturní dědictví a snažíme se výsledky naší práce co nejlépe přibližovat veřejnosti. Pro kvalitní fungování a další rozvoj muzea je klíčové získávat stabilní finanční podporu nejen z veřejných, ale i ze soukromých zdrojů. Dar od společnosti Philip Morris ČR a.s. nám bezpochyby pomůže dosahovat dalších skvělých výsledků v naší práci i službě veřejnosti,“ říká generální ředitel Národního muzea Michal Lukeš.

Společnost Philip Morris ČR tuto iniciativu podpoří formou daru ve výši 10 milionů korun. Tento příspěvek umožní realizaci významných výzkumných a popularizačních projektů s dlouhodobým přínosem pro vědeckou komunitu i širokou veřejnost.

„Cením si příležitosti, které se Philip Morris ČR dostává v podobě možnosti podpořit aktivity Národního muzea v oblasti popularizace výzkumu a vzdělanosti. Naše partnerství spojuje dlouholetá tradice působení v Česku, stejně jako společný důraz kladený na vědu a inovace, na kterých je ostatně postavena i transformace naší společnosti,“ uvedl Jacek Olczak, generální ředitel Philip Morris International, při slavnostním podpisu memoranda o spolupráci. „Snaha o poznání je motorem lidského pokroku, a jsme proto opravdu rádi, že můžeme podpořit vědecké úsilí Národního muzea a pomoci zprostředkovat jeho výsledky veřejnosti,“ dodal Jacek Olczak.

Národní muzeum plánuje vyhlášení prvního kola grantů v létě tohoto roku. O podporu se budou moci ucházet odborní pracovníci muzea, kteří se ve svém bádání věnují uvedeným oblastem a chtějí zároveň výsledky své práce aktivně popularizovat. Důležitým kritériem při výběru projektů bude také zapojení mladých talentovaných badatelů.

 

Národní muzeum

Národní muzeum je nejen symbolem české státnosti a kultury, ale zároveň také moderní vzdělávací a vědeckou institucí, která plní funkci sbírkotvornou, vědeckou, osvětovou a metodickou. Muzeum bylo založeno roku 1818 pod názvem Vlastenské muzeum v Čechách. U jeho zrodu stáli zástupci tehdejší české akademické veřejnosti a především šlechty. Od roku 1891 sídlí Národní muzeum v monumentální novorenesanční budově v horní části Václavského náměstí v Praze. I přes 207 let své existence je stále progresivní institucí hledící do budoucnosti. Své sbírky prezentuje moderním a interaktivním způsobem prostřednictvím expozic i krátkodobých výstav. V rámci své činnosti sbírá, zkoumá a prezentuje artefakty z přírodovědeckých, historických i uměleckých oborů, které vystavuje v 15 objektech a ochraňuje v několika samostatných depozitářích. V současné době je Národní muzeum největším a nejvýznamnějším muzejním domem v České republice, který uchovává více než 20 milionů sbírkových předmětů. Každým rokem přivítá Muzejní komplex, ale i další objekty Národního muzea více než milion návštěvníků.

Více informací naleznete na www.nm.cz

 

Philip Morris International, Inc.

Společnost Philip Morris ČR a.s. je dceřinou společností Philip Morris International (PMI), která stojí v čele proměny tabákového průmyslu s cílem vytvořit budoucnost bez kouře. Dlouhodobě rozvíjí své portfolio tak, aby zahrnovalo produkty mimo odvětví tabáku a nikotinu. Současné produktové portfolio společnosti sestává především z cigaret a bezdýmných výrobků. Od roku 2008 investovala společnost PMI více než 14 miliardy amerických dolarů do vědecky podloženého vývoje a komercializace inovativních bezdýmných výrobků pro dospělé, kteří by jinak pokračovali v kouřením, s cílem zcela ukončit prodej cigaret. To zahrnuje budování hodnotících vědeckých schopností na špičkové úrovni, zejména v oblastech preklinické systémové toxikologie, klinického a behaviorálního výzkumu, jakož i postmarketingových studií. Po akvizici společnosti Swedish Match, lídra na trhu s orálními nikotinovými produkty, se koncem roku 2022 společnost PMI stala globálním lídrem bezdýmných produktů vedené značkami IQOS a ZYN. Americký Úřad pro kontrolu potravin a léčiv (FDA) autorizoval marketing zařízení IQOS a jeho tabákových náplní, a snus General výrobce Swedish Match s označením „tabákový výrobek s modifikovaným rizikem“ (MRTP). Žádosti o prodloužení autorizace produktů IQOS čekají na schválení FDA. Bezdýmné produkty společnosti PMI byly k 31. prosinci 2024 dostupné na 95 světových trzích a podle odhadů již zhruba 38,6 milionů dospělých po celém světe užívá naše bezdýmné produkty. Ty v roce 2024 tvořily přibližně 39 procent celkových čistých tržeb společnosti. S významnými odbornými znalostmi, vybudovanými na pevných základech v oblasti biologických věd, má PMI ambici rozšířit své působení do oblastí wellness a zdravotní péče a dodávat inovativní produkty a řešení, jejichž cílem je zabývat se nenaplněnými potřebami spotřebitelů a pacientů. Odkazy na „PMI“ znamenají společnost Philip Morris International včetně jejích dceřiných společností.

Více informací naleznete na https://www.pmi.com/ a https://www.pmiscience.com/

 

Zdroj: Národní muzeum, Philip Morris ČR 

 

Úspěšné konání fóra "Dialog v nové éře: čínsko-vietnamská výměna mezi mladými profesionály z médií"

Hanoj (Vietnam) 10. dubna 2025 (PROTEXT/PRNewswire) – V Hanoji se ve středu úspěšně uskutečnilo setkání nazvané „Dialog v nové éře: čínsko-vietnamská výměna mezi mladými profesionály z médií“. Paralelně probíhalo podobné setkání v Nan-ningu v čínské oblasti Kuang-si. Akce připomněla 75. výročí navázání diplomatických vztahů mezi Čínou a Vietnamem a Rok čínsko-vietnamských výměn mezi občany.

Fórum řídil Informační úřad Státní rady Číny a organizoval Informační úřad vlády Čuangské autonomní oblasti Kuang-si ve spolupráci s Čínským mezikontinentálním komunikačním centrem (CICC) a Hlasem Vietnamu (VOV) za podpory Centra pro mezinárodní komunikaci Kuang-si a rozhlasu a televize Kuang-si.

Zúčastnilo se ho více než 500 zástupců mediálních organizací, univerzit a podniků z obou zemí. Na místě konání v Hanoji byli přítomni Do Hong Quan, místopředseda Ústředního výboru Vietnamské vlastenecké fronty a předseda Vietnamské aliance uměleckých a literárních sdružení; viceprezidenti VOV Ngo Minh Hien a Vu Hai Quang, chargé d’affaires čínského velvyslanectví ve Vietnamu Wang Qun, šéfredaktor CICC Jing Shuiqing a ředitel vládní informační kanceláře Kuang-si Li Pan.

V rámci tématu „Dialog v nové éře“ se 12 mladých profesionálů z CGTN, VOV, The World and Vietnam Report, VTCnewspaper, Centra pro mezinárodní komunikaci Kuang-si a Rozhlasu a televize Kuang-si zapojilo do panelových diskuzí spolu se zástupci mediálního a technologického sektoru. Dialog se soustředil na tři klíčová témata: roli mladých mediálních profesionálů v posilování bilaterálního přátelství, integaci průmyslu prostřednictvím médií a výzvy i příležitosti, které do mediálního prostředí přináší umělá inteligence.

Řečníci zdůraznili úlohu médií při posilování vzájemného porozumění a jako mostu mezi oběma národy. Účastníci vyjádřili odhodlání vyprávět příběh čínsko-vietnamské spolupráce, podporovat společný rozvoj a rozvíjet spolupráci v éře zvyšující se digitalizace a umělé inteligence. Fórum podtrhlo význam zapojení mládeže do prohlubování komplexního strategického partnerství a spolupráce mezi Čínou a Vietnamem a budování společné budoucnosti.

Během akce byl oficiálně uveden společný dokumentární film Cesta rozvoje, který vznikl ve spolupráci mezi Rozhlasem a televizí Kuang-si a VOV. Film představuje milníky čínsko-vietnamských vztahů za posledních 75 let. Kromě toho byla zahájena nová iniciativa mediální výměny s názvem „Soudruzi a bratři, společně vstříc budoucnosti“, kterou ve spolupráci s předními vietnamskými sdělovacími prostředky zahájilo Centrum pro mezinárodní komunikaci Kuang-si a CICC. V rámci programu uskuteční mediální týmy z obou zemí společné reportážní cesty do Kuang-si, S‘-čchuanu a Kuej-čou v Číně a do Hanoje a Ho Či Minova Města ve Vietnamu.

Na dílčím fóru v Nan-ningu se téměř 50 mladých zástupců médií zapojilo do souběžných diskuzí, čímž dále podpořili přeshraniční dialog a posílili společný závazek čínské a vietnamské mládeže k užší spolupráci.

Foto – https://mma.prnewswire.com/media/2661762/Group_photo_guests_event_venue.jpg 

Foto – https://mma.prnewswire.com/media/2661763/

The__Dialogue_New_Era_China_Vietnam_Exchange_Young_Media_Professionals__progress.jpg 

Foto – https://mma.prnewswire.com/media/2661764/

The__Dialogue_New_Era_China_Vietnam_Exchange_Young_Media_Professionals__progress_1.jpg 

KONTAKT: fanqianhua@cicc.org.cn

 

 

 

Rabbit Czech Racing vstoupil úspěšně do sezóny 2025

Praha 10. dubna 2025 (PROTEXT) – Závodní tým říčanského jezdce Adama Králíka jde v letošním roce cestou úzké technické spolupráce se zkušeným týmem jezdce a manažera Bohumila Pfeifera. Úspěch tohoto spojení se dostavil hned na prvním podniku MČR v závodech do vrchu.

Součástí vzájemné dohody Rabbit Czech Racing a Pfeifer Motorsport je start Adama Králíka s vozem VW Scirocco pro skupinu 4 v šesti podnicích MČR automobilových závodů do vrchu. První závody se konaly na okruhu Slovakiaring o uplynulém víkendu. Letošní jubilejní pátá sezóna týmu Rabbit Czech Racing dostala krátce před jejím startem zcela nový náboj v podobě spolupráce s renomovaným týmem Pfeifer Motorsport, který v oblasti automobilových závodů působí od roku 1995. Za tu dobu získal tým brněnského automobilového závodníka a dnes i týmového manažera Bohumila Pfeifera mnoho vavřínů na domácích i zahraničních tratích. Jedním ze závodních speciálů postavených v dílnách Pfeifer Motorsport je také Volkswagen Scirocco s performance faktorem 122.

Během zimní přestávky usilovalo vedení týmu Rabbit Czech Racing o naplnění minimálního finančního budgetu pro možný start v celé sezóně 2025, a to s novým vozem ve vyšší kategorii, což se nakonec podařilo. Díky usilovnému jednání se současnými a novými obchodními partnery bylo možné vstoupit do jednaní právě s týmem Pfeifer Motorsport. Nově pronajatý VW Scirocco z dílen Pfeifer Motorsport pohání řadový 4válcový dvoulitrový benzínový motor s 20 ventily disponující výkonem 209 kW při 8000 ot. za minutu. Tento úctyhodný výkon je na závodní trať přenášen přes 6stupňovou sekvenční převodovku Sadev ST 75-14. Vpředu je tento speciál opatřen 4pístkovými brzdovými třmeny AP Racing s kotouči Brembo 320 mm. Zadní brzdy Brembo mají 2pístkové třmeny s kotouči Brembo 253 mm. Vůz má celkovou hmotnost 890 kg a dle zvolených převodů dosahuje maximální rychlosti až 230 km/hod.

Velmi úspěšným výsledkem skončila o uplynulém víkendu premiéra Adama Králíka v novém závodním voze při prvním podniku Mistrovství ČR v automobilových závodech do vrchu. Po sobotní bronzové příčce si Adam v neděli dojel ve skupině 4 skvělou jízdou pro stříbrný pohár za místo druhé.

„Své pocity z tohoto skvělého výsledku na Slovakiaringu asi nelze vyjádřit jinak než slovy obrovská radost. Splnil se mi jeden velký sen, a to odstartovat sezónu v novém autě pro vyšší třídu. Ale tenhle super výsledek hned v úvodu sezóny jsem vůbec nečekal,“ řekl po skončení závodů spokojený Adam Králík a dodal: „Myslím, že tady nešlo až tak o ty získané poháry, i když samozřejmě pro ně to vše dělám. Největší radost jsem měl hlavně z toho svého progresu za volantem. Tohle Scirocco je z mého pohledu super auto na kopce a byl jsem moc rád za každou cennou radu od jeho tvůrce a jezdce Bohouše Pfeifera, ale i od Jirky Ošmery, který s ním jezdil již v minulosti. S tímhle kopcovým speciálem jsme si prostě sedli a já věřím, že je stále kam stoupat a budu se o to snažit v dalších závodech. Ještě jednou děkuji všem, kdo se o tuhle skvělou naši premiéru zasloužili.“

Dalším závodním víkendem týmu Rabbit Czech Racing bude druhý podnik MČR ZAV Zámecký vrch v Náměšti nad Oslavou, a to ve dnech 2. – 4. května 2025.

 

Kontakt:

tomas.vanek@vizus.com

 

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

 

Alice Bendová měla říct ANO. Proč nakonec svatba padla?

Alice Bendová slavnostně pokřtila svůj parfém. Inspirací jí byla vůně z mládí
Alice Bendová slavnostně pokřtila svůj parfém. Inspirací jí byla vůně z mládí Parfém Alice Bendové se 6. 2. 2025 křtil v pražské restauraci a baru Fly Vista.,Image: 960918561, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: GWUZD PAVEL / Česká editoriální fotografie / Profimedia

Zdálo se, že svatební zvony pro Alici Bendovou (51) a jejího dlouholetého partnera Michala Topola co nevidět zazní. Pohádkový obřad plánovali na romantické písečné pláži na Kanárských ostrovech, které si zamilovali a kam se rádi vracejí. Jenže místo očekávané svatby přišel nečekaný šok – veselka se ruší!

Bendová dlouhé měsíce své fanoušky napínala, nyní však konečně odhalila důvod, který všechny překvapil. „Ta svatba, o které jsem loni mluvila, nakonec neproběhla. My jsme na to asi evidentně zapomněli,“ přiznala s úsměvem pro magazín Sedmička.

Nesplněný sen?

Oblíbená herečka teď prozradila, co za překvapivým rozhodnutím skutečně stojí. „Když přiletíme na Tenerife, pořád něco zařizujeme. A když už máme klid, jsme tak vyřízení, že si prostě jen lehneme na pláž a čumíme,“ vysvětlila Bendová s humorem, proč se jejich vysněná romantická svatba změnila v nesplněný plán.

Podle Bendové neměl být obřad nijak pompézní, spíš komorní a pohodový. Nakonec ale ze svatby úplně sešlo. „Mně se nechce, já chci relaxovat,“ cituje Bendová svého partnera. Dodává, že to cítila stejně.

Patnáct let bez papíru

O vztahu s Topolem však pochybnosti nemá. Letos spolu oslaví patnácté výročí. „Mně se nechce, já chci relaxovat,“ cituje Bendová svého partnera. Dodává, že ona sama to cítila úplně stejně.

Momentálně má totiž jiné priority – její dcera Alice se intenzivně připravuje na přijímačky a Bendová přiznala, že prožívá obrovskou nervozitu: „Budu ji doprovázet a čekat na ni. Myslím, že budu nervóznější než ona,“ řekla se smíchem a dodala, že kvůli tomu dokonce měnila termín natáčení s kolegyní Evou Decastelo.

Vypadá to tedy, že svatba sice padla, ale láska u Bendové stále kvete.

Finanční zpráva: JOY GROUP v roce 2024 zvýšila příjmy o 36 % na 483 milionů USD díky růstu v různých kategoriích kosmetiky

Šanghaj 10. dubna 2025 (PROTEXT/PRNewswire) – Společnost JOY GROUP (Shanghai Juyi Cosmetics Co., Ltd.) oznámila své finanční výsledky za fiskální rok 2024. Její celkové tržby přesáhly 580 milionů USD (4,2 miliardy RMB) a roční příjmy dosáhly 483 milionů USD (3,5 miliardy RMB), což představuje meziroční nárůst o 36 %. Společnost JOY GROUP dlouhodobě dosahuje dvouciferného růstu při zachování zdravé ziskovosti.

V roce 2024 dosáhla společnost JOY GROUP významného růstu v mnoha kategoriích kosmetických produktů. V segmentu dekorativní kosmetiky se společnost JOY z hlediska tržního podílu stala jedničkou na domácím čínském trhu. Značka JUDYDOLL je v Číně nejprodávanější značkou dekorativní kosmetiky v Číně podle objemu prodeje. Její roční maloobchodní tržby přesáhly 345 milionů USD (2,5 miliardy RMB), což představuje meziroční nárůst o 23 %.

V kategorii péče o vlasy převzala společnost JOY GROUP k 1. lednu 2024 v Číně kompletní provoz prestižní francouzské značky René Furterer, založené v roce 1957. Značka dosáhla v prvním roce provozu silného růstu, zejména v druhém pololetí, kdy její tržby vzrostly o 72 %. Tento úspěch podpořily znalosti místního trhu a efektivní realizace obchodních strategií ze strany společnosti JOY.

Společnost pokračuje v posilování své strategie propojených prodejních kanálů. Kromě internetového obchodu zaměřeného na přímý prodej koncovým zákazníkům provozuje v Číně více než 80 samostatných značkových butiků všech tří značek a má zastoupení ve více než 15.000 maloobchodních prodejnách.

Allan Liu, předseda představenstva a generální ředitel společnosti JOY GROUP, uvedl: „V roce 2024 jsme úspěšně rozšířili své působení z oblasti dekorativní kosmetiky do oblasti péče o vlasy a z masového trhu na prémiový. Výsledky za rok 2024 jednoznačně potvrzují správnost naší strategie více značek napříč kategoriemi a cenovými segmenty. I nadále hodláme rozšiřovat naše značkové portfolio prostřednictvím strategických kroků, včetně fúzí, akvizic a rozvoje nových značek. Věříme, že tato portfoliová strategie podpoří dlouhodobý růst společnosti JOY. „

Na úspěchy, které společnost JOY dosáhla na domácím trhu v Číně, navazuje skupina dalším rozvojem své globalizační strategie. V roce 2024 vzrostl zahraniční obchod skupiny JOY GROUP o více než 400 %, přičemž prostřednictvím online prodeje a maloobchodu rozšířila svou působnost do více než 30 zemí.

JOY GROUP je kosmetická společnost zahrnující více značek, jejímž posláním je „Vytvářet svět krásy, který přináší radost všem“. Do portfolia skupiny patří značky JUDYDOLL, JOOCYEE a René Furterer (v rámci svého působení v Číně), které pokrývají různé segmenty kosmetického průmyslu, včetně dekorativní kosmetiky a péče o vlasy. Za své silné postavení na trhu byla společnost JOY v roce 2024 opět zařazena do prestižního žebříčku WWD Beauty Inc. Top 100, kde obsadila 70. místo.

Více informací o společnosti JOY GROUP naleznete na stránkách www.joy-group.com

Foto – https://mma.prnewswire.com/media/2660846/image.jpg

KONTAKT: Christine Bian, Christine.bian@joy-group.com

 

Iva Kubelková náhle na sále! Co ji zastavilo tentokrát?

Iva Kubelková
Iva Kubelková Foto: Profimedia

Krásná moderátorka a bývalá modelka Iva Kubelková (47) teď zažívá období, které by jistě nikomu nepřála. Jen pár hodin poté, co zazářila v nádherné černé róbě s perlovým náhrdelníkem na společenské akci, už ležela na nemocničním lůžku. Důvod? Koleno, které ji dlouhodobě trápilo, vypovědělo službu, a Iva musela akutně podstoupit operaci.

Problémy s kolenem trápí Kubelkovou dlouhé roky. Už v roce 2017 prozradila vážnou diagnózu: „Poraněný vnitřní i vnější meniskus a utržený přední křížový vaz. Vzhledem k tomu, že už dávno nemám ani postranní, tak už by to moc nevydrželo,“ popsala tehdy situaci před první operací.

Bolestivý konec na horách

Poslední kapkou byl pro krásnou brunetku rodinný výlet na hory, kde ji bolestivé koleno připravilo o její milované lyžování. Už tehdy bylo jasné, že bez dalšího chirurgického zákroku se neobejde. Teď konečně přišel čas a Iva odjela do nemocnice s nadějí, že jí operace definitivně uleví.

Fanoušci byli v šoku, když moderátorka zveřejnila kontrastní fotografie –jednu z večírku, kde zářila v luxusním outfitu, a druhou z nemocničního pokoje, kde je vidět pouze její zraněná noha v obvazech. „Jeden den tak a druhý den tak,“ glosovala ironicky Kubelková.

Moderátorka musí na čas vypnout

Moderátorka si teď bude muset dát na chvíli pauzu. Lékaři jí doporučili maximální klid a odpočinek, aby rekonvalescence proběhla co nejrychleji a ona se tak mohla vrátit ve skvělé kondici. Fanoušci už teď drží palce a věří, že ji brzy uvidí v plné síle zpět v akci.

EU odloží protiopatření proti americkým clům o 90 dní, uvedla předsedkyně EK

EU odloží protiopatření proti americkým clům o 90 dní, uvedla předsedkyně EK
EU odloží protiopatření proti americkým clům o 90 dní, uvedla předsedkyně EK

Evropská unie o 90 dní odloží platnost protiopatření proti americkým clům, která měla začít platit 15. dubna, oznámila dnes předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyen. EU tak reagovala na oznámení amerického prezidenta Donalda Trumpa, který ve středu s okamžitou platností snížil většině zemí původně zamýšlená vysoká cla na deset procent na dobu 90 dní.

„Vzali jsme na vědomí oznámení prezidenta Trumpa. Chceme dát vyjednávání šanci,“ uvedla šéfka EK s tím, že protiopatření ze strany EU budou odložena o 90 dní. „Pokud jednání nebudou uspokojivá, naše protiopatření začnou platit,“ dodala. Přípravné práce na dalších protiopatřeních proti americkým clům podle ní nadále pokračují. „Jak jsem řekla již dříve, všechny možnosti zůstávají na stole,“ doplnila.

Stejně se vyjádřil i mluvčí Evropské komise Olof Gill, podle kterého je sice platnost protiopatření pozastavena, nicméně i nadále pokračují jednání komise se členskými státy a se zástupci průmyslu. „Chceme ale vyjednávat, chceme s americkou administrativou hovořit,“ dodal Gill.

Evropskou unii v posledních měsících třikrát zasáhla cla nařízená americkým prezidentem. Nejprve 25 procent na ocel a hliník, následně 25 procent na automobily a nakonec ve výši 20 procent na všechny evropské produkty. První cla, konkrétně na ocel a hliník, oznámil Trump již v polovině března. Evropská unie v prvotní reakci uvedla, že chystá protiopatření vůči americkému zboží, která by měla být v hodnotě 26 miliard eur (650 miliard Kč). Následně eurokomisař pro obchod Maroš Šefčovič upřesnil, že protiopatření nebudou mít tak vysokou hodnotu, protože „eurokomisaři naslouchali členským státům“. Mělo by jít asi o 22,1 miliardy eur (asi 556 miliard Kč).

Tato protiopatření byla členskými státy schválena ve středu. Cla měla začít být vybírána 15. dubna a mělo jít o 25procentní clo na širokou škálu vývozu z USA, včetně sójových bobů, kukuřice, rýže, mandlí, pomerančového džusu, brusinek, tabáku, železa, oceli, hliníku, některých lodí a vozidel, textilu a určitých oděvů a různých typů make-upu. Nyní byla nicméně platnost těchto odvetných opatření pozastavena o 90 dní.

O reakci EU dnes na mimořádné dopolední schůzce diskutoval rovněž i takzvaný Coreper, tedy velvyslanci členských států EU v Bruselu. Schůzka se uskutečnila za zavřenými dveřmi, právě po jejím skončení vydala šéfka Evropské komise k americkým clům své nové prohlášení.

Pozastavení ze strany Spojených států se podle mluvčího EK týká pouze takzvaných recipročních cel, která byla vyhlášena jako poslední. Cla na automobily i cla na ocel a hliník ze strany USA i nadále platí.

Oscarem oceněný film I Am Not a Robot bude promítán na Prague Film Festivalu

Praha 10. dubna 2025 (PROTEXT) – Vstupenky na promítání si můžete rezervovat přes GoOut. 

Krátký film, který se noří do komplexnosti lidské identity, technologií a umělé inteligence. Jedná se o osobní výpověď o obavách z čím dál rozostřenějších hranic mezi těmito světy. Příběh zároveň otevírá témata nálepkování, přijetí jedinečnosti a boje za rovnost a feminismus.

 

Inspirace vzešla z nečekané situace – když se režisérka opakovaně snažila dostat na jednu webovou stránku, ale neustále selhávala při ověření I AM NOT A ROBOT. Po několika neúspěšných pokusech jí hlavou prolétla zvláštní myšlenka: Co když jsem skutečně robot? Tato absurdní představa ji přiměla zamyslet se nad tím, co by se stalo, kdyby se začaly rozpadat samotné základy její identity. Kdyby se vše, čemu o sobě věří, ukázalo být jinak. 

Tato vnitřní nejistota a zvědavost se staly impulsem k napsání příběhu. Film pro ni byl způsobem, jak zpracovat úzkost z čím dál tenčí hranice mezi člověkem a technologií – a zároveň pokusem pochopit, co vlastně znamená být člověkem v době, kdy i tato definice přestává být jednoznačná. 

Tento oceňovaný film můžete vidět v pátek 25. 4. v 16:30 v Kině Pilotů v rámci Prague Film Festivalu. Akreditaci si můžete rezervovat přes GoOut.

 

Kontakt:

PRAHA FILM FESTIVAL s.r.o.

info@praguefilmfest.com

 

 

Italské pláže zaplavuje odpad, zakopávat o něj budete na každém metru

Italské pláže jsou zaplavené odpadky
Italské pláže jsou zaplavené odpadky. Foto: Pixabay

Zlaté pláže zalévané letními slunečními paprsky, omývané teplým tyrkysovým mořem. Tak si asi každý z nás představí dovolenou v Itálii. Ve skutečnosti ale může připomínat spíše brodění se v odpadcích. Stav italských pláží se zhoršuje, varuje skupina ekologů podle webu Italy News Online. V podstatě se nelze procházet po pláži, aniž byste zakopli o nějaký plastový odpadek, upozornili.

Na 100 metrů 892 kusů odpadu. Takový je stav italských pláží podle ekologické organizace Legambiente. Ta provedla průzkum 62 z nich ve 13 regionech.

Nejčastěji narazíte na plastový odpad – láhve, víčka a další podobné výrobky. Těch je 77,9 procent. Problém jsou ale i cigaretové nedopalky. Těch najdete sedm na každých deset metrů.

„Způsobují znečištění, které vážně poškozuje oceánské ekosystémy a má dopad jak na divokou zvěř, tak na lidi,“ upozornila v tiskové zprávě organizace, která stav italských pláží monitoruje pravidelně a snaží se vzdělávat a do jejich úklidu zapojovat veřejnost. Sdružuje dokonce stovky dobrovolníků z jejích řad.

Modrá ekonomika

Ve dnech 4. až 6. dubna probíhala akce, během níž se veřejnost zapojila do čištění pláží a moře od plastového a dalšího odpadu. Organizace považuje za důležité poskytovat osvětu v této problematice a vysvětlovat lidem negativní dopady znečištění na zdraví pláží i mořských ekosystémů.

Úroveň italských pláží se zhoršuje. Zatímco špinavých nebo velmi špinavých je 28 procent, počet velmi čistých se snížil ze 42 na 27 procent a počet čistých z 24 na 14 procent. Podle ekologů k tomuto znečištění přispívá velkou měrou rostoucí modrá ekonomika Itálie – tedy využívání moří a oceánů k průmyslovým aktivitám. Zahrnuje například cestovní ruch, námořní dopravu a rybolov.

Modrá ekonomika roste nejen v Itálii. Podle údajů italské firmy Exhibition Group má celosvětově hodnotu asi 1 300 miliard eur. Očekává, že se tato hodnota do roku 2030 zdvojnásobí.

V Evropě celkově dosahuje modrá ekonomika obratu 665 miliard eur a přispívá k hrubému domácímu produktu Evropské unie (EU) pěti procenty.