Letecké dopravce stejně jako mnoho jiných sektorů silně zasáhla pandemie koronaviru. Francouzská vláda a Evropská komise jsou nyní blízko dohodě o podmínkách záchrany pro společnost Air France. Uvádí to dle agentury Reuters francouzský večerník Le Monde.
Očekávaná dohoda by vedla k tomu, že by se Air France vzdalo na své pařížské základně méně letištních časů, než původně Evropská komise požadovala. Večerník to uvedl ve zprávě zveřejněné pozdě v pátek. Jedná se zejména o letiště Orly ležící jižně od Paříže.
Air France a francouzské ministerstvo hospodářství to odmítly pro agenturu Reuters komentovat. Mluvčí Komise však uvedla, že je v kontaktu s francouzskými orgány. „Nemůžeme předjímat načasování nebo výsledek těchto kontaktů,“ dodala.
Letecká skupina Air France-KLM zaznamenala za minulý rok čistou ztrátu 7,1 miliardy eur. To je obrovský propad oproti roku 2019, kdy skupina dosáhla zisku 290 milionů eur. Celkem skupina získala od Francie a Nizozemska státní pomoc ve výši 10,4 miliardy eur v podobě půjček a záruk za úvěry.
V roce 2020 Air France-KLM také snížilo počet svých zaměstnanců, a to o 8 700 pozic na plný úvazek. Celkem tedy společnost snížila svou pracovní sílu o 10 %.
Letecká skupina Air France-KLM zaznamenala za minulý rok čistou ztrátu 7,1 miliardy eur.
„Minulý rok podrobil skupinu Air France-KLM zkoušce nejhlubší krize, jakou kdy letecký průmysl zažil,“ uvedl generální ředitel Ben Smith.
Podle plánu předloženého Bruselu by Francie vyměnila akcionářskou půjčku ve výši 4 miliard eur poskytnutou loni Air France-KLM za hybridní formu dluhu nebo perpetuity (nekonečná série pravidelných plateb ve stejné výši, aniž by došlo ke splátce jistiny pozn.red.).
Počet nových případů onemocnění covid-19 ve Francii však opět roste. Množství pacientů na jednotkách intenzivní péče kvůli koronaviru v sobotu vzrostlo na nové maximum pro letošní rok. Dle prezidenta Emmanuela Macrona bude pravděpodobně zapotřebí zavést nová omezení.
Analytici varují, že kvůli zhoršujícímu se výhledu na cestování a zpřísňujícím se omezením hrozí, že dojde ke zničení kritické letní sezóny v Evropě a to způsobí, že hlavní dopravci budou potřebovat další kolo finanční podpory.