Historie si převzala všechny posměšky, které se na francouzskou firmu snášely. Model 308 představuje hatchback, který zatopí konkurenci. Peugeot se stal dobře čitelnou a prosperující firmou. Nové vozy z továrny této pařížské automobilky dokážou nadchnout i do té doby zaryté odpůrce. Pro svou 308 si můžeme navolit spalovací motor, nebo plug-in hybrid. Cena se drží při zemi.
Nejen cenou se rozhodl Peugeot konkurovat na evropském trhu všem ostatním automobilkám. Pravda, 308 nás v základu vyjde na více než 600 000 korun, bavíme se zde ovšem o ukázkové kvalitě, přijatelném výkonu a technologiích, za které bychom si jinde solidně připláceli. Není tedy divu, že tento hatchback dosahuje mezi lidmi vysoké oblíbenosti. Designem se stal tak trochu uměleckým dílem, kabina nás přesune do světa smart luxusu. Nezbývá než nasednout a vyrazit. Spotřeba patří mezi jasné přednosti. Pojďme se zblízka podívat na vůz, který svou kompaktností a odvahou zatápí ostatním hatchbackům na našem trhu.
Design
Vzhled nebýval u automobilky Peugeot vždy jasnou dominantou. Těmto časům ovšem odzvonilo. Francouzi začali do svých vozů vkládat skutečně duši a originální pohled na detail. Všechny stroje, včetně nové 308, mají čitelný a na první pohled rozpoznatelný předek. Na masivním podkladu mříže grilu se vyjímá majestátní znak s lvem ve svém středu. Přímo z masky chladiče vycházejí dva LED světlomety, které jsou zakončeny pověstnými tesáky. Z boku se zastavme u kol. Ta představují čistou krásu. Zadní část nás osloví převážně nárazníkem. Z něj vystupují dvě obří koncovky výfuku. Celkově se jedná o velice povedený exteriér.
Kabina nás upoutá převážně jednoduchostí, která ovšem jasně symbolizuje novou kapitolu luxusu. Jak přístrojový panel, tak obrazovka infotainmentu nabízejí shodně velikost 10 palců, a to v prvotřídním rozlišení. Peugeot si navíc výrazně pohrává s rovnými a lomenými tvary, což je krásně vidět přímo na volantu. Rozloučili jsme se s řadící pákou, jak ji známe, místo ní teď patří nápoje. Automobilka naštěstí nezanevřela na fyzická tlačítka funkcí.
Motor
Klasický spalovací 1,2litrový motor dá dohromady 96 kW. To samé platí i pro 1,5litrový diesel. Zajímavěji působí hybridní varianta. Ta nabízí až 133 kW. Slušný výsledek.
Verdikt
620 000 korun je sice základ, dostaneme se ale pohodlně až na milion korun. Záleží převážně na naší náročnosti. Peugeot 308 ovšem z testu vychází jako vítěz.