Nový model 308 od věhlasné firmy Peugeot je v mnohém skutečně nadčasový. Především však boří předsudky o francouzských automobilech. Prostorný rodinný hatchback, který má sloužit lidem ve městě i mimo něj. Praktický a s výbornou ovladatelností. Designem možná předčí kdejakého matadora z německého koncernu. Francouzský lid se vrací k hatchbackům.
Záměr firmy Peugeot byl jednoduchý. Naučit Francouze jezdit v menších, úspornějších autech v době, kdy celosvětově letí veliká SUV. Hatchback 308 není pochopitelně tím nejmenším, co od Peugeotu známe. Zároveň ale nedosahuje tonáže jako Kodiaq a jemu podobní drtiči silnic.
Nabízí širokou paletu funkcí a hlavně praktičnost. Díky té se stal oblíbeným převážně u rodin s dětmi. Zatím se zdá, že jeho dva největší rivalové, VW Golf a Ford Focus, mají co dělat, aby udrželi tempo. Pod novým znakem Peugeot přichází nová éra.
Design
Vzhled se posunul výrazně vpřed. Peugeot už zkrátka ví, jak vyrábět automobily s duší. Logičnost exteriéru je jednoduše fascinující. Přední část zcela podtrhává novou filozofii firmy.
S novým znakem přišly veliké změny. Nově si, stejně jako u jiných modelů, 308 bere do výbavy LED světla imitující lví tesáky. Maska je decentní, ale přesto působí prémiovým a lehce luxusním dojmem. Nárazník naopak evokuje bezohlednou sportovnost.
Pohled z profilu odhaluje skvělou práci s liniemi. Od předních „zubů“ až k zadním LED světlometům. Peugeot tak zvýrazňuje svůj záměr udělat 308 více prostornou a praktičtější než dříve.
18palcová kola dostala více sportovní a aerodynamický nádech. Hvězdicový tvar jim sedne. Zadní část je zvýrazněna lištou, která spojuje oba světlomety. Mezi ní a silně sportovním nárazníkem vyčnívá již zmíněný velkolepý znak Peugeot.
Interiér by mohl diktovat všem ostatním na trhu. Praktický, pohodlný a neskutečně sexy. Francouzi se rozhodli, že méně je více. Vše ovládáme na lomené obrazovce infotainmentu, která je dostatečně ostrá a velice rychle reaguje. Menší lidé budou mít problém s nastavením volantu. Ten v určité poloze zabraňuje hladkému výhledu na ukazatele rychlosti. Jinak ovšem kabina nemá chybičku.
Filozofie výkonu
Benzín, diesel, Plug-in hybrid. Tři varianty, které rozhodně neurazí svými výkony. Spíše než na sílu, se ale Peugeot zaměřil na úspornost. 308 má být auto, které je levné na provoz.
Řazení přichází pouze v automatu. Převodovka je velice hladká a jemná, ale i tak nepociťujeme při jízdě ono zatlačení do sedaček, když se zapomeneme na plynu. Toto je ovšem vyvážené praktickou a finanční stránkou značky Peugeot. Za půl milionu korun si tak pořídíme automobil, který je perfektně zpracovaný, krásný a funkční. Klobouk dolů před firmou Peugeot.