Svět by podle nejvyššího představitele amerického koncernu Ford Jima Farleyho neměl brát vozidla s hybridním pohonem pouze jako přechod k plné elektromobilitě. Uvedl to podle agentury Reuters na konferenci pořádané Aliancí Bernstein.
Podle něj ale v budoucnosti nebudou mít zákazníci moc velký zájem o vozidla s technologií plug-in hybrid, kdy se na roztáčení kol podílejí jak spalovací motor, tak i elektromotor. Jejich baterie je totiž pro praktický život příliš malá.
Lepší technologií jsou podle něho elektromobily s prodlužovačem dojezdu. V takovém případě pohon vozidla stále zajišťuje elektromotor, spalovací motor slouží pouze jako generátor pro výrobu elektřiny v okamžiku, kdy dojde v baterii předtím dobitá elektřina.
Zatímco zájem o hybridy se v poslední době zvyšuje, poptávka po čistých elektromobilech stagnuje nebo dokonce klesá.
Jako první přišla na evropském trhu s takzvaným range extenderem značka BMW v případě tapu i3. Nyní je k mání také u dealerů Mazdy. Model MX-30 si zákazníci můžou koupit jak v plně elektrické verzi, tak i jako plug-in hybrid. V něm je baterie poloviční, ale elektřinu na ujetí dalších stovek kilometrů lze vyrobit díky motoru typu Wankel a padesátilitrové benzínové nádrži. Ceny obou verzí jsou přitom stejné.
V Americe je známým příkladem auta s prodlužovačem dojezdu velký pick-up Ram 1500 Ramcharger. Ten má v podvozku poměrně velkou baterii s kapacitou 96 kWh, ale také stolitrovou nádrž na benzín a šestiválcový motor s generátorem.