Luxusní módní trh se mění – dva významné obchody přepisují mapu globálních značek. Prada za více než miliardu dolarů přebírá Versace, zatímco britský řetězec Frasers Group získává Matchesfashion.
Italský módní dům Prada oznámil, že převezme značku Versace od skupiny Capri Holdings. Obchod v hodnotě 1,38 miliardy dolarů má podle vedení Prady pomoci naplnit ambice pro další růst. Součástí akvizice je i převzetí dluhů značky Versace, která v poslední době zápasí s nižší poptávkou po luxusním oblečení.
Prada has struck a deal to purchase Versace from Capri Holdings at an enterprise value of $1.375 billion. pic.twitter.com/oM9n8pcVxH
— Pop Base (@PopBase) April 10, 2025
Šéf Prady Patrizio Bertelli plán označil za strategický krok. „Chceme pokračovat v odkazu Versace, jehož estetiku hodláme dále rozvíjet na pevném základu, který jsme budovali roky,“ řekl. Trh ale reagoval nejistě. Obchod málem zkrachoval kvůli nejistotě způsobené americkými cly, která zavedla administrativa Donalda Trumpa.
Versace koupila skupina Capri v roce 2018 za 2,15 miliardy dolarů. Od té doby se snažila značku přetvořit do podoby silnějšího hráče na poli luxusní módy. „Jsme přesvědčeni, že právě Prada je tím pravým partnerem pro další fázi růstu,“ uvedl John D. Idol, šéf Capri Holdings.
Na opačném konci Evropy mezitím proběhla další významná transakce. Britský maloobchodní gigant Frasers Group koupil e-shop Matchesfashion za 52 milionů liber. Původní majitel, investiční fond Apax Partners, přitom firmu pořídil v roce 2017 za téměř miliardu dolarů.
Matchesfashion čelil v posledních letech hlubokým ztrátám, které se vyšplhaly téměř na 40 milionů liber ročně. Obchod doplatil na proměny trhu a rostoucí tlak na snižování nákladů. Frasers Group plánuje značku začlenit do své „elevation strategy“, v rámci které posiluje svou přítomnost v segmentu luxusního zboží. „Akvizice pomůže zefektivnit náš systém a nabídne zákazníkům přístup k nejlepším značkám světa,“ uvedl výkonný ředitel Frasers Michael Murray.
Změny ve vlastnictví ukazují, že i silní hráči v luxusním odvětví musí hledat nové cesty. Rychlé změny spotřebitelských návyků, ekonomická nejistota a konkurenční boj tlačí značky k zásadním rozhodnutím. Jedno je jisté – svět módy letos rozhodně nezůstává v klidu.