Cathay Pacific se možná chystá provozovat nejdelší komerční let na světě přesměrováním své pravidelné linky z domovského města Hongkongu do New Yorku přes Atlantik.
Namísto obvyklé cesty přes Pacifik by tak volila cestu, která se vyhýbá ruskému vzdušnému prostoru. Informuje o tom CNN.
Ačkoli se ještě musí plně zavázat k této trase, společnost uvádí, že její transatlantická letová dráha by pokryla necelých 9 000 námořních mil – což odpovídá 10 357 standardních mil nebo 16 668 kilometrům. Pokud by se trasa potvrdila, překonala by současný nejdelší let světa, kterým je 9 534 standardních mil mezi Singapurem a New Yorkem.
Důvodem je údajně vítr
Zatímco mnoho leteckých společností se vyhýbá ruskému vzdušnému prostoru v důsledku invaze na Ukrajinu (mnohé kvůli recipročním vzdušným blokádám), Cathay Pacific uvádí jako důvod příznivé větrné podmínky.
„Transatlantická varianta spoléhá na usnadnění díky silným sezónním zadním větrům v tuto roční dobu, aby se doba letu pohybovala mezi 16 a 17 hodinami, takže je výhodnější než transpacifická trasa. Situaci se zadním větrem sledujeme denně.“, zní vyjádření společnosti.
„Naše letadlo Airbus A350-1000 to pohodlně zvládne za 16 až 17 hodin při podobné spotřebě paliva jako při transpacifických letech.“
Cathay na rozdíl od jiných aerolinek odmítla upřesnit, zda její letadla záměrně obletí Rusko. Čína a Rusko si udržely dobré diplomatické vztahy od začátku ruské invaze na Ukrajinu v únoru.
Nicméně tento let není jediným novým uchazečem o nejdelší let světa. Letecká doprava po celém světě se znovu rozjíždí a v roce 2022 čím dál více společností odhaluje plány na dlouhé lety. 17hodinový nonstop let Air New Zealand mezi Aucklandem a JFK bude zahájen v září 2022, zatímco přímý let společnosti Qantas z Melbourne do Dallasu začne lítat v prosinci.
V současnosti je nejdelším letovým rekordmanem přímý let Singapore Airlines mezi letištěm Changi a JFK, který trvá více než 17 hodin.