Automobilový průmysl je plný značek, které se staly ikonami na silnicích po celém světě. Ale jak vlastně vznikla jména těchto automobilových gigantů a co znamenají jejich loga? Nahlédněme do historie a zjistěme, jaké příběhy se skrývají za některými z nejznámějších automobilových značek.
KIA: Vzestup z Asie
Společnost Kia, dnes známá jako jeden z předních výrobců automobilů, byla založena v roce 1944 pod názvem Kyungsung Precision Industry. Tehdy se firma specializovala na výrobu bicyklů a byla dokonce první v Koreji, která vyrobila domácí bicykl. S postupem času se společnost přeorientovala na výrobu motocyklů a v 70. letech začala s výrobou automobilů. Jméno „Kia“ lze přeložit jako „vzestup z Asie“, což symbolizuje dynamický rozvoj a úspěch této značky.
Volvo: Síla a odolnost
Volvo původně vzniklo jako dceřiná společnost SKF, která se zabývala výrobou kuličkových ložisek, v roce 1907. V roce 1924 se vedení firmy rozhodlo začít s výrobou automobilů, které by obstály v drsných podmínkách švédských silnic a nízkých teplotách. Název „Volvo“ pochází z latiny a znamená „já se valím“, což odkazuje na pohyb a dynamiku. Logo Volvo, které zobrazuje starobylý chemický symbol pro železo, symbolizuje sílu a odolnost, což jsou vlastnosti, které značka dlouhodobě reprezentuje.