Subtick má být jednou z nejpokročilejších herních změn v Counter-Strike 2, ale budoucí komunita profesionálů CS2 má své pochybnosti. Těch několik hráčů, kterým se podařilo dostat do omezeného betatestu CS2, mělo nyní čas zhodnotit nové herní změny, včetně nových efektních serverů Subtick.
Přijetí však bylo smíšené, někteří profesionálové tvrdí, že 128 tick zůstane konkurenčním standardem. Zde je to, co profesionálové říkají o subticku a co Valve doufá, že novými servery napraví.
Téměř všichni profesionální hráči již mají přístup k nové verzi hry a jejich názory jsou pro společnost Valve nejdůležitější, aby je vyslechla. Ohlasy bohužel nejsou zcela pozitivní. Hvězdný rifler FaZe Clanu a vítěz Intel Grand Slamu Robin „ropz“ Kool je nejnovějším kritikem. Ten nový systém označil za nedostatečně dobrý a prohlásil, že profesionální hra by měla pokračovat na 128ti tickových serverech.
Counter-Strike 2.
— CS2 (@CounterStrike) March 22, 2023
Není sám, protože populární streamer CSGO Jason Ruchelski také odsoudil nový systém serverů jako podvod. Nový systém přirovnal ke starým 64-tikovým serverům, které se v současnosti používají pro matchmaking společnosti Valve.
Zatímco mnozí hráči tvrdí, že rozdíl mezi tick rate cítí, průměrný fanoušek CSGO ho rozhodně nepocítí. Pocit ze hry je v podstatě stejný, ačkoli některé hody granáty mohou selhat, pokud jsou navrženy na jiném tick rate. Přesto, pokud profesionální hráči a streameři systém kritizují, je důležité, aby společnost Valve před oficiálním spuštěním v létě zohlednila jejich zpětnou vazbu.
Co vůbec znamená v CS2 subtick?
Subtick má zajišťovat průběžné aktualizace serveru pokaždé, když hráč CS2 provede nějaký vstup, ale není jasné, jak přesně to má ovlivnit hraní.
V současném standardu 64 tiků společnosti Valve je server 64krát za sekundu aktualizován novými informacemi o pohybu hráče, vystřelených zbraních a fyzikálních objektech. Mnozí tvrdí, že 64 tiků nestačí a konkurenční CSGO se hraje téměř výhradně na serverech se 128 tiky. Zdvojnásobení počtu tiků bylo před odhalením CS2 extrémně častým požadavkem, ale společnost Valve se rozhodla jít úplně jinou cestou.
Nový systém subticků je navržen jako nepřetržitý proud aktualizací serveru. To znamená, že hráči nemusí čekat na milisekundy mezi jednotlivými ticky, než se jejich vstupy zaregistrují. Teoreticky by díky tomu měl být pohyb a střelba plynulejší než dříve, i když ne každý teoretické výhody pocítí. Je také možné, že nový systém subticků je pro zařízení Valve méně náročný než 128. Očekávejte, že společnost Valve tento systém před oficiálním vydáním hry koncem tohoto roku ještě přehodnotí nebo upraví.