Renault nepředstavil pouze komerční verzi prvního elektromobilu od Dacie, ale také koncept elektromobilu s logem Renaultu na kapotě. Renaultu Mégane eVision postaveném na nové platformě se asi v této podobě nikdy nedočkáme, ale můžeme v něm vidět rysy prvního plně elektrického modelu nižší střední třídy.
Renault Mégane eVision ukazuje, jak by mohl vypadat elektromobil blízké budoucnosti od Renaultu, ale v sériové výrobě se asi nedočkáme podsvícené přední masky či kamer namísto zpětných zrcátek. Stejně se nedočkáme ani obřích 20-palcových kol na poměrně malém hatchbacku, ačkoli Renault tvrdí, že výsledný elektrický Mégane bude na 95% totožný s konceptem.
Důležité je, že Mégane eVision je postaven na nové plně elektrické platformě CMF-EV, na níž Renault spolupracuje s Nissanem a Mitsubishi. Novou platformu přitom budou využívat všechny tři automobilky ve svých mnoha značkách. Jejím plusem má být baterie integrovaná do podlahy tak, aby nijak neomezovala ostatní prostor.
Baterie s kapacitou 60 kWh má být vysoká jen 11 cm, k dispozici bude ale i 87 kWh baterie. Ta má nabídnout dostatek energie na 450 km jízdy (podle WLTP). Pohon bude zajišťovat 160 kW elektromotor s točivým momentem 300 Nm a schopností akcelerace na stovku za méně než 8 sekund.
Renault má být vybaven pouze jedním motorem vpředu, ovšem platforma CMF-EV má být schopná dvoumotorového zapojení obou náprav. Na CMF-EV tak budou postaveny také různé crossovery či malé SUV výše zmíněných značek. Stejně má být možné i škálování baterie, takže ne všechny budou muset mít jen (nebo až) 60 kWh baterii.
Baterii bude možné dobíjet výkonem 130 kW na DC nabíječkách, resp. 22 kW na AC nabíječkách, které takový výkon samozřejmě podporují. Velkým plusem je právě interní 22 kW nabíječka, díky čemuž se doma či na veřejných nabíječkách umíte dobít poměrně rychle a často za méně než na výkonných DC stanicích. Nabíjecí port je u dveří řidiče.
Plně elektrický Mégane eVisio má přijít na trh příští rok.