Superluxusní britská automobilka Rolls-Royce sice nedávno představila svůj první bateriový elektromobil Spectre, ovšem v budoucnosti nemusí být tento typ pohonu pro ni tím nejvíce preferovaným.
Šéf značky Torsten Müller-Ötvös totiž v rozhovoru pro magazín Autocar uvedl, že pracovníci vývojového oddělení zvažují využití vodíkových palivových článků. V nich se v zásobnících převážený stlačený vodík při reakci se vzdušným kyslíkem přeměňuje na elektrickou energii. Teprve ta pak roztáčí kola vozu.
„Rozhodně nepočítáme s tím, že bychom šli cestou spalování vodíku v klasickém motoru,“ doplnil.
Prohlášení Müllera Ötvöse přichází v době, kdy koncern BMW, do kterého Rolls-Royce náleží, začíná v malé sérii vyrábět model iX5 Hydrogen.
V oblasti pohonu na vodíkové palivové články BMW spolupracuje s Toyotou, která je velkým propagátorem této technologie.
Právě vodíkový pohon by mohl být šéfa Rolls-Royce vhodný pro většinu jejich typických zákazníků. Jediným problémem je řídká síť vodíkových čerpacích stanic. Dobíjení baterií je v současné době mnohem dostupnější.
Na druhou stranu, ve prospěch vodíkového pohonu hraje možnost snížení hmotnosti sériových aut.
Nové elektrické kupé Spectre má totiž se zabudovanou baterií s kapacitou 120 kWh hmotnost 2975 kilogramů.