Zatímco jiné automobilky se doslova předhánějí s oznámeními, kdy ukončí produkci aut se spalovacími motory a budou se věnovat výhradně elektromobilům, Seat naopak uklidňuje příznivce klasických aut.
„Nemůžeme elektrifikovat obě značky najednou,“ řekl generální ředitel Seatu Wayne Griffiths. Tou druhou značkou je samozřejmě Cupra, která se naopak do sféry elektromobilů vrhá velmi razantně. Už za měsíc bude mít premiéru elektrická Cupra Tavascan a v dalších dvou letech na ni navážou modely Teramar a produkční verze koncepčního městského vozu Urban Rebel.
Rozhodnutí o tom, kdy se objeví španělský elektromobil také s logem Seatu se prozatím odkládá. Jisté ale je, jak uvedl šéf značky Griffiths na výroční tiskové konferenci španělské automobilky, že to nebude před rokem 2026.
Přesto ale jednu výjimku Seat s elektropohonem učiní. Rozšíří totiž nabídku svých dopravních prostředků z kategorie mikromobility. Již nyní si zákazníci můžou koupit koloběžku a skútr Seat Mó a pracuje se na malé čtyřkolce.
Toto vozítko Seat ve formě konceptu představil poprvé před čtyřmi roky. Tehdy se jeho design nápadně podobal produktu Renault Twizy. Možná i proto (a také kvůli covidové pandemii) byl projekt na jistou dobu uspán. Nyní se ale podle Griffithse opět vrací do hry.