ENYAQ není ničím novým a jeho nejmladší, sytě zelená verze coby kupé válcuje trh. Nyní automobilka představila SUV. Výroba je v plném proudu a o vášně není nouze. Novinka totiž nejenže rozšiřuje rodinu iV, navíc se jedná o nejvýkonnější kousek vůbec. Dojezd působí velice sympaticky a design neobyčejně luxusně. Nabízí tohle SUV zákazníkům a veřejnosti něco navíc?
Fakt, že v současné době už z linky sjelo bezmála 100 000 vozů prozrazuje, jak moc je o iV v podání české firmy zájem. Na platformě VW brázdí ENYAQ všechny evropské silnice a většina je se svým vozem spokojená. Škodovce se podařilo vyšperkovat design k dokonalosti a pod kapotu nacpat elektromotory, které svým výkonem zajišťují naprostou nedostižnost. V Mladé Boleslavi tak vznikají nové fenomény elektrické mobility. Cena je ovšem stále silně nepříznivá. Doufejme, že se postupně stanou elektromobily dostupnější.
Design
Naprostá designová špička. Nový model RS si sice nese mnoho rysů svého staršího sourozence stylu kupé, SUV je to ovšem „jak poleno“. Výrobci opět nezklamali a Škoda se tak ukázala jako firma, která jde s dobou a ví, jak se dělají sexy karoserie. Auto je navíc neskutečně funkční. Bavíme se především o aerodynamice, která je sice na prvním místě, design se jí ovšem nijak nepodřídil.
Přední masce dominuje Crystal Face. O osvětlení se stará celkem 131 LED diod. Světlomety Matrix-LED není ani třeba komentovat. Extrémně výkonný systém. Auto obecně působí velice sportovně, a i to byl záměr automobilky. Stará se o to hlavně nárazník, který je pověstný svým ostrým profilem. Na místě je i komentář kol. 21 palců čisté krásy. Škoda si zvyklá používat sportovní design plastových „puklic“.
Zadní část se hodně zvedla, a právě ona definuje celou podobu SUV. mnozí by namítali, že je to snad jediná změna, která nastala oproti verzi kupé. Auto si však nese plno nových, neokoukaných prvků. Pochválit musíme i nárazník, který pochopitelně neskrývá žádné koncovky výfuku, a i přes to vypadá dosti sportovně.
Interiéru kraluje styl vozů RS. Hodně hladkých povrchů imitujících kůži, karbon, sportovní skořepinové sedačky. Středem palubní desky se stala obrazovka infotainmentu, která do velikosti nahradila solidní tablet. Objem zavazadlového se ustálil na hodnotě 585 l.
Motor
O výkon až 220 kW a krouticí moment 460 Nm se starají dva elektromotory. Výsledkem je zrychlení 6,5 s. Přestože bychom možná čekali agresivnější odpich, i tak je to skvělé číslo. Na 80 % baterie se dostaneme za 36 min, což je naprosto ideální.
Verdikt
ENYAQ RS iV. Výkonné a designem velice povedené auto. Nezbývá než se těšit.