Více než 9 milionů lidí si v prvním čtvrtletí letošního roku nově předplatilo streamovací služby společnosti Disney. Firma tak unikla osudu, který nedávno potkal platformu Netflix. Ta musela naopak oznámit pokles předplatitelů poprvé za posledních 10 let. I přes nárůst uživatelů však firma Disney zaznamenala nižší zisky. Informoval o tom server BBC a CNN.
Na rozdíl od streamovací služby Netflix se společnost Disney v reportu z prvního čtvrtletí letošního roku pochlubila nárůstem předplatitelů. Nově začalo služby známé značky sledovat přes 9 milionů lidí. Po rozvolnění opatření proti šíření koronaviru se dařilo také Disneyho zábavním parkům. Informoval o tom ve středu server BBC.
Společnost Disney svými výsledky ukázala, že pokles předplatitelů, který nedávno oznámila služba Netflix, není problémem celého odvětví. Oblíbená platforma na sledování seriálů totiž v prvním čtvrtletí letošního roku ztratila 200 000 sledovatelů. V druhém čtvrtletí pak očekává odchod dalších 2 milionů.
Společnost Netflix navíc musí i přes silnou základnu 220 milionů předplatitelů bojovat s novou konkurencí. Tou je například právě služba Disney+, která od svého založení v roce 2019 získala 138 milionů sledovatelů. K popularitě jí pomohly například známé filmy z dílen Marvel nebo Pixaru, jako je například Turning Red.
Vytvoříme ještě větší a magičtější svět, plánuje si Disney
I přes rostoucí počet uživatelů však společnost Disney ztratila v prvním čtvrtletí letošního roku zisky. Klesly totiž oproti loňskému roku z 900 milionů dolarů na 470 milionů. Vedení firmy pak ztrátu vysvětlilo podle serveru The Verge zvyšujícími se cenami produkce, reklam a technologií.
Jelikož se však ceny budou v dalších měsících spíše jen zvedat, vyvstává otázka, zda nakonec společnost Disney nepotká stejný osud jako Netflix. Společnost Disney také v uplynulých měsících zaplatila miliardu dolarů za ukončení licence některých filmů a seriálů, aby je mohla použít pro vlastní streamovací služby.
„S nadcházejícím druhým stoletím společnosti Disney věřím tomu, že budeme i nadále měnit zábavní průmysl kombinací nevšedních příběhů a inovativních technologií. Vytvoříme tak pro rodiny a děti ještě větší, více propojený magický svět Disneyho,“ okomentoval výsledky prvního čtvrtletí podle serveru CNN šéf společnosti Disney Bob Chapek.
V následujících měsících se pak firma Disney chystá zavést na svých službách reklamy, aby tím případně vyvážila další ztráty zisků. Začátkem roku však v růstu předplatitelů předčila také svou další konkurenci HBO a HBO Max. Služba Disney+ má pak společně se streamovacími platformami Hulu a ESPN Plus více než 205 milionů sledovatelů.