Kávový gigant Starbucks zjednoduší menu a upraví cenovou strategii. Oznámil to jeho nový šéf Brian Niccol v reakci na propad tržeb a zisků. Obchodní řetězec se od pandemie a začátku války na Ukrajině potýká se slabší poptávkou hlavně v USA a Číně. Informují o tom The Guardian a BBC.
Starbucks musí zásadně změnit svou strategii, aby přilákal zpět zákazníky, uvedl ve videozprávě Niccol. Sám podle svých slov od zákazníků postřehl kritiku, že se společnost vzdálila od svého jádra a že už ji nenavštěvují tak často.
„Abychom mohli přivítat všechny naše zákazníky zpět a vrátili se k růstu, musíme zásadně změnit naši nedávnou strategii,“ uvedl ve zprávě Niccol. To má zahrnovat výrazné zjednodušení menu a úpravu cenové politiky výrobce kávy.
💥Starbucks boss says company needs to fundamentally change.
— LN24 International (@ln24_intl) October 23, 2024
Starbucks’ new CEO, Brian Niccol, has vowed to simplify the coffee chain’s “overly complex menu” as part of a broader strategy to revive the struggling brand. pic.twitter.com/rBbaYvOpOr
Starbucks své finanční výsledky zveřejní až příští týden, předběžná čísla však nehovoří příliš lichotivě. Firma vykázala ve třetím čtvrtletí pokles zisků a tržeb. Na vině je hlavně slabá poptávka po jejích produktech na americkém a čínském trhu.
Globální tržby Starbucks za poslední tři měsíce podle informací deníku The Guardian klesly o 7 procent a zisky meziročně klesly o 25 procent. Ve stejném období oslabila poptávka po kavárnách Starbucks v USA o 6 procent a v Číně o 14 procent.
Niccol vadí aktivistům
V Číně byl pokles dramatičtější, neboť tamní ekonomika pokulhává. Starbucks se ocitl v problémech během pandemie a po začátku války na Ukrajině. Vysoká inflace snížila spotřebitelskou poptávku a firmě vzrostly provozní náklady.
Niccol také přiznal, že společnost čelila problémům s nedostatkem personálu v kavárnách, aniž by však upřesnil, na jakých trzích. Ve vedení společnosti je od září. Nahradit Laxmana Narasimhana, jehož firma po roce a půl bez vysvětlení zbavila funkce.
Niccol podle webu BBC News původně vedl mexický potravinový řetězec Chipotle a do Starbucks přišel zrovna v době upadajících finančních výsledků firmy. Čelí kritice za to, že létá soukromým tryskáčem z Newport Beach v Kalifornii do kanceláře v Seattlu.
Společnost mu nabídla možnost práce z domova, ale pouze s podmínkou tří dnů v týdnu strávených v kanceláři, což je v souladu s podmínkami hybridní práce společnosti. Aktivisté však Starbucks kritizují za rozpor s veřejným postojem firmy k udržitelnosti.