Americkým uživatelům streamovací služby Disney+ se od prosince začnou zobrazovat reklamy. Pokud se tedy nerozhodnou, že si připlatí. Společnost se tak snaží zvýšit příjmy, aby v růstu dohnala svého největšího konkurenta, platformu Netflix. V posledním čtvrtletí se přitom Disney+ dařilo, služba totiž přitáhla na 14,4 milionu nových sledujících. Informoval o tom server BBC a CNN.
Služba Disney+ dá svým americkým sledujícím od prosince na výběr. Buď mohou i nadále platit za streamování stejnou cenu, tedy 8 dolarů za měsíc, budou však muset vydržet sledování reklam. Nebo si připlatí za službu bez reklam, ta už je však bude stát 11 dolarů za měsíc. Společnost se tím snaží zvýšit své příjmy, aby v růstu mohla dohnat svého největšího konkurenta společnost Netflix.
Podobně nastavený systém plateb by měl pro uživatele mimo Spojené státy americké začít platit někdy v příštím roce. Za poslední čtvrtletí pak platforma Disney+ získala dalších 14,4 milionu sledujících. Tedy mnohem více, než analytikové očekávali. Na začátku července tak měla služba asi 221,1 milionu uživatelů. Společnost však podle serveru BBC varovala, že jejich počet opět poklesne poté, co Disney ztratí licenci na vysílání kriketu v Indii.
„Jsme ve velice silné pozici s rekordním včasným závazkem k reklamním službám,“ okomentoval současnou situaci šéf Disney Bob Chapek. Kromě Disney+ pak firma vlastní také streamovací platformy Hulu a na sport zaměřené ESPN+. Navzdory růst sledovatelů pak ale služba Disney+ v posledních třech měsících ztratila na 1,1 miliardy dolarů. Mezeru v příjmech však zaplňují výdělky z opět naplno otevřených zábavních parků.
Disney chce uživatele zaujmout také spojením všech svých streamovacích služeb dohromady
Reklamy by se pak měly začít nabízet také uživatelům služby Hulu. Sledující si však budou moct zakoupit také balíček Disney Bundle, který jim dovolí využívat všechny tři streamovací služby, a to bez reklam. Možné ale bude zakoupit je i s reklamami. Spojovat jednotlivé služby dohromady je podle serveru CNN Business jedna z nejnovějších taktik, jak si na streamovacích platformách udržet co nejvíce sledujících.
📺Marvel and Star Wars owner defies slowdown fears with big jump in subscribers https://t.co/RfZk6g3OAu
— The Telegraph (@Telegraph) August 11, 2022
Služba Netflix přitom v posledním čtvrtletí ztratila na milion uživatelů. V současnosti má proto asi 220,67 milionu sledujících. V poslední době proto panovaly obavy ohledně toho, zda trvající ekonomická krize stáhne streamovací služby ke dnu. Nyní to však vypadá, že horší časy nezasáhly službu Disney+ tak silně jako jejího konkurenta. Streamovací služba je pak oblíbená především kvůli tvorbě ze studií Marvel, Pixar, Disney Animation nebo Star Wars.