Jaroslav Vajgl alias Těhotnej kuchař se stal nejsledovanějším českým tvůrcem na Facebooku. Tradiční Lidl nechal za sebou – a to doslova.
Ještě nedávno mu na záda dýchaly dvě největší značky v Česku – dnes je nechává za sebou. Jaroslav Vajgl, kterého mnozí znají spíš jako Těhotnýho kuchaře, má momentálně přes 907 tisíc sledujících na Facebooku. Předběhl i účet Lidl Česká republika a s nadhledem tak ovládl první místo mezi českými profily s lokálním obsahem.
Minutový recept má miliony zhlédnutí
Jeho videa znají snad všichni, kdo se někdy pokoušeli o rychlý oběd i večeři na poslední chvíli. Těhotnej kuchař staví na jednoduchých, srozumitelných receptech. Krájí rychle, mluví svižně a místo zdlouhavého úvodu jde rovnou na věc. Jak píše na svém webu: „Do dvou minut dostanu většinou celý recept. Navíc tak, aby podle něj šlo uvařit.“
Videa natáčí sám, ale na obsah už má tým pěti lidí. Na sociálních sítích funguje jako plnohodnotná značka, a zároveň zůstává autentický. Na TikToku ho sleduje přes půl milionu lidí, na Instagramu víc než 524 tisíc, na YouTube má přes 156 tisíc odběratelů. Facebook ale zůstává jeho nejsilnější platformou – a teď už i oficiálně největší mezi českými tvůrci.
Výpečky, které zbouraly algoritmus
Zlom přišel v červenci 2021, kdy naplno začal s videorecepty. Od té doby natočil přes 450 videí, která dosáhla 160 milionů zhlédnutí a 250 milionů zobrazení za poslední rok. Největší hit? Vepřové výpečky s chlupatými knedlíky a skořicovým červeným zelím – video překonalo pět milionů zhlédnutí jen na Facebooku.
„Nejvíce zhlédnutí a interakcí mívají jednoduché a rychlé recepty, které zvládne doma každý. Tři, čtyři suroviny, pár minut přípravy, to lidi hodně baví. Vegani a podobně smýšlející lidé se na mých profilech nevyskytují a asi by se moc nenajedli,“ řekl se smíchem v rozhovoru pro Deník.cz.
Sociální sítě už nejsou jen pro modelky
Jak říká Tomáš Urbánek z agentury TK Media, která s Těhotným kuchařem dlouhodobě spolupracuje, jeho raketový růst na sítích není náhoda. Podle něj to jen potvrzuje, jak moc se dnes digitální svět mění:„Dosažení pozice nejsledovanějšího profilu na českém Facebooku potvrzuje nejen jedinečnou popularitu Těhotnýho kuchaře, ale i obecný trend rostoucího významu kvalitního, autentického a pravidelně publikovaného video obsahu v českém digitálním prostředí,“ uvedl pro iDNES.cz.
A co na to sám Vajgl? „Dostat se před Lidl byl můj dlouhodobý cíl. Teď ještě pokořit ten milion,“ napsal svým fanouškům. Pokud mu tohle tempo vydrží, možná to stihne dřív, než si stihneme uvařit další dávku výpečků.