Značka Tesla je po uplynutí pěti měsíců jasně nejúspěšnějším prodejcem plně elektrických vozů na českém trhu. Vyplývá to z čerstvé statistiky Svazu dovozců automobilů.
Zatímco americká automobilka prodala tuzemským zákazníkům 760 elektromobilů, dealeři tuzemské značky necelou polovinu z tohoto počtu. Konkrétně 362.
V samotném květnu byl rozdíl ještě markantnější. Tesla zaregistrovala do provozu 252 exemplářů, Škoda jen 56. To znamenalo, že v pátém měsíci letošního roku byla mladoboleslavská automobilka v pořadí značek dokonce až čtvrtá. Více aut než jejím dealerům (56) se podařilo v květnu prodat ještě kolegům z Volva (95) a Hyundai (56). Nevelký odstup měla také značka BMW (49).
Čisté elektromobily byly v květnu úspěšnějším artiklem než automobily s technologií plug-in hybrid. Ve statistikách je zapsáno 746 bateriových elektromobilů a 507 plug-in hybridů. Na celkovém trhu s novými osobními vozy mají dohromady obě kategorie 6,36 procenta. To se týká samotného května.
Během období od ledna do května, kdy se prodalo 2622 čistých elektromobilů a 2269 plug-in hybridů, pak společně dosáhly na podíl 5,17 procenta. Vloni to bylo 4,68 procenta.